נאבקים למען הקלות במס לתושבי הגולן וקצרין

נמשך המאבק לאישור המפה החדשה של ההקלות במס אשר כוללת את יישובי הגולן והעיר קצרין. בימים אלה מתעכב התהליך, בעיקר בשל לחצים פוליטיים שנכנסו למערכת השיקולים, אולם ראשי הרשויות בגולן פועלים לאישור מפת ההטבות כפי שהיא


ראשי הרשויות בגולן, אלי מלכה ודימי אפרצב ממשיכים במאבק לאישור המפה החדשה של ההקלות במס אשר כוללת את יישובי הגולן והעיר קצרין. בימים האחרונים פועלים ראשי הרשויות של הגולן יחד ראשי עיריות ומועצות אשר גם הן אמורות להיכלל במפה החדשה, מול חברי ועדת הכספים, שר האוצר וראש הממשלה, על מנת להביא לאישור את מתווה הטבות המס של יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני. המתווה המוצע מביא בשורה לכ-200 יישובים בפריפריה שייכנסו למעגל הטבות במס אחרי שנים שהודרו ממנו.

דימי אפרצב, ראש מועצה מקומית קצרין: “מעל עשור נפת הגולן נמצאת מחוץ למפת הטבות המס ונחצה קו אדום של סובלנות וצדק. חשוב להבין כי אישור מפת הטבות המס, ע”פ מתווה גפני, היא לא המטרה אלא אמצעי להשגת שוויוניות וצדק, מיצוב הפריפריה וקידומה”

אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן: “זו הזדמנות היסטורית לראש הממשלה ולשר האוצר להדגיש את מחויבותם האמיתית לפריפריה, החלטה אחת חשובה ומשמעותית שתתקן עוול ועיוות רב שנים. המפה החדשה צודקת ומאוזנת ביותר. מפה אשר כוללת כ-400 יישובים שנבחרו תוך התייחסות למצבם הסוציואקונומי, לריחוק ממרכז הארץ, הקירבה לגבול ולקו עימות. המפה היא מפה חברתית שתיתן דחיפה אמיתית ומשמעותית לחיזוק יישובי הפריפריה ולערי הפיתוח מצפון ועד דרום. סיוע שיעודד התיישבות באזורים המרוחקים של הארץ ולאורך גבולות המדינה ויאפשר לרשויות צמיחה דמוגרפית ובתוך כך צמיחה כלכלית, פיתוח והתפתחות בכל תחומי החיים. בעבור התושבים משמעות אישור המתווה הנוכחי היא הטבת המס שתגדיל באופן ניכר את השכר נטו בתלוש המשכורת ויאפשר גם לעצמאים ולגם לשכירים ליהנות משכר נטו גדול בהיקף של אלפי שקלים למשק משפחתי. גם בהיבטים של קליטה ליישובים יש חשיבות להטבות המס שכן חלק מהשיקולים למעבר ולקליטה ביישובים בפריפריה הוא הטבת המס שנתנה עד היום העדפה לאזורים אחרים. לצערנו, אכזבתנו והפתעתנו, רגע לפני אישור המתווה שגובש ע”י יו”ר וועדת הכספים, נעצר התהליך, בשל לחצים פוליטיים שנכנסו גם הפעם למערכת השיקולים. על כן, אנו פועלים בכל המישורים: המשפטיים, הציבוריים, הפוליטיים והתקשורתיים, כדי שמפת הטבות המס תאושר כפי שהיא.”

הפעולות כללו גם השבתת השירותים המוניציפליים, הפגנות בערים המרכזיות, ישיבות חירום בוועדת הכספים שבכנסת והפעלת לחץ של ראשי הרשויות על ח”כ, שר אוצר וראש הממשלה.

דימי אפרצב, ראש מועצה מקומית קצרין: “צר לי שאלה הם פני הדברים. דחיית התוכנית להטבות מס מרחיקה ומסכנת את יישומה. שנים רבות אנו ממתינים לסיום סוגיה זו, מעל עשור נפת הגולן נמצאת מחוץ למפת הטבות המס ונחצה קו אדום של סובלנות וצדק. בחודשים האחרונים המתנו בסבלנות ובשמירה על איפוק עד תתקבל החלטה נכונה, צודקת ושוויונית.

“חשוב להבין כי אישור מפת הטבות המס, ע”פ מתווה גפני, היא לא המטרה אלא אמצעי להשגת שוויוניות וצדק, מיצוב הפריפריה וקידומה. אני מקווה שתתקבל החלטה חיובית בימים הקרובים”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?