פורום אמני קצרין: קו וכתם בספרייה העירונית

“קו וכתם הינם הבסיס לכל יצירה פלסטית, והם הדבר הראשוני ביצירת שפה ויזואלית”, כך דניאל טישאור, תושב קצרין ומייסד קבוצת “פורום אמני קצרין”. “קו וכתם” הוא גם שמה של תערוכת אמני הפורום שנפתחה בשבוע שעבר בספרייה העירונית קצרין


 

“קו וכתם” הוא שמה של תערוכה אשר נפתחה חגיגית בשבוע שעבר בספרייה העירונית קצרין, במעמד ראש המועצה המקומית דימי אפרצב ואישי ציבור.

התערוכה הינה פרי יוזמתו של תושב קצרין דניאל טישאור, אשר היווה לה מעין אוצר-על והוא מסביר את הסיבה לבחירת השם: “קו וכתם הינם הבסיס לכל יצירה פלסטית, הם הדבר הראשוני ביצירת שפה ויזואלית”.

לפני כשנה הקים טישאור את “פורום אמני קצרין”, קבוצה של יוצרים מתחומי אומנות שונים אשר שם לעצמו כמטרה להרחיב את מעגל העשייה האומנותי, הפיסולי והאסתטי בקצרין. זאת, תוך שימת דגש על מקומות ברי עניין ובעלי צורך לשיפור חזות העיר.

“העשייה היא למען קצרין, ועתידה לשלב ולכלול קהלים שונים”, מדגיש טישאור, בעל משרד לאדריכלות, מרצה במכללת תל-חי, ובעל תארים באדריכלות, הוראת האמנות וההיסטוריה של האמנות מאוניברסיטאות תל-אביב, חיפה ומכללת בית ברל.

עם הקמת הקבוצה, חבר טישאור לנטלי קובל, מנהלת ספריית קצרין, ובעצה אחת יצרו בספרייה משכן לפורום אמני קצרין. במשך השנה התקיימו במקום הרצאות וערבי שיח בנושאים בהם עוסקים חברי הקבוצה ואלה גמלו לספרייה על האירוח החם בהצבת עשרות עבודות המשקפות את נושאי העיון בספרייה.

לפני חודשים ספורים קיבלה מנהלת הספרייה את הצעתו של טישאור להעמיד במרחבי הספרייה תערוכה מיצירות חברי הקבוצה, וזו נפתחה חגיגית השבוע. היום מפארות את שתי קומות הבנין עשרות יצירות מתחום הציור והצילום, אשר נוצרו בטכניקות מגוונות, בנושאים כגון נופים, טבע דומם, דמויות ומופשט. הספרייה לא רק העמידה את קירותיה לרשות האמנים אלא גם משאבים למסגור היצירות והדפסת דברי הסבר על כל אמן, מעשי ידי מעצבות מהצפון. בהיותו אוצר-על לתערוכה, ייפה טישאור את כוחן של חמש אמניות להוות אוצרות משנה, בהן ורדה בן חורין, נגה פיילס, דניאלה שאול, ויקטוריה ראיידמן ויפה זונשיין.

האמנים המציגים בתערוכה הם אנדריי קם, דודי גבע, דגנית חן, דוד בטיטו, דליה עוזיאל חן, דניאל טישאור, דניאלה שאול, ויקטוריה פיטקובסקי, ויקטוריה ריידמאן, ורדה בן חורין, יפה זונשיין, לוסי פז, משי פיילס, נגה פיילס, עמית וסרמן, קטיה פנוב, שושי ברקוביץ ושרה סאקס.

בראש אישי הציבור שכיבדו את המציגים היה דימי אפרצב, ראש מועצת קצרין, שסבב ביחד עם טישאור בין היצירות והקשיב לדברי הסבר מפי האמנים ולצידו עדה סימוניץ, מנהלת מחלקת התרבות במתנ”ס קצרין.

בפתח דבריו ציין אפרצב את אהבתו לאמנות ולסביבת אמנים “אשר יוצרים דברים, שניתן להבחין בנפש שמסתתרת מאחוריהם”, כדבריו.

“יש בקצרין אנרגיות שקשה להסבירן, יש ביישוב אווירה של אנשים שרוצים לבטא את רגשותיהם, יש כאן רצון ליזום ואנחנו יישוב שרוצה לבנות עצמו על יזמות”, המשיך אפרצב, תוך שהוא מתייחס גם למתיחות שקיימת בין שתי קבוצות האמנים בקצרין: “אני חושב שטוב שיש כאן קבוצות אמנים, זה ביטוי למנהיגות שונה, אך חשוב לי שימצאו דרך לשיתוף פעולה ביניהם. כי בקונפליקטים – שני הצדדים מפסידים. בחיים הכל בנוי על פשרות, אם הנך רוצה תוצאה – תתפשר ואז ניתן לנוע.

“אני כבר חושב על פתיחת הספרייה לביקור של תיירים, על מנת להציג את המיוחד כאן, חשוב לי לייצר מצב שכל יוצר ימצא קבוצה לפעולה ושהדבר יהיה קשור למתנ”ס קצרין ככל האפשר. אם יצמח כאן חיבור לצעירים יותר, יהיה אף טוב יותר. חשוב שלא ייווצר שום מחסום בפני העיסוק באמנות.

“אני מאוד אוהב מה שאתם עושים, מאוד מודה לך דניאל, תמשיכו – שלא תיוותר כאן פינה ללא יצירה והמועצה תדאג לספק הזדמנויות. יש צורך אדיר כאן למבנה לתערוכות, אין כרגע בהישג יד אך אנחנו חושבים על כך. יש לי חלום שמוזיאון עתיקות הגולן יעתיק עצמו למרכז המבקרים החדש שיוקם בפארק קצרין, ואני עוסק בהשגת תקציבים לשם כך. במקום שיתפנה אני חולם להקים מוזיאון לילדים, שכן קצרין צריכה להיות מוקד לתיירות, לתיירות ילדים וליצירה אמנותית”.

כאשר נשאל אפרצב מדוע לא יעמיד את המבנה ההיסטורי של בית הספר “גמלא” לטובת גלריה לאמנים, השיב כי המקום יהפוך לחממה עסקית ליזמים צעירים ואף גויס לכך המתכנן הידוע רם וולף, שתחום מומחיותו הינו הסבת יעוד של מבנים ואתרים בתקציבים קטנים. אפרצב הזכיר אף שכרגע נמצאים נציגי הרשות במו”מ עם שני יזמים להקמת מלון ליד בית ספר שדה גולן, וגם כאן חושבים על שילוב אמנים מקומיים.

מקים התערוכה דניאל טישאור הודה לאפרצב בשם האמנים, על הגב והעזרה שהוא נותן לאמני המקום והזכיר את שאיפת כולם למצוא וליצור מקום ליוצרים, הן לתצוגה והן לפרנסה.

טישאור אף הודה מבמת האירוע לנטלי קובל על שיתוף הפעולה המלא, התמיכה התקציבית ועידוד האמנות והיצירה במקום וכן לאנדריי קם, עובד הספרייה, שסייע בהעמדת האירוע.

הוא הזמין את המשתתפים לערב נוסף של שיח גלריה, בו ישתפו האמנים והיוצרים את חדוות היצירה וכל מה שעומד מאחורי ביצוע יצירתם.

לסיומו של הערב נוגן קטע מוסיקלי בנושא קו וכתם, בידיו המוכשרות של דויד יעקב, איש קצרין, אשר פרט להפליא עלי גיטרה. יעקב הינו בונה גיטרות בעבודת יד מעץ, משפץ גיטרות עתיקות, מלחין ומעבד יצירות קלאסיות. קהל האמנים זכה בעונג של ממש בהקשבה נפעמת לאמן איש המקום.

קבוצת האמנים ממשיכה בפעילותה הן בתחום יוזמה אמנותית בסביבות קצרין והן במפגשים חודשיים לשיחות על אמנות, ומקבלת חברים חדשים בזרועות פתוחות.

התערוכה מוצגת ברחבי הספרייה, בשעות הפתיחה, למשך כחצי שנה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?