קליניקה קהילתית בגולן – בשבילכן ועבורכן…

הקליניקה הקהילתית לנשים בגולן הנה מרחב לטיפולים, הרצאות וסדנאות. זהו מרחב פתוח ובטוח המיועד לנשים בכל הגילאים. תמיכה, הכוונה, ייעוץ וטיפולים


הקליניקה הקהילתית לנשים בגולן הנה מוסד התנדבותי וכל נשות המקצוע הפעילות בה מתנדבות מתוך רצון לתרום לקהילה שלהן. את הקליניקה מפעילות נשות מקצוע מוסמכות ובעלות ניסיון בתחומי טיפול שונים, כולן תושבות הגולן. הקליניקה מתאימה לכל אישה הרוצה לקבל תמיכה בנושאים שונים.

לאורך ההיסטוריה, במיוחד בתרבות השבטית, נשים התכנסו במרחב מקודש, שנועד לנשים בכל הגילאים. הן היו נפגשות למעגל של שיתוף, העצמה, הכרה והערכה של המהות הנשית, חיבור לטבע ובמיוחד לאימא אדמה ומחזורי החיים.

בזמנים שאנשים חיו בשבטים, היה אוהל נשים נפרד ונשים גידלו יחד את הילדים ובישלו במשותף. הייתה אחווה נשית שגרמה לאחדות ושיתוף. האוהל היה מקום בטוח, בו הנשים גם ילדו, בתמיכה של קהילת הנשים הקרובה. היום, ישנן נשים המחפשות את המקום שיאפשר להן לחזור לאותם “אוהלי נשים” ובעזרת מעגלי נשים, או קליניקות קהילתיות, יש להן הזדמנות לחוות את אותה אחווה שחסרה בחיים המודרניים.

כנרת פלד, מדריכת הכנה ללידה ותומכת לידה (דולה) מחיספין: “במסגרת לימודיי בקורס דולות, הבנתי והרגשתי את החשיבות של מעגל תמיכה נשי. למדתי עם נשים שונות מאוד ממני ובכל זאת, נוצר חיבור חזק ואינטימי מאוד, מעצם היותנו נשים. כשנחשפתי למודל של קליניקה קהילתית לנשים, הרגשתי שזה דבר שיכול לתת מענה לנשים רבות שזה ודאי חסר להן. קהילה נשית, מכילה, תומכת ומקבלת היא חשובה כל כך ולא תמיד ניתן למצוא אותה בקהילה בה את גרה.

בזמנים שאנשים חיו בשבטים, היה אוהל נשים נפרד ונשים גידלו יחד את הילדים ובישלו במשותף. הייתה אחווה נשית שגרמה לאחדות ושיתוף. האוהל היה מקום בטוח, בו הנשים גם ילדו, בתמיכה של קהילת הנשים הקרובה

“כיוון שיש לנו מטפלות מדהימות בגולן, רק הייתי צריכה להרים את הכפפה וכבר כולן הצטרפו בשמחה. נפגשנו למפגש ראשוני של בירור דרכנו, חלומותינו וניסינו להוריד את החלומות שלנו לקרקע. הגענו להחלטות ראשוניות וגיששנו איך ואיפה ניתן להקים את הקליניקה. ברוך ה’, זכינו לתמיכה ורצון טוב מכל מי שפנינו אליו וביום שני, ג’ חשוון, 23.10.17, נפתח את הקליניקה הקהילתית לנשים בגולן!”.

ליאור זוארץ-שגיב, מדריכת הכנה ללידה, תומכת לידה (דולה), מדריכת הנקה ומדריכת מנשאים מנאות גולן: “כרגע, הקליניקה תפעל פעם בחודש, בשעות הבוקר ואם תהיה היענות והתעניינות מצד נשים, נרחיב במהלך הזמן את שעות הפעילות עד לשעות אחר הצהריים והערב, כך שגם נשים עובדות תוכלנה להיות חלק”.

ללא עלות

הטיפולים שהקליניקה מציעה: מעקב היריון על ידי מיילדת, הדרכה וחיזוק ללידות חוזרות, עיבוד לידה (BOT), סגירת עצמות, ייעוץ הנקה, יוגה היריון ויוגה נשית (שיעורים פרטיים), ארוויגו, רפלקסולוגיה, שיאצו, רפואה סינית, פיזיותרפיית רצפת אגן, ייעוץ תזונה, קרניו סקראל והזרוע עוד נטויה.

המטפלות שייקחו חלק בקליניקה הן: רוזי ארזי, נחמה פלטיאל, לימור פולק סרוגו, ליאור זוארץ שגיב, ענת גלבמן, אביה דהן, איטל כהן, כנרת פלד, אליה גרובר-רייקין, מיכל כהן קלס, אלה אזבנד, ורד אדרעי וסיגלית ליברמן ובהמשך, בהתאם לביקוש, יצטרפו עוד רבות וטובות.

הקליניקה תפעל אחת לחודש, בשעות הבוקר 9:00-13:30, במרכז השראה קצרין, בין בניין המועצה למשטרה. הקליניקה הנה בראש ובראשונה מרחב של שיח פתוח ומקום מפגש בין נשים בשלבים דומים ושונים בחיים. מעבר לכך, תהיה תכנית קבועה שתכלול סדנת בוקר, מעגלים שונים (היריון, נשיות, תינוקות), טיפולים והרצאה, שתשתנה בכל מפגש.

הקליניקה מופעלת על ידי המטפלות בהתנדבות מלאה, וחשוב להן שכל אחת שרוצה תוכל להגיע לקליניקה ללא שיקול כלכלי. לכן, הקליניקה פתוחה לכל אחת ללא עלות, למעט טיפולים פרטיים, שעלותם תעמוד על 30 ש”ח בלבד. כל משתתפת מוזמנת לתרום כפי יכולתה ורצונה. כל התרומות מיועדות לכיסוי הוצאות הקליניקה ופיתוחה.

מזמינות אתכן להגיע למקום שמתאים לכל אישה באשר היא – להיות, ליהנות, ללמוד, לטעון ולהיטען, לתמוך ולהיתמך – להתעצם!

לפרטים נוספים: כנרת פלד 050-7122969, או ענת גלבמן 050-699454. לתיאום טיפול ומידע על סוגי הטיפולים בקליניקה הקרוב חפשי בפייסבוק  – “קליניקה קהילתית לנשים בגולן”, או היכנסי לקישור: https://goo.gl/6BkrLf

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?