פרי שוע – אלביס אהרון פרסלי

80 מלאו למלך היהודי האחרון- ראיון עם המעריץ מס’ 1 בגולן השבוע ימלאו 80 למלך הרוקנרול, המלך היהודי האחרון, אלביס אהרון פרסלי. פרי שוע, נהג ב”מטיילי קצרין והגולן”, נושם רק אלביס, ובאוטובוס שלו שומעים רק אלביס. אייל גולן? מי זה? על המלך ששר ורקד, הניע את הברכיים והרגליים, ומעולם לא עבר ניתוח…


 

לא יעזור להם. גם אם יתחננו, ממש על ארבע, איל גולן הם לא ישמעו באוטובוס שלו. רק אלביס.

כי פרי שוע, נהג ב”מטיילי קצרין והגולן”, נושם רק אלביס, ב”דיסק און-קי” שלו שומר 2,000 מתוך 4,000 שיריו על כל צרה שלא תבוא, 600 מהם מכיר בעל פה, מילים ומנגינה.

בין הנופים היפים שהוא גומא כל יום באוטובוס שלו מתנגנות להן “אהבי אותי ברכות”, “עכשיו או לעולם לא”, “לעולם לא תצעדי לבדך”. שוע לא יצעד לבדו, בכל אשר ישיר וידקלם, המלך הרי איתו.

ביום חמישי, היום, 8 בינואר, ימלאו 80 שנה להולדתו של הרך אלביס אהרון פרסלי, שכמובן דם יהודי זורם בעורקיו, שאם לא כן כיצד יהיה המלך בה”א הידיעה? כמובן – כשרון ענק, יופי מהמם, מוסיקה נפלאה, אינפוזיה של דבש לדורות שנאנקים תחת שאגות הראפ ועומס הגיל.

ואם סיבה למסיבה, מדוע שלא נפנה כאן מקום למי שחג לו היום?

פרי שוע, 66, בקצרין מאז 1982, חוגג אף הוא יומולדת בינואר מדי שנה, תמיד עטוף בכל הדברים הטובים שמכיל המוזיאון הקטן שהקים בתוך ביתו, ובו כל הצילומים, כ-30 תקליטים גדולים של אלביס מתוך הרבים שהיו ולא שרדו בהעברות הדירות, כמקובל בקצרין. לצדם גם המון דיסקים של המלך, ו-33 סרטים שהוא מכיר כמובן בעל פה. אלביס בכל מקום בבית משפחת שוע, גם בכוסות, במנורות, במפיות, אפילו הכלי של הסוכר… האשה סמדר אוהבת את המוסיקה כמוהו, השאר פשוט התרגלו.

סביב מה מתרכזת הערצת אלוהי הרוקנרול בישראל?

שוע: “יש פונדק אלביס בנווה אילן, הייתי שם כמה פעמים, אוכלים שם את הבשרים שהוא אהב, אני קונה אביזרים וצילומים אם יש למכירה. כשהייתי צעיר השתתפתי יותר באירועים.”

מה אתה במיוחד אוהב אצלו?

“את שירי האהבה שלו, השירים הליריים העצובים. הכי אהובים עליי הם My Boy, ‘האם את בודדה הלילה’.

“תקשיבי, אפילו בזמן שאת מראיינת אותי אני מקשיב לו, נכון. אני שומע אותו כל הזמן, בכל המתנה בין נסיעות. בשנות ה-50 הרי לא למדנו ממש אנגלית בבית הספר, הכל נלמד מהשירה, מהאנשים. קשה לקלוט את המלים בשירתו, זו אנגלית אמריקאית, אבל אותו אני מבין! קליף ריצ’ארד, היום בן 72, אמר שבלי אלביס הוא לא היה קיים.

על מנת לצפות בהופעותיו יש לי מסך 42 אינצ’ בבית. היום, גם בשנת 2015 איש לא יכול להופיע כמוהו, הוא אחד ויחיד. אלפים אף עושים ניתוחים בחוץ לארץ כדי להיראות כמוהו.”

מהו שגובר גם היום על היוצרים החדשים?

“השירה וכל הריקודים שרקד, הנעת הברכיים והרגליים, היום אין את זה, מסביב לשעון רוקדים כל הזמן אותו דבר. שיר בא והולך והריקוד אותו דבר.

איפה כל הריקודים שהיו אז? – טנגו, סלואו, צ’רלסטון, הכל נעלם. רק במועדון שנות ה-60 אתה יכול לרקוד בשקט, אבל הצעירים כבר לא מכירים את זה.

“הכל אצלו היה טבעי, בחיים לא עבר ניתוח, לא כמו אמני הבמה בימינו שכל שבועיים עוברים ניתוח. יש לי תמונות בבית כאשר הוא לחלוטין בלי איפור, כאילו שנולד עכשיו, בן 18, בייבי פייס, כמו תינוק שנולד.”

אתה נוסע ומנגן והנוסעים שומעים אלביס בין ירצו ובין לא ירצו…?

“כן, יש לי 2,000 שירים של אלביס על ה’דיסק און קי’, וגם שירי קאנטרי שאני אוהב של ג’וני קש. באוטובוס אני לפעמים מעצבן אנשים. הם רוצים אייל גולן, אני לא מחזיק אותו וכולם התרגלו וכבר מבקשים אלביס, אפילו הדתיים מאבנ”י אית”ן וחספין. אולי בכלל היה חרדי בגלגול קודם? יש לי כמה חברים מחספין בני 70 פלוס שמבקשים אלביס”.

רבים ואולי החשובים שבין יוצרי המוסיקה הפופולארית של המאה ה-20 בארצות הברית היו יהודים. ליאונרד כהן, ג’רי וקסלר, קרול קינג, בוב דילן, פול סיימון וארתור גרפונקל, להקת “האבות והאמהות”, להקת ה”ביסטי בויז”, ניל דיימונד, ג’ין סימונס ופול סטנלי ועוד רבים וטובים.

אבל מלך – היה רק אחד. חג 80 שמח לכל נתיניו באשר הם.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?