עמית וינוגרד זה הוקי קרח

בראשון לאוגוסט יטוס עמית וינוגרד-מינדל, שחקן הוקי קרח בן 14 לקנדה כדי לייצג את ישראל, לאחר שנבחר מטעם אגודת הספורט, מתוך 300 שחקנים בגילאים שלו. עמית יתאמן במחנה אימונים של קבוצה מליגת ה-NHL, ליגת ההוקי קרח הטובה בעולם


רובם המוחלט של הילדים חולמים להיות כריסטיאנו רונאלדו, או לברון ג’יימס, אבל לעמית וינוגרד-מינדל יש חלום אחר לגמרי, לא כדורגל, לא כדורסל, זה אפילו לא משחק שגרתי. מדובר במשהו מיוחד במינו, הוקי קרח כענף ספורט, שאינו אפילו חלק ממפת הספורט הישראלי. אמנם מעטים השחקנים בארצנו הקטנה, אך מי שמחליק, יודע עד כמה זה מיוחד. זווית של שחקן, היא תמיד שונה מזווית של צופה. ואם נשאל באקראיות עוברי אורח, הם ישיבו לנו כי הוקי קרח הוא משחק לא מעניין. עמית חושב בדיוק ההפך: “המשחק הזה משלב עוצמות פיזיות ומחשבתיות באותו הזמן וזה בעצם מה שהופך את ההוקי לכל כך מיוחד,” טוען עמית.

החלקה על הקרח היא לא פחות מאמנות, וכשמשלבים את זה עם המשחק עצמו – אנחנו מקבלים שואו מצוין, שילוב של אומנות, ספורט, חוכמה, והמון המון פיזיות. עם אימא תומכת ונלהבת, ההצלחה לא מאחרת לבוא. טיולים מסביב לעולם, אימונים מסביב לשעון. נא להכיר, עמית וינוגרד-מינדל.

 

אמו של עמית, טליה וינוגרד-מינדל

 

איך הכל התחיל?

“המסע החל כבר בגיל 3-4 שהוא נגע לראשונה במקל הוקי. סבא שלו הוא מאמן נבחרת ישראל לנוער. הוא היה נוהג לומר ‘הקטן עוד יגדל להיות שחקן גדול’. עמית נסע למרכז קנדה כבר בגיל 4. בשלב הראשון הוא החל עם הכיסא כמו כל ילד קטן. להזיז אותו, אבל מהר מאוד הוא למד להחליק וזה נראה קל עבורו. אנשים מסביב היו מופתעים, הוא משקיע במקצוע הזה את כל כולו. הוא ילד מאוד אחראי, גם בחיים שלו כתלמיד, וגם כספורטאי. הוא מצליח לשלב את 2 האלמנטים בצורה טובה.”

 

מתי זה הפך כבר לטירוף?

“בגיל 9 הוא נסע לראשונה לחו”ל, זה היה לבלארוס, למחנה אימונים. מידי שנה הוא נוסע 3-4 פעמים לקנדה או לארה”ב למחנה אימונים.”

 

איפה הוא משחק?

“הוא משחק בקבוצה של מטולה. הוא מתאמן כ-4 פעמים בשבוע. היום ענף ההוקי בישראל מונה כ-1000 שחקנים כך שהתחום הוא לא רחב כל כך.”

 

איך הוא מתפקד על המגרש?

“יש לו בעצם 2 תפקידים עיקריים, בקבוצת הצעירים עד גיל 15 הוא משמש כקפטן. בקבוצת הבוגרים, שם הוא הצעיר שבחבורה, הוא משמש כשחקן הגנה.”

 

אילו איכויות הכי בולטות אצל עמית?

“כשחקן הגנה הוא ממש כמו קיר. אי אפשר לעבור אותו.”

 

כאימא, איך את רואה את ההוקי?

“ההוקי זה משחק תרבותי וחברתי מאוד. יש המון חוקים לזכור, וצריך לשלב שם המון חוכמה. לדעת לקרוא את המפה כמו שצריך, זה משחק מאוד אינטנסיבי. יש הרבה מגע במשחק הזה, מדובר במשחק מאוד אינטליגנטי אבל למרות זה קיימת ספורטיביות גדולה בענף כך שאני מרוצה.”

 

בואי נעבור רגע על ההישגים שלו…

“הוא קיבל את תואר ‘שחקן המופת’ בקבוצה שלו. הוא הצעיר ביותר ודווקא בגלל זה בחרו בו לשמש דוגמא.”

 

בראשון לאוגוסט עמית יטוס לקנדה על מנת לייצג את ישראל…

“עמית נבחר מטעם אגודת הספורט, מתוך 300 שחקנים בגילאים שלו החליטו כי הוא הכי ראוי לייצג את המדינה. ועבורנו זו גאווה גדולה.”

 

איך החברה מגיבה?

“עמית נולד לענף ההוקי, והאמת שהוא גרר חברים לענף הזה. החברה מאוד אוהבת את כל העניין הזה, המון פעמים החברים מגיעים לעודד. זה אמנם ענף לא מוכר, אך המודעות מתחילה לגדול לאט לאט, עם הזמן. כל החברים יודעים, ‘עמית זה הוקי’, זאת אומרת שההוקי הוא חלק בלתי נפרד ממנו.”

 

מה הסוד בהצלחה לדעתך?

“צריך לציין את סבא בוריס שמאמן את נבחרת ישראל לנוער בהוקי קרח, שסחף אותו לתוך זה. הוא בעצם העביר את החיידק הזה אליו. הכל בעבודה קשה.”

 

עד כמה הספורט דומיננטי אצלכם בבית?

“גם אחותו שקד נכנסה לכל המעגל הזה של משחק ההוקי. גם אני כתלמידה וחיילת הייתי ספורטאית מצטיינת. אני אמנם הייתי משתתפת במרוצים וריצות למרחק. אבל גם זה ספורט.”

 

לסיום?

“תודה לאגודת מטולה על התמיכה והעידוד ועל הרצון, תודה לסבא שבלעדיו מדינת ישראל לא הייתה מכירה את נושא ההוקי. זה הבייבי שלו וזה כיף לראות את הענף הזה צומח.”

 

 

עמית וינוגרד-מינדל, שחקן הוקי קרח

 

איך התאהבת בזה?

“אני אוהב את המשחק הזה כי זה משחק שהוא מהיר, אפשר להפעיל כוח. צריך לחשוב בו המון, הוא משלב עוצמות פיזיות ומחשבתיות באותו הזמן וזה בעצם מה שהכי משך אותי למשחק הזה.”

 

איך אורח החיים שלך מתנהל?

“עד השנה הזו הייתי חלק מ-2 קבוצות, אני מתאמן 5 פעמים ביום, עם 2 הקבוצות שלי. קבוצה אחת בני גילי וקבוצה אחת בה אני הכי צעיר. זה יוצא משהו כמו 16 שעות אימון בשבוע. קשה, אבל בעיניי משתלם.”

 

איזה תפקיד אתה הכי אוהב על המגרש?

“שיחקתי בכל התפקידים, אבל ללא ספק התפקיד שהכי התחברתי אליו הוא התפקיד ההגנתי. אני נהנה מזה.”

 

באיזה מדינות היית כשחקן הוקי?

“בגיל 9 הייתי בבלארוס, במחנה אימונים. בגיל 12 הייתי בקנדה גם כחלק ממחנה אימונים, באותה השנה הייתי גם במוסקבה, זה היה חלק מטורניר שנקרא “פק הזהב”, בחרו אותי לנבחרת הילדים של הארץ. בחרו מכל הארץ. שוב הייתי הכי צעיר שם. שנה לאחר מכן טסתי שוב, הפעם לארצות הברית, שוב מחנה אימונים. לאחר מחנה האימונים בארה”ב טסתי לפולין להשתתף בטורניר שנקרא “כריסמס קאפ”. זה היה עם החבר’ה של נס ציונה, בחרו חמישה שחקנים מהמועדון שלנו במטולה, אני הייתי אחד מהם. בקיץ הקודם שוב היינו בפולין, ושוב כחלק מטורניר ה”כריסמס קאפ” אך עם המועדון שלי ממטולה. החורף הזה ביקרתי שוב בקנדה כחלק ממחנה אימונים, זה היה ללא ספק מחנה האימונים הטוב ביותר שלקחתי בו חלק, ממש חוויה של החיים.”

 

ומה מצפה בראשון לאוגוסט?

“נבחרתי מהמועדון שלי לטוס כשחקן מופת. אני טס לקנדה למחנה אימונים של קבוצה מה-NHL שזה הליגה הטובה בעולם כמו NBA בכדורסל.”

 

לסיום?

“אני רוצה להגיד תודה לסבא בוריס על האימונים, ולאימא על התמיכה. וכמובן למועדון שלי ששלח אותי כשחקן הוקי מצטיין.”

 

 

 


אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?