מנהל חדש לבית הספר “גמלא”

דניאל קזין היא מנהלו החדש של בית הספר “גמלא”. קזין מאמין כי החינוך עומד על ארבעה עמודי יסוד, המלווים את העוסק בתחום לאורך כל זמן עבודתו: אהבה, מקצועיות, עקביות ומשמעת. במאמר זה מביא קזין את עיקרי האני מאמין החינוכי שלו


 

בעשרים השנים האחרונות ניתנה לי הזכות להיות חלק ממערכת החינוך הישראלית. כאיש אקדמיה, כמורה, מחנך ומנהל אני רואה את החשיבות הגדולה בעיסוק בתחום זה שהנו אחד העיסוקים הבודדים המעצבים את עתידו של דור שלם.

אני כיום בן 50, אב לשני בנים בוגרים. לאחר שמונה שנות שירות בצה”ל בנ”מ ובחיל המודיעין השתחררתי בדרגת רב סרן והשתלבתי כמעט מיד במערכת החינוך. במהלך עבודתי שמשתי כמורה להיסטוריה ואזרחות, רכז שכבה ומנהל. בשנים האחרונות עסקתי בשיקום בתי ספר ואף הקמתי חווה חקלאית חדשה וייחודית בערבה. במגביל לעבודתי במערכת החינוך הרשמית עסקתי בתחום הכשרת המורים כמדריך פדגוגי וכמרצה במכללת סמינר הקיבוצים. נוכחתי לדעת שהשילוב בין האקדמיה ושטח הוא שילוב מנצח.

אני מאמין בכל ליבי שהחינוך עומד על ארבעה עמודי יסוד, המלווים את העוסק בתחום לאורך כל זמן עבודתו: אהבה, מקצועיות, עקביות ומשמעת.

החינוך עוסק בבני אדם. אדם יכול לעסוק בתחום חשוב זה אך ורק אם יש לו אהבה גדולה לאנשים באשר הם. לאהבה זו יש לחבר מיד את תכונת המקצועיות. בזמנים אלה כאשר אוטוסטראדת המידע נמצאת בכל בית ובית, המדע מתקדם בצעדי ענק, ותופעות שונות ומשונות הם עניין של חדשות לבקרים הרי המורה לא יכול להישאר מאחור. המורה חייב להיכנס לכיתת הלימוד שלו עם מטרה ויעד מוגדרים מראש. הוא חייב להיות עקבי במעשיו וגם במידה מסוימת בדעותיו.

משמעת היא גם אישית של המורה וגם משמעת אישית של התלמיד. יש להקפיד על נהלי המוסד ולשמור על מסגרת וגבולות ברורים לכולם. פריצת מסגרות מכיוון התלמידים יכולה לשבש את מהלך הלימודים במוסד.

השאלה הגדולה היא איך עושים זאת? אוכל לומר שהסוד הגדול להצלחה עם ילדים הוא הקשר הבלתי אמצעי איתם ועם הוריהם. קשר רציף, אישי, המקשיב ועוזר הוא לפעמים חשוב יותר מהשיעור עצמו. כמובן, מעל הכל האמונה ביכולתו של התלמיד להצליח והעברת אמונה זו לתודעה של התלמיד, תזניק אותו קדימה להצלחה.

השינויים המתרחשים בגולן בכלל ובקצרין בפרט מהווים קרקע פורייה ביותר לחדשנות ולהתפתחות חינוכית. אני שמח מאוד להיות חלק מהתפתחות חשובה זו בחינוך המקומי ומקווה להפוך את בית הספר גמלא לאבן שואבת להצטיינות חינוכית הן ערכית והן מבחינת הישגי התלמידים. מערכת חינוך מצוינת תהפוך גם לאבן שואבת לאוכלוסייה חדשה ולהגדלת היישוב שלנו.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?