מצילים חיות בר בגולן

נער מהכפר מסעדה מצא עקב חורף פצוע. הנער נהג כפי שלמד במסגרת התוכנית החינוכית “קשר”, והציפור ניצלה. נתקלתם בחיית בר פגועה?  פקחי רשות הטבע והגנים מביאים סיפורי הצלה עדכניים ונותנים הנחיות למקרים כאלה

התוכנית החינוכית “קשר” ליער מסעדה

התוכנית החינוכית “קשר” ליער מסעדה (יער אודם) מתקיימת בכפר מסעדה במשך תשע שנים ומועברת על ידי מדריכות מרכז חינוך והסברה גולן של רשות הטבע והגנים, תושבות הכפרים הדרוזיים ברמת הגולן. המטרה העיקרית של התוכנית הנה יצירת חיבור של התלמידים אל סביבתם הקרובה בכפר וביער מסעדה ובאמצעות זאת הטמעת ערכים של שמירת טבע ואיכות סביבה אשר יבוטאו בתפיסת ובהתנהגות התלמידים. התוכנית נפרסת על פני 3 שנים ומתקיימת בכיתות ה’, ו’ ו- ז’, בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים של הכפר. במסגרת התוכנית נחשפים התלמידים להשפעת השלכת פסולת ביער, לחשיבות פעולות מיחזור וטיפול נכון בפסולת, מבקרים באתרים קרובים ומעניינים בתוך יער אודם וברחבי הגולן, ואף עוסקים בפעולות חקר של היער ועשייה למענו. כל תלמידי הכפר לוקחים חלק בתוכנית ודרכם המטרה היא להגיע גם למעגל רחב יותר הכולל את כלל בית הספר, המשפחה והקהילה כולה.

סיפור החילוץ ומה שמסביבו

לפני כחודש מצא הנער חאזם אבו סעדה, תלמיד כיתה ח’ בכפר מסעדה בשולי היער בסמוך לכפר, עקב חורף (מתת מין מזרחי) פצוע. עקב חורף נמנה על סדרת דורסי היום, מוטת כנפיו כ- 1.20 מטר. עקבי החורף חולפים בשמי הארץ בעונות הנדידה, חורפים בה ומספר פרטים אף מקננים בצפון הגולן. הנער אסף את העקב אל ביתו והעניק לו מחסה וטיפול ראשוני. הוא יצר קשר עם רביע דעבוס פקח רשות הטבע והגנים בשמורת טבע תל דן אשר לקח את העקב והעבירו לטיפול בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן. הנער סיפר שקיבל את ההנחיות כיצד לנהוג בציפור פצועה במסגרת התוכנית החינוכית “קשר” אותה עבר במשך 3 שנים.

מרבית חיות הבר המטופלות בבית החולים, מגיעות לשם בזכות אנשים “מן היישוב” אשר מצאו את החיה הפגועה, גילו אחריות ופעלו לשלומה. אין תחליף לערנות ופעילות התושבים ועוברי האורח בגולן ובארץ כולה למען הצלת חיות הבר ושמירת ערכי טבע

לא רק ציפורים

לפני כשלושה שבועות פנו עובדי משרד הביטחון אשר עוסקים בבניית גדר הגבול החדשה אל שמוליק כהן פקח דרום הגולן מרשות הטבע והגנים, ודיווחו על גירית מצויה אשר נתקעה בגדר הגבול החדשה. שמוליק, אלון רייכמן אקולוג טורפים וגרגורי מילמן פקח מרכז הגולן חילצו אותה ולאחר שראו שמצבה של הגירית סביר ואינו מצריך טיפול רפואי שחררו אותה לחופשי. במאמר מוסגר, נציין שמקרה זה מדגיש את הצורך ביצירת מעברים לחיות קטנות בגדר החדשה הנבנית בימים אלו.

איך נוהגים בחיה פגועה?

במידה ונתקלתם בחיית בר פגועה יש ליצור קשר עם פקחי רשות הטבע והגנים או עם מוקד הרשות (6911*) אשר יתנו לכם הנחיות ראשוניות כיד לנהוג בחיה בהתאם למינה ולמצבה. הפקחים ידאגו לקחת מכם את החיה ולהעבירה אל בית החולים לחיות בר אשר נמצא בספארי ברמת גן. אין לטפל בחיות באופן עצמאי או להעבירן לווטרינר. צוות בית החולים, מוכשר להעניק לחיה את הטיפול המתאים ביותר אשר יאפשר לה להשתקם ואף לשוב לטבע במידת האפשר. מרבית חיות הבר המטופלות בבית החולים, מגיעות לשם בזכות אנשים “מן היישוב” אשר מצאו את החיה הפגועה, גילו אחריות ואכפתיות ופעלו לשלומה. אין תחליף לערנות ופעילות התושבים ועוברי האורח בגולן ובארץ כולה למען הצלת חיות הבר ושמירת ערכי טבע.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?