ראם עמרם: כושר כדרך חיים

הספורט הוא ענף חוצה גבולות, אמוציונלי, לעיתים גם אכזרי. אבל מה קורה כאשר הספורט הופך להיות רפואת הנפש ורפואת הגוף? ראם עמרם, מדריך כושר בשיטות מתקדמות, מספר על הדרך הארוכה מפציעה חמורה לשגרת אימונים ולהדרכת כושר


מאחורי מדריך הכושר, יש סיפור?

“באחת הרכיבות הארוכות שלי על האופניים חזרתי מכיוון צפת, רכבתי בצדי הכביש וכנראה שפגע בי רכב. בהתרסקות שברתי את עצם הזרוע, שבר פתוח. עוד חלקים בגוף נפגעו אבל הפגיעה העיקרית הייתה שם. אבל הפגיעה לא נגמרה בשבר, היו פגיעות גם בשריר ובעצב שאחראי על התפקוד של היד. עברתי ניתוח ארוך. מסמרו לי את היד. היד נשארה כמעט לבד – בפועל הייתי משותק לגמרי, והרגשתי שאני נכנס לתוך מעגל של טיפולים שלא מביא תועלת. בסופו של דבר הגעתי לרופא הספורט דוקטור בכר, שהבהיר לי כי הרפואה לא יודעת לתת מענה לפציעות ספורט מסוג זה. דוקטור בכר נתן לי את הפתח לרפא את הפגיעה דרך הספורט, לדוגמא בעבודה מול ראי. בזכות מה שהוא לימד, הבנתי שבעצם הדרך לצאת ממצב זה הוא לנסות לחזור לשגרת אימונים. בתקופה זו הבנתי שהספורט הוא כבר לא דרך חיים בלבד, אלא יותר מזה עבורי, כי ברגע שאתה הופך את הספורט לתרופה שלך, זה בעצם הופך להיות הדבר הכי חשוב בשבילך.”

ראם: “הבנתי שבעצם הדרך לצאת ממצב זה הוא לנסות לחזור לשגרת אימונים. בתקופה זו הבנתי שהספורט הוא כבר לא דרך חיים בלבד, אלא יותר מזה עבורי, כי ברגע שאתה הופך את הספורט לתרופה שלך, זה בעצם הופך להיות הדבר הכי חשוב”

 

אז נראה שבשבילך אין דבר שהוא “בלתי אפשרי”…

“התאונה הביאה אותי למצב אפס. במשך חצי שנה לא עשיתי שום דבר. ניסיתי לאזן את עצמי בעזרת תזונה מאוזנת. ובעצם הדברים שאני עושה היום הם המשך ישיר למה שהוציא את הגוף שלי מהטראומה שהוא עבר. בעיניי זה היה כמו לעבור מ-0 ל-100, מנכה כמעט מוחלט שלא יכול לעשות דבר למה שאני עושה היום. חזרתי לעצמי בגדול.”

כשאומרים שיטות מתקדמות, למה מתכוונים?

“אנחנו לוקחים מעט מכל שיטת אימון, ומשלבים זאת לתוך אימון אחד קצר ומעצים. האימון הזה מקיף ומכיל את כל מרכיבי הכושר הגופני. בשיטות שבהן אני עובד, אפשר לקבוע אילו מהמרכיבים יהיו רלוונטיים או דומיננטיים עבור המתאמן.”

איך הופכים דבר כזה למקצוע?

“קודם כל אני חי ונושם את זה. שגרת היום שלי נראית ככה שאני קם מוקדם בבוקר, יוצא לאימון ראשון, שזה בדרך כלל ריצה או רכיבה ארוכה, חוזר הביתה, יוצא לעבודה, ואחרי הכול יש עוד אימון באותן שיטות שעליהן דיברתי קודם. חיפשתי מקומות שיוכלו לתת לי תעודה רלוונטית מבחינה מקצועית וחוקית, ולבסוף מצאתי את גיא שלמון, ועשיתי אצלו כמה תעודות שמכסות כמעט את כל סוגי האוכלוסיות.”

בנוסף לכך שאתה מאמן כושר אישי, על איזו עבודה אתה מדבר?

“אני מגיע לשיעורי ספורט בבתי הספר השונים, אני מנסה להעביר לילדים משהו קצת אחר ממשחקי כדור. בדרך כלל אני פועל בבתי ספר יסודיים, בדרך כלל בראש פינה או בצפת.”

כשאתה אומר “מנסה להעביר משהו שהוא קצת אחר” למה אתה מתכוון?

“אם אני מגיע לשיעור ורואה שהכיתה היא מעט בוגרת, אני עושה להם משחקי מהירות, מפעיל אותם בצורה שונה מעט ממה שמקובל במערכת החינוך.”

אז איך אתה עובד אל מול לקוח?

“זה היופי שבאימון פרטני – זה לא כמו בחדר כושר שיש תכנית מסוימת שהולכים לפיה, וכך אפשר לטעות. שם אפשרי לטעות במשך חצי שנה ואף אחד לא יטרח לתקן אותך. אני יכול לתקן בזמן אמת, יש לי אפשרות להדגים בצורה מדויקת ונכונה. מעבר לעבודה בספורט, יש גם עבודה אחרת, הבוחנת לדוגמא איזה שריר פועל וכדומה.”

יש המון מאמני כושר אישיים בגולן, למה לא לאחד כוחות?

“בגולן אין מספיק מודעות לתחום הזה, אז קשה לענות על השאלה. אולי בעקבות סדרת הכתבות שאתה כותב תתפתח מודעות בקרב אנשים וכך נראה יותר אנשים שמתאמנים.”

אבל בשורה התחתונה, אם תהיה הצעה רלוונטית ממאמן שיוכל להשלים אותך, אתה לוקח?

“כן בוודאי, כל דבר שיהפוך את זה ליותר מקצועי אני מוכן לקחת. כל דבר שבעצם ישלים אותי, נגיד תזונאי שיילך איתי ביד ביד ונוכל לשתף פעולה, אני מבחינתי מוכן.”

לסיום?

“למרות שספורט וכושר הוא תחום שיש בו המון הישגיות, אני רואה דווקא בהתמדה את ההישגים. אני רוצה להודות לאשתי ולמשפחתי על כך שהם מאפשרים לי לעסוק בתחום שאני כל כך אוהב.”

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?