רגבים – תורה, עבודה חקלאית בגרות וציונות

תורה, עבודה חקלאית מעשית ולימוד מקצועות הבגרות, אלה שלושת היסודות שעליהן תתבסס הישיבה התיכונית החדשה שתיפתח ברמת מגשימים בשנת הלימודים הבאה. על מטרותיו של הפרויקט, מפי משה עופר, האיש שעתיד לנהל את הישיבה           


בשנת הלימודים הבאה, תיפתח ברמת מגשימים ישיבה תיכונית חדשה בשם “רגבים בגולן”. מדובר בפרויקט ייחודי שמקורו בעמק בית שאן כייעוד לנוער דתי והתוכנית מתבססת על שלושה יסודות מרכזיים. היסוד הראשון הוא תורה, חינוך וערכים בדגש על רכישת ערכים משמעותיים לחיים, היסוד השני הוא עבודה חקלאית מעשית-פיזית במגוון מקצועות החקלאות, והשלישי הוא לימוד מקצועות הבגרות עם הכוונה להצטיינות. על המטרות והשאיפות הגדולות של הפרויקט, מספר משה עופר שעתיד לנהל את “רגבים”. משה נולד ברמת מגשימים להורים שהיו ממקימי המושב, כך שבבגרותו גדל והתחנך בעצמו על ערכי עבודה, תורה וחיבור חזק לעבודת האדמה.
הוא עוסק בחינוך כבר כ- 15 שנים במסגרות שונות, ובשנים האחרונות עבד כמחנך, מורה ומנהל בחטיבה העליונה “דנציגר” בקרית שמונה. משה מאמין ומחובר במיוחד לרעיון הערכי-חינוכי של “רגבים”, כפי שהוא מסביר: “הכל מתבסס על כך שבגיל הנעורים יש למצוא את השילוב הנכון והראוי בין למידה ועשייה, בין זמנים שבהם הנער אקטיבי ויוצר לבין הזמנים בהם הנער יושב ולומד. יש פה הזדמנות גדולה לשילוב בין תהליך של עבודה ועמל ללמידה, שיקרה במקביל מדי יום. מקור התוכנית רגבים, הוא בעמק בית שאן ביוזמה של מספר אנשי חינוך מקיבוץ מירב והיישובים מסביב שעוסקים בעניין כבר מעל 5 שנים. יש בוגרים שסיימו את התיכון שם בהצלחה גדולה ותחושות טובות בזכות חוויית למידה מאוד משמעותית. אנחנו בקשר עם הצוות המקורי, נעזרים בהם ונשתף פעולה בהרחבה בעתיד. נדאג שכל אחד ירגיש שסומכים עליו, שיש לו תפקיד חשוב ואחריות על הכתפיים. מתוך זה, גם הנער יעריך את עצמו הרבה יותר. בנוסף, ניצול הזמן הוא מהותי – אנחנו רואים בכל יום מתנה יקרה ושואפים ליצור תוכנית שתנצל את הזמן באופן מיטבי.”

יש תנאי קבלה או דרישות כלשהן לתוכנית?

“התוכנית לא מיועדת לנערים שאין להם כוח למסגרות מסיבות כאלו ואחרות, זוהי תוכנית תובענית שדרושה בה משמעת עצמית גבוהה. זו בשורה חדשה שמכוונת גבוה בדרישותיה וביחסה. אנחנו מזמינים בוגרי כיתות ח’ וט’ להתעניין, לשמוע ולהצטרף. מדובר במסגרת פנימייה דתית לבנים בכיתות ט’-י”ב, אך בשנה הראשונה נקבל חניכים רק לכיתות ט’-י’. ביום חמישי, ד’ אדר ב’, 6.3, יתקיים יום פתוח והיכרות במתחם רגבים ברמת מגשימים.”

איך אתה רואה את החיבור של הישיבה לפרויקטים קהילתיים-חברתיים בגולן?

“חשוב להדגיש שאנחנו גוף חינוכי של מדרשת הגולן, שתתמוך ותיתן את המשאבים הדרושים. מבחינת החיבור, אני שואל עצמי – איך זה לא קרה עד היום, כיוון שמדובר בחיבור טבעי ומתבקש בזכות הייחודיות של התושבים והחקלאות. יש כאן עושר חקלאי גדול של צומח וחי ומרחב אפשרויות שונות. נשאף לשיתופי פעולה עם חקלאי האזור כדי שיבחרו בנו לעבודה, לא רק מתוך רצון לעשות טובה, אלא בגלל שבאמת ניתן את התפוקה האידיאלית אליה נידרש.”

איך התוכנית מתחברת לשירות הצבאי שיגיע אח”כ?

“אני חושב שהרבה בעיות במערכת החינוך, קשורות לשאלות הקבועות – לקראת מה הולכים ומה מכינים לעתיד, מה שיוצר מרוץ מטורף. לדעתי, צריך להיות כאן ועכשיו – לנצל את הרגע בצורה הכי טובה. אנחנו נשתדל לצקת תוך כדי גם ערכים של אחריות וביטחון עצמי, תחושת שייכות של התלמיד לסביבה, למדינה ולעצמו, אז אני בטוח שבאופן טבעי הכלים שיקבל ברגבים והאישיות שתיבנה בתקופת התיכון, ישמשו אותו בכל חייו אם באתגרי הצבא ואם אח”כ כאזרח. אני בעצמי נמצא כרגע בשירות מילואים, כך שברור לחלוטין שבין שורות העצים, תוך כדי העבודה, נעביר ערכי ציונות ואחריות כלפי עם ישראל. בהמשך נקווה שחלקם ירצו להמשיך לתפקידי הנהגה בתחומי חינוך, חברה וביטחון, כל אחד מהזווית שלו, בזכות הכלים שירכוש בתוכנית רגבים.”

בחזון התוכנית, צוטט משפט שמסכם נהדר את היוזמה: “הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים.” (יאנוש קורצ’אק).

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?