עידן נחמיאס מאניעם – קפטן נבחרת הנוער בכדורגל

עידן נחמיאס, שעונד את סרט הקפטן בנבחרת הנוער, היה שותף בכיר בחודש שעבר להעפלתה של נבחרת הנוער לשלב העילית של אליפות אירופה. גם בקבוצת הנוער של קרית שמונה הוא מגלה הצטיינות ואנו שמחים לארחו בפינת “ספורטאי החודש”


הרבה זמן חיכו במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה לנציג מהבית באחת מהנבחרות הצעירות, כזה שייטול חלק משמעותי בהישג של הנבחרת. בעידן איזי שירצקי לא מעט שחקני בית הגיעו לשורות הנבחרות הצעירות ונטלו חלק בטורנירים רשמיים, אך מאז שהחלוץ יואל צ’חנוביץ’ נטל חלק במשחקי מוקדמות אליפות אירופה עם נבחרת הנוער, אי שם בשנת 2010, בקרית שמונה לא נהנו מתוצר ביתי בנבחרת הנוער או הנערים. עידן נחמיאס – בלם קבוצת הנוער, שובר את הקרח. הבלם בן ה-18, שמתגורר עם משפחתו במושב אניעם ברמת הגולן, לשם הגיעו אחרי כמה שנות מגורים בקיבוץ עין זיוון, משתייך בקביעות לסגל נבחרת הנוער לאורך שנת 2015. אחרי שנטל חלק ב-7 משחקים במסגרות ידידותיות, בחודש שעבר הגיעו נחמיאס וחבריו לנבחרת ל”מאני טיים” – למשחקי מוקדמות אליפות אירופה, שנערכו במלטה. נחמיאס, שהחמיץ את המחצית הראשונה במשחק מול מלטה ועזר לייצוב ההגנה במחצית השנייה ולזכייה בניצחון 1:3, פתח בהרכב בשני המשחקים הנוספים – משחק הניצחון 1:4 על איסלנד ומשחק התיקו 0:0 מול דנמרק. נבחרת הנוער, שמודרכת ע”י כדורגלן העבר והפרשן בהווה אלי אוחנה, העפילה מהמקום הראשון לשלב העילית של אליפות אירופה, שזהו שלב ביניים לפני המעבר לאליפות אירופה – שבה ייטלו חלק 8 נבחרות מרחבי אירופה.

נחמיאס: “הוכחנו שאולי הנבחרת הזאת יחסית לנבחרות קודמות עם קצת פחות כשרון, אבל היא חיפתה על כך עם לב ענק. אני מרגיש שעשיתי התקדמות אדירה והוכחתי לעצמי את מה שבתוכי ידעתי – שאני יכול להתמודד ברמות הגבוהות ביותר ללא פחד”

במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, בה משחק עידן נחמיאס משנתון נערים ג’, אחרי שאת צעדיו הראשונים עשה בקבוצת הילדים של מ.ק קצרין, גאים מאוד בהצלחה של עידן נחמיאס. דורון שנפר, המנהל המקצועי ויו”ר המחלקה, אמר: “אנחנו שמחים עבור כל שחקן שלנו, שלובש את המדים הלאומיים ומביא כבוד למדינה ולמועדון. זו בהחלט הרגשה טובה ונפלאה שחווינו כבר כמה פעמים, ותמיד כיף לחוות אותה שוב ושוב”.

הגיוס הקרוב לצה”ל ימנע מנחמיאס להצטרף לחבריו לקבוצה, שייצא במהלך החודש הקרוב לייצג את ישראל במשחקי המכביה שייערכו בצ’ילה. לנחמיאס יש הרבה מה לספר על החוויה הלאומית, על העונה שעוברת על הקבוצה ועל השאיפות שלו.

איך אתה מסכם מבחינה אישית ומבחינה קבוצתית את הדרך שעשיתם במלטה?

“אחרי טורניר לא טוב בסרביה, רמת הציפיות מאיתנו לא הייתה גבוהה בלשון המעטה ואין ספק שהפתענו את כולם. הוכחנו שאולי הנבחרת הזאת יחסית לנבחרות קודמות עם קצת פחות כשרון, אבל היא חיפתה על כך עם לב ענק. מבחינה אישית אני מרגיש שעשיתי התקדמות אדירה והוכחתי לעצמי את מה שבתוכי ידעתי – שאני יכול להתמודד ברמות הגבוהות ביותר ללא פחד. אני מאמין גדול במשפט: מי שמאמין לא מפחד”.

להיות קפטן הנבחרת זה בטוח כיף וכבוד גדול, אבל הסיטואציה לא מלחיצה?

“זה כבוד גדול, סיפוק אדיר והוכחה שעבודה קשה בסוף משתלמת. מצד שני, זו אחריות אדירה להנהיג את החבורה המדהימה שאיתי בנבחרת. משתדל לעשות את התפקיד שלי על הצד הטוב ביותר”.

איך זה מרגיש לשחק עם השחקנים המובילים בארץ, ולהתאמן אצל מאמן שנחשב לאחד מגדולי הכדורגלנים שצמחו בארץ?

“האימונים ברמה גבוהה ביותר, הם נערכים במתחם ‘בית הנבחרות’ בקיבוץ שפיים. יש בבית הנבחרות את כל התנאים הכי אידיאלים שיש. הצוות בראשות אלי הכין אותנו בצורה הטובה ביותר למשחקים, והחדיר בנו את האמונה שהכל בידיים שלנו. החברים בנבחרת גברים אחד-אחד, מאוחדים, מגובשים, מעודדים אחד את השני וגם מי שבספסל מעודד ורוצה בהצלחת הנבחרת. אין ספק שהביחד הזה הוא המאפיין החזק ביותר שלנו, ואסור לשכוח את ההורים המדהימים שליוו אותנו למלטה ונתנו שם מופע עידוד מדהים, ללא ספק הם השחקן ה-12”.

אבא שלך ידוע כאוהד מספר 1 שלך. בכלל, הקן המשפחתי הוא מרכיב מאוד בולט בהתנהלות של הקריירה שלך. מה אתה יכול לספר על זה?

“אבא נמצא איתי מהיום הראשון בכל מקום בארץ ובחו”ל. תומך, מכוון, יודע ללטף כשצריך ולהיות קשה כשאני קצת זז מהדרך. המשפחה בכלל תומכת והבית שלנו הוא בית שחי כדורגל: אחי דביר משחק בקבוצת נערים א’, ותמיד יש אצל ההורים קונפליקט: מי הולך לאן. בשבת האחרונה לדוגמא, אבא עם נסע עם דביר לרעננה ואמא הייתה איתי. לשמוע מאבא שהזיל דמעות כשהתנגן ההמנון במוקדמות ואני עם סרט קפטן על היד שווה את הכל. אני מקווה שאחזיר להוריי בעתיד על ההשקעה והתמיכה האין סופיים”.

מה אתה צופה לנבחרת בשלב העילית?

“הוכחנו בניצחון על איסלנד ולא פחות מזה בתיקו מול דנמרק – שהיא מעצמה בקנה מידה של נוער, שאנחנו יכולים להתמודד מול כל נבחרת. כמובן שנשמח להגרלה פחות קשה, למרות שבשלב הזה אין נבחרות נוחות. אני מאמין שעם המון הקרבה ונחישות, אולי נעשה את הבלתי ייאמן ונעפיל לאליפות אירופה בעזרת השם”.

מה השאיפות שלך להמשך הדרך?

“בטווח הקרוב להצליח קודם כל עם הקבוצה ולייצר רצף ניצחונות, להוביל את הנבחרת בשלב העילית למקום הכי גבוהה שאפשר (הלוואי לאליפות אירופה), בשאיפה להתחיל להתאמן עם הבוגרים ובעונה הבאה בעזרת השם לעלות לבוגרים. מעבר לזה? השמיים הם הגבול, אך אני עם שתי רגליים על הקרקע ויודע שרק עבודה קשה התמדה וצניעות יובילו אותי למקומות הגבוהים שאליהם אני שואף ויודע שיכול להגיע”.

מתוך אתר גליל עולה

בתמונה: דרוך למשימה. עידן נחמיאס עם סרט הקפטן של נבחרת הנוער. סיירת מובחרת. עידן נחמיאס (מימין מלמעלה) ושחקני נבחרת הנוער.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?