רוממות רוח עצובה

ביום ראשון השבוע, בנוכחות ראש המועצה היוצא ורב העיר קצרין, נערך טקס הנחת אבן הפינה לבית הכנסת “שבת אחים”. בית הכנסת החדש יוקם ליד מועדון הנוער וינציח את שמה של תאיר ראדה ז”ל שנרצחה בבית הספר “נופי גולן” לפני שבע שנים


 

סיבות רבות היו לתחושת רוממות הרוח בטקס הנחת אבן הפינה לבית הכנסת “שבת אחים”, שנערך ביום ראשון השבוע וסיבה אחת ענקית לעצב שאינו שוכך, אלא נותר עז כאשר היה.

בית הכנסת, שיוקם בצפון-מערבה של קצרין, ינציח את שמה של תאיר ראדה ז”ל, נערה תמה שנרצחה בבית הספר “נופי גולן” לפני שבע שנים.

כמאה איש הגיעו להיות עם המשפחה ועם קהילת המתפללים, לזכור את תאיר ולשמוח על הקמתו של בית כנסת נוסף, בטקס שהוכן בקפידה רבה ונצבע ברכות בגווניה של שקיעה סתווית.

בתום תפילת “ערבית”, על בימה שהוצבה במבנה נוער של מתנ”ס קצרין שהושלמה בנייתו, פתח רב היישוב קצרין הרב יוסף לוי את הטקס והזכיר את פרשת השבוע, את יעקב אבינו שנטל אבן, עשה מצבה וקרא למקום בית-אל.

“אין גדול יותר מהנצחת אדם מאשר בהקמת בית כנסת, מקום של חיי נצח, שאין בו מוות והחיים בו שוקקים,” אמר הרב לוי לנאספים. “סמי בר לב, ראש המועצה היוצא, התחיל את הקמת קצרין מבית הכנסת התלמודי ומסיים כאן את כהונתו, שנמשכה פעמיים ח”י, בהנחת אבן פינה לבית כנסת, בסימן חיים של אמת ונצח”.

רב העיר פתח והקריא בפני הבאים את דברי מגילת היסוד, שנפתחו בציטוט מתוך תהילים קי”ח: “אבן מאסו הבונים היתה לראש פינה” והסתיימו בדברים של תקווה: “בשם הנוכחים בטקס הנחת אבן הפינה – האורחים ותושבי העיר – מאחלים אנו שתהיה קצרין, על מפעליה, מוסדותיה ותושביה, אבן שואבת לפיתוחו ולשגשוגו של הגולן”.

הרב ציין כי ביחד עם המגילה שהוכנה לאירוע זה טומנים גם את ברכת הבית וסיים: “שתזכה קצרין להתפתח ולקבל את פני משיח צדקנו, אמן”.

הנחה את הטקס איתן מור יוסף, בעבר חבר מועצת קצרין, שאמר כי “ביום המיוחד הזה, לקראת הדמדומים, מצד אחד ניצבת השמחה להנחת אבן הפינה לבית הכנסת, מצד שני השמחה חסרה, חסרה הנערה שאהבה את משפחתה ואת חייה.

כולנו מברכים את דימי אפרצב, ראש המועצה הנכנס לכהונתו, שימשיך לנהל את העיר על היסודות המוצקים שהשאיר סמי בר לב. ברכות לך דימי ולחברי המועצה הנכנסים לכהונתם החדשה”.

“אני נרגש, שהופעתי הראשונה בפני הציבור היא סביב נושא זה” אמר אפרצב, בדברים שהוא נושא לראשונה בכהונת ראש מועצת קצרין. “אני נרגש, שהופעתי הראשונה ויומי הראשון בתפקיד הוא סביב הנושא הרגיש ביותר לקהילה, אך אני שמח על סוג מיוחד זה של סגירת מעגל, בהנחת אבן פינה לבית כנסת. אני מרגיש מחויבות להקמתו, הובלתו, לחנוכת הבית וקביעת מזוזה. אני מאחל שנדע להוביל את הפרויקט הזה עד להשלמתו בפרק הזמן שנקבע”, סיים אפרצב.

סמי בר לב, אחרון הנואמים, אמר שזכות גדולה בקידומו של האירוע שמורה לשמואל ראדה, ואיחל לו מהבימה החלמה מהירה.

בר לב: “בשנתיים האחרונות הוא תבע ממני לזרז את ההקמה, עשינו מאמץ אדיר עם חברי המועצה והתקדמנו הרבה בזכות הרצון של אילנה ושמואל, שרואים בבית הכנסת הנצחה ראויה לתאיר בתם, שיהיה המקום מעין נחמה. בית הכנסת מוקם ליד מועדון הנוער, צעירים שידעו לשמור את זכרה ודמותה תהיה להם מסר חינוכי חשוב.

אני מאחל לדימי הרבה הצלחה ויודע שכך יהיה. יש לעשות כל מאמץ להשיג את המשאבים החסרים לבניית בית הכנסת, אסייע בכך ככל שביכולתי. זהו מעמד מאוד חשוב, מאוד משמעותי בהיסטוריה של קצרין, לחינוך לערכים וכך דמותה של תאיר תהיה לנצח איתנו”.

בסיום הטקס הוקראו דברים שכתבה אפרת בדיחי לרגל המעמד והונצחו במגילה נוספת, שתי המגילות נחתמו בידי ראשי הקהילה והמשפחה והוטמנו במקום בו תיירה אבן הפינה לבית הכנסת “שבת אחים”.

יש לציין, כי הטקס המרשים הופק בשיתוף פעולה של המועצה המקומית קצרין עם ועד יישובי הגולן.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?