נפתח “מוזה בגולן”

המרכז הקהילתי גולן פתח בשבוע שעבר את “מוזה גולן” – מרכז המוזיקה הקהילתי, שמטרותיו הן חינוך למוזיקה, פרויקטים, שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים מקצועיים והעצמה של יצירה מקומית


מרכז המוזיקה הקהילתי  – “מוזה בגולן”, של המרכז הקהילתי גולן, ערך בשבוע שעבר ערב חשיפה למורים, מפיקים מוזיקליים ומדריכים, במטרה להציג את התכנית לתחום המוזיקה בגולן, כפי שאושרה במרכז הקהילתי ובמועצה אזורית גולן. עיקרי התכנית המובאים כאן לפניכם למעשה משנים את חוקי המשחק, הן מבחינת ההיצע והן מבחינת הפריסה של תחום המוזיקה ברחבי הגולן.

התכנית, המחולקת לארבע, מתייחסת לחינוך למוזיקה, פרויקטים, שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים מקצועיים והעצמה של יצירה מקומית.

“כחלק מתפיסת ההפעלה החדשה של מרכז קהילתי גולן, ייערכו מרבית השיעורים ביישובים עצמם, באופן המותאם לילדים, נוער ומבוגרים ומאפשר למידה בקבוצה, או בשיעור פרטני. הכול באופן שמתאים לתלמיד ובקצב שלו”, מתייחסת השבוע יערה ביאדגלין, רכזת אמנויות הבמה לבית הספר למוזיקה, שיפעל כחלק מתחום המוזיקה בגולן.

גל שוורץ, רכז המוזיקה: “גם למורים מובטחים תנאים משופרים ומשודרגים ממה שידע המרכז הקהילתי להציע עד היום, מתוך ההבנה כי קיים קושי אמתי לעבוד ולהתחייב בשכר נמוך יחסית לשכר המוצע בשוק הפרטי. השווינו את שכר המורים לשכר אותו הם מקבלים בעבור שיעור פרטי, כך שגם הציבור מרוויח חוגים זולים, בהיצע גדול, עם מורים איכותיים והמורים מקבלים בדיוק את אותו שכר שהיו מרוויחים עם היו מלמדים באופן פרטי. נוצר מצב של win-win, שזו הייתה מטרתנו הראשונית”.

רכזת אמנויות הבמה לבית הספר למוזיקה, יערה ביאדגלין: “כחלק מתפיסת ההפעלה החדשה של מרכז קהילתי גולן, ייערכו מרבית השיעורים ביישובים עצמם, באופן המותאם לילדים, נוער ומבוגרים ומאפשר למידה בקבוצה, או בשיעור פרטני. הכול באופן שמתאים לתלמיד ובקצב שלו”

שינוי נוסף בתחום זה מגיע דווקא ברמה הארצית. כחלק מתכנית השר נפתלי בנט, לחיזוק הצפון, יוצא המרכז הקהילתי גולן בתכנית “חוג לכל ילד”, שתתמקד בחוגי סיירות ובחוגי מוזיקה לילדים בכיתות ד’-ה’. התכנית, שמטרתה להעצים ולטפח תרבות וחינוך בצפון, מנגישה מבחינה כלכלית חוגי העשרה.

מנהל המרכז הקהילתי, שרון פז אגאי: “במהלך הייזום הנפלא הזה, יש לנו, כגוף שפועל למען הציבור, יכולת לעזור להורים בקהילת הגולן לתת לילדים שלהם חוגי העשרה במחיר של 200 ש”ח לשנת פעילות. זהו דבר שלא נראה כמותו באזורנו, אם אנחנו חושבים על משפחה ממוצעת עם כשלושה ילדים, שיכולה להוריד מעצמה מצד אחד, בנטל הכלכלי ומצד שני, להעשיר את הילדים בתכנים של טבע וחוץ, או של מוזיקה. בעיניי, מדבר בהישג אדיר, שיתרום רבות לילדים בגולן”.

מלבד פרויקט החוגים של “מוזה גולן”, מרכז המוזיקה מציע גם השתתפות בהרכבים. את הפלטפורמה הראשונה בה נטמנו הזרעים של הרכבי “מוזה”, ראינו בחגיגות יום העצמאות האחרון עם להקת “הטורבינות”, שהרעידה את האמפי עם ארבעה שירים מוכרים, בביצועים מרימים. עכשיו מתחילה מחלקת המוזיקה בפרויקט “מוק”ה”  – מוזיקה קהילתית, המוקדש כולו להרכבים שצומחים ביישובים  עצמם. הסנונית הראשונה מתוך הפרויקט התחילה כבר לעבוד בקיבוץ עין זיוון. תושבי הקיבוץ הקימו הרכב מוזיקלי, שכולל  מספר חברים מהקיבוץ, שאוהבים לנגן ולשיר בשעות הפנאי ועכשיו עובדים יחד עם המפיקה המוזיקלית, אתי פטיש, גם היא מעין זיוון.

יישובים נוספים יתחילו לעבוד כבר בספטמבר הקרוב ומספר היישובים שיכולים להשתתף בפרויקט מוגבל, בא לכם גם? צרו אתנו קשר!

מחלקת מוזיקה

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?