מערן צור עד לארקדי דוכין

במסע שני של תגובת שרשרת, אנו ממשיכים מערן צור, אתו סיימנו בשבוע שעבר, דרך אלי מגן, קרני פוסטל וחיים לרוז, הלא הם “ביקיני”, זהבה בן, דפנה ארמוני, מיקי גבריאלוב, יהונתן גפן, ומשם אל ארקדי דוכין. ורק דבר אחד נותר לברר… מה הקשר?


 

כזכור, הפרק הראשון של “תגובת שרשרת” הסתיים עם ערן צור והפעם אפתח עם הקאבר שלו לקלאסיקה הכי גדולה של אלי מגן, “עד סוף הקיץ”. השיר המקורי בוצע ע”י מגן ב-1972 כחלק מהסרט “שתי דפיקות לב” וערן צור חידש אותו בפרויקט הראשון של “עבודה עברית”.

חוץ מהעובדה שניגן קונטרה בס עם מיטב האמנים כמו אריק לביא, ענבל פרלמוטר, שלום חנוך וחוה אלברשטיין, אלי מגן הוא מבצע מצוין שהפגין את כישוריו כזמר בלהקות “אחרית הימים” ו”כיף התקווה הטובה”. האלבום האחרון שלו, “סימנים” משירי מירון ח.איזקסון יצא ב- 2004, מתוכו יצא סינגל מצוין בשם “לזכור”. בנוסף לברי סחרוף וורד קלפטר, מגן צירף כאן לתפקיד הצ’לו גם את קרני פוסטל.

אחרי כמה שנים בהן השתתפה בהקלטות של כמה מהאלבומים המוצלחים של תחילת הניינטיז, הקימה ב- 94 קרני פוסטל עם חיים לרוז את ההרכב “ביקיני”. עם כל הצער, כנראה שהצמד הזה הקדים את זמנו ולא זכה להצלחה יתירה אבל אין ספק שאם האלבום השני והנדיר שלהם היה יוצא היום, הוא היה זוכה להערכה רבה. בין הרצועות המשובחות שהרכיבו את האלבום שלהם בהן פוסטל ולרוז שילבו בין מוזיקה קלאסית, דאב, פיוז’ן ולאלקטרוני, הגרסה ל”שחרחורת” היא משהו שקשה לשכוח אותו גם 14 שנים אחרי צאת האלבום.

מה שללא ספק מאפיין את הקריירה של חיים לרוז, הוא הניסויים המרתקים שלו שמתפרשים על קשת מוזיקלית רחבה. לרוז היה שותף מרכזי באלבום “סימנים של חולשה” של ברי, באלבום פיוטים עם מיכה שטרית, שיחרר כמה אלבומי רגאיי מעולים תחת השם “לרוז אולסטארס”, ואפילו הפיק אלבום יחד עם זהבה בן שבו עיבד גרסאות צ’יל לביצועים שלה לשירים שונים, ביניהם “הנסיך הקטן”.

לפני כשנתיים, במסגרת הפרויקט “שני צדדים למטבע” שנועד לגשר על המאבק המדומה בין הרוק למוזיקה המזרחית בשנים האחרונות, זהבה בן שחררה קאבר שזכה להצלחה נאה בתחנות הרדיו. מדובר בשיר “אוהבת אותך, עוזבת אותך” שדפנה ארמוני הוציאה בשנת 1986. השיר הזה הופיע במקור אלבום הבכורה של דפנה ארמוני, נכתב והולחן ע”י שלום חנוך כמו רוב השירים בתקליט ההוא. יוצא מן הכלל הוא “ספק ילדה ספק אישה” שהולחן ע”י מיקי גבריאלוב ונכתב ע”י ארמוני בעצמה ששייכת לזן הנדיר של זמרות הסול בארץ.

מיקי גבריאלוב בעצמו ניגן וביצע עם המון אמנים בקריירה הארוכה שלו – מאריק איינשטיין עד מוג’דה נערת הפלא, אבל אחד המוצלחים שלו היה כשהשתתף במופע “מכתבים למערכת” בכיכובם של דני ליטני ויהונתן גפן. הוא השתתף בעיבודים, ניגן בס, עשה קולו ובעיקר ביצע את “אבא סיפור” שהלחין למילותיו של גפן. 14 שנים בערך אחרי “מכתבים למערכת” ועוד אינספור שירים שכתב בעצמו, יהונתן גפן תירגם שיר של המשורר הרוסי ולדימיר ויסוצקי. השיר שקיבל את השם “טמבל” הופיע באלבום הסולו הראשון של ארקדי דוכין שיצא כחצי שנה אחרי הראשון של הנטאשות. האלבום מבוסס כולו על שירי ויסוצקי שדוכין מעריץ, אבל “טמבל” היה היחיד שבאמת זכה להכרה. ארקדי דוכין יסיים עבורנו את החלק השני של “תגובת שרשרת” – לאן נמשיך מכאן והאם הבא בתור הוא סוס? כל התשובות בחלק השלישי שיתפרסם בגיליון הבא.

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?