עמי נגר בדרך לאלבום בכורה

עמי נגר, 27, חי בשנה האחרונה על הקו באר שבע-רמת מגשימים, בדרך לאלבום בכורה אותו הוא מקליט בדרום במסגרת תוכנית “תוצרת הנגב”. וגם אם אלבומו הראשון הוקלט בבאר שבע דווקא, מופע ההשקה החגיגי של האלבום יתקיים כמובן בגולן


עמי (במלרע) נגר מרמת מגשימים, בן 27, הוא זמר יוצר ומנגן בפסנתר. לקראת מופע השקת האלבום שלו בגשור, עמי הוא האורח בשישי שלנו להפעם.

בתור בן הגולן גם היום, בעבודות חקלאות הוא מרגיש סיפוק גדול, במקביל ליצירת המוזיקה. בשנה השנייה ללימודיו בביה”ס “רימון”, הוא התחיל לעבוד על הופעה עם חבר וגיטריסט מדהים בשם יונתן ובעקבות שיתוף פעולה מוצלח, הקימו הרכב שנקרא “עמי ויונתן”, במסגרתו הם מופיעים בכל הארץ.

מה הוביל אותך ליצירה המוזיקלית?

אני חושב שהיצירה המוסיקלית היתה טבועה בי מבטן ומלידה. אמי מירב חיה ז”ל היתה מורה למוסיקה וניגנה בפסנתר, ואבי תימני אז כל המשפחה שרה כל היום. עם שורשים כאלה לא נראה לי שיכולתי לבחור אחרת. עם השנים, ככל שהתבגרתי, הבנתי יותר שזה מה שאני רוצה לעשות בחיי. לכתוב, ליצור ולתת לאחרים ממה שיש לי.

איך זה לחיות בשנה האחרונה על קו באר שבע-רמת מגשימים?

אין ספק שהמרחק לא פשוט, כיוון שאני ואשתי בני רמת מגשימים, ובנוסף האהבה לגולן מאוד גדולה, אז אנחנו נוסעים הרבה. כביש 6 נהיה כמו בית שני, אבל אנחנו מתורגלים בנסיעות ארוכות אז סך הכל מסתדרים בסדר גמור. בעזרת השם, כשנשתקע זה יקרה בגולן, הדרום וההזדמנות להתרחק קצת מהבית זה דבר חשוב, במיוחד בשנה הראשונה לנישואים, אבל כשאנחנו מסתכלים על העתיד שלנו וגידול הילדים, הגולן מבחינתנו זה הבית.

מה נותן לך השראה ביצירת מוזיקה?

אני לא יודע להגיד בצורה מדויקת, אבל כשאני חושב על זה, אני יכול לנסות למנות כמה דברים. הלמידה – לפני “רימון” למדתי קצת תאוריה מוסיקלית כדי להגיע יותר מוכן לבחינות הכניסה, וכבר אז יכולתי להרגיש שהיצירה שלי משתנה בהתאם למה שלמדתי. האוזן שלי התחילה לחפש דברים אחרים וניסיתי להיות יותר מחושב במהלך היצירה. כמובן שב”רימון” גם נחשפתי לז’אנרים מוסיקליים חדשים כמו ג’אז ומורכבויות הרמוניות שפתחו לי את האוזניים והשפיעו על היצירה שלי. אני הרבה פעמים מכריח את עצמי לכתוב שיר, להתחדש במשהו, כי אי אפשר לשבת ולחכות ל”מוזה” שתשרה עליי. כמובן שיש גם רגעים כאלה, אבל מסוכן לבנות עליהם, ולכן אני חושב שהלמידה והמקצועיות המוסיקלית מאוד חשובה לפיתוח היצירה האישית.

איך הפקת את אלבום הבכורה שלך שיצא בקרוב?

לתפנית המשמעותית בדרכי המוסיקלית לא הייתי מוכן בכלל. יהודה עדר, מנהל “רימון”, הציע לי: “לעבור לגור בנגב, לעשות מוסיקה ולקבל כסף” – נשמע הזוי, ולכן לא ייחסתי לזה מספיק חשיבות. עברו כמה חודשים טובים ואחרי שהחלטנו להתחתן נזכרתי באותה הצעה מעניינת. כשהתקשרתי ליהודה לשאול מה קורה עם זה הוא אמר שההצעה עדיין עומדת בעינה, והחלטנו לצלול אל תוך הלא נודע הזה. על כן, עברנו לגור בבאר שבע, להקליט את אלבום הבכורה שלי – “פריחה”, דרך תוכנית של קרן מיראז’ – הפועלת לפיתוח הנגב ורואה בנגב את ארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות של מדינת ישראל. הכל בשיתוף בי”ס “רימון” – שהחליטה לתת מענה למוסיקאים צעירים להקליט אלבום מקורי משלהם, בעזרת מימון ואנשי מקצוע. התכנית נקראת “תוצרת הנגב” והיא התחלקה לכמה שלבים. אני זכיתי לעבוד עם אלון עדר, מוסיקאי מוכשר ומתוק להפליא, שמקפיד על כך שהעבודה ותהליך ההתקדמות ייצגו את מי שאני, וזה היה מעורר השראה לראות כמה הוא רק מכוון אותי, נותן כלים, ולא בא רק כדי לקבל החלטות.

איך היית מאפיין את האלבום שבדרך?

אני לא יודע לאפיין, אבל האלבום הוא אני. יש בו מורכבות מוסיקלית שלדעתי נובעת מחיפוש, כי בסוף אני יודע בתוך תוכי שהאמת נמצאת בפשטות, יום אחד אגיע לשם. עד אז אמשיך לחפש, בעיקר בדרך היצירה. או אולי ליצור דרך החיפוש. אחרי עבודה ממושכת ומלאת התרגשות עם הרכב חדש ומדהים יש לנו הופעות לרגל יציאת האלבום כשההופעה הראשונה תהיה בגולן, כמובן, כדי לחגוג קודם כל עם המשפחה, הקהילה והחברים. ההופעה תתקיים ב-11.9 בבית הבירה פס, בגשור – מופע השקה חגיגי לרגל יציאת האלבום “פריחה” ב-20:30.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?