רנ”ג שלום לוי – על הסכין

רנ”ג שלום לוי הוא הנגד האגדי של החטיבה המרחבית מנשה האחראית על אזור העיר ג’נין, ובמשרדו נמצא אוסף של 1,500 סכינים מכל התקופות. שלום מספר על האוסף המדהים שלו ועל 20 השנים באחת החטיבות המשמעותיות ביותר ביהודה ושומרון


 

אם באחד הימים, יזדמן לכם להגיע לחטיבה המרחבית מנשה שבאזור יהודה ושומרון, אחד המקומות שאמליץ לכם להגיע אליהם הוא משרדו של מנהל העבודה, רנ”ג שלום לוי. כמובן שלא מדובר בסיור מודרך במוזיאון, אלה באחת החטיבות המשמעותית באזור יהודה ושומרון, אך החוויה שתקבלו תשאיר אתכם פעורי פה.

במשרדו של הנגד האחראי על המוצבים שמסביב לעיר ג’נין, על התחמושת, האספקה והציוד, על הנשקיות בישובים היהודיים הסמוכים, תוכלו למצוא אוסף של כ-1,500 סכינים מכל מקום וכל תקופה שרק תוכלו להעלות על דעתכם. “זה התחיל מתחביב של אבא שלי” משתף רנ”ג שלום לוי. “אבי אסף בצעירותו סכינים ואני נדבקתי בעניין הזה במקרה,” הוא מספר. “הרב שלי החטיבה, קנה לי באחד האירועים חרב עם הקדשה, שתליתי על הקיר במשרדי, מאותו רגע כל אחד שנכנס בדלת משרדי, תהה אם אני אוסף סכינים, משם זה התגלגל לאוסף משמעותי” ממשיך, “התחלתי לקבל סכינים במתנה, ולאט-לאט האוסף גדל והתחלתי לחקור וללמוד על כל סכין וסכין ולגלות מאין הגיעו. היום האוסף שווה כמה עשרות אלפי שקלים”.

“אחד מהסיפורים המרגשים שזכיתי להיות חלק מהם הוא סיפור של אחת החרבות שקיבלתי במתנה ממילואימניק ששירת בחטיבה,” נזכר לוי. “באחד הימים כשהוא נכנס למשרדי, הוא התבונן בסכינים והייתה לו הבעה מוזרה על הפנים. כששאלתי אותו מה העניין, הוא הסביר שמונחת לו בבוידם, חרבו של אביו, שנלחם עמה עוד במלחמת העולם הראשונה. הוא החליט למסור לי את החרב הזאת כדי שאתלה אותה במשרדי, והיא תקבל את הכבוד הראוי לה. עד היום, באזכרה השנתית ביום פטירתו של אביו, עובר אותו מילואימניק בחטיבה כדי לראות את החרב, זה הפך לאנדרטה הפרטית שלו לזכר אביו ז”ל”.

את השירות הצבאי שלו, החל שלום בחטיבת הצנחנים. “התגייסתי לחטיבה המוצנחת והייתי לוחם לאורך כל שירותי הסדיר. כשהשתחררתי, התחלתי לעבוד במחצבות,” מספר לוי. “עולם המחצבות לא מאפשר עבודה רבה בחורף כשיורדים גשמים, הבורות מתמלאים מים ולא ניתן להמשיך לבצע את העבודה,” מסביר לוי. “לכן, כשהציעו לי לחזור לצבא לתקופה של כחצי שנה, החלטתי לנסות. 23 שנה אחרי, ואני עדיין כאן,” אומר שלום בחיוך.

לאחרונה, קיבל שלום את דרגת הרנ”ג המכובדת, והוא מסכם בגאווה 20 שנה בתפקידו הנוכחי בתור מפקד עבודה בחטיבה המרחבית מנשה. בסופי השבוע, חוזר שלום אל עיר מגוריו קצרין ואל שלושת בניו שאין לו ספק כי ימלאו כמוהו תפקידים משמעותיים בשירותם הצבאי העתידי.

מעבר לאוסף הנשקים המרתק, פועל שלום רבות למען אנשי הקבע בחטיבה המרחבית שעסוקה בשמירה על בטחון אחת הגזרות המשמעותיות באיו”ש. “בזמני הפנוי אני אוהב לבנות ולהקים דברים שינעימו את האווירה בחטיבה” מספר לוי, “האפסנאות שלי מלאה בעצי זית ובנדנדות. בכל שבת, כל אנשי הקבע נמצאים אצלי ביחד עם הילדים, וזה הופך את החטיבה למקום שלו ונחמד יותר,” מסכם הרנ”ג.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?