מהפך בשירות לאנשים עם מוגבלות בגליל המזרחי

4 מרכזים חדשים לטיפול, שיקום ותעסוקה, לאנשים עם מוגבלויות, נפתחו לאחרונה באשכול גליל מזרחי-גולן. בין 600 ל-2000 איש ימצאו בהם אפשרויות אמתיות למימוש יכולותיהם


שנים ארוכות של ישיבה בחוסר מעש הגיעו לסיומן. נפתחו ארבעה מרכזים חדשים, המיועדים לטיפול, שיקום ותעסוקה לאנשים עם מוגבלויות, תושבי גליל מזרחי והגולן. כ-150 איש כבר משתלבים במרכזי התעסוקה השונים.

ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, העומד בראש הוועדה לשירותים חברתיים באשכול: “הפעילות שלנו שינתה את חייהם של המועסקים ובני משפחותיהם. נמשיך להרחיב את הפעילות, על מנת לאפשר לכל אדם עם מוגבלות לממש את היכולות שלו”.

במהלך השנה האחרונה, קידם אשכול גליל מזרחי, ביחד עם עמותת “כוכב הצפון”, את הקמתם של פתרונות תעסוקה וטיפול לאנשים עם מוגבלויות. מבדיקה מקיפה, שנערכה על ידי מחלקות הרווחה השונות באשכול, נמצא כי ישנם כ-600 דורשים מידיים לתכניות התעסוקה השונות ועד כ-2,000 דורשים פוטנציאליים בגליל המזרחי ובגולן.

מנכ”לית עמותת “כוכב הצפון”, רותי גופר: “המהירות בה מתמלאים המרכזים השונים שפתחנו מעידה על הביקוש הרב שקיים באזור לשירותים מסוג זה. אנו צופים כי עד לתום שנת 2017, נוכל לתת מענה למספר כפול של מקבלי שירות”.

הקמת מרכזי התעסוקה והטיפול במרחב כולו נעשתה במסגרת הפעילות האזורית שמוביל האשכול ובשיתוף פעולה הדוק עם רשויות האשכול השונות, בתמיכת אגף מש”ה במשרד הרווחה, קרן “שלם” ומעסיקים שונים במרחב.

מרכז מקדם התעסוקה “סולרום”, שהוקם בשת”פ עם מפעל “סולרום”, נמצא באזור התעשייה צ.ח.ר. מדי יום, מגיעים למרכז 70 בוגרים עם מוגבלות, מכל האזור, לתכנית יומית, שמטרתה הכשרה והכנה לשילוב בשוק העבודה הפתוח, עבור אוכלוסייה בתפקוד גבוה ומסגרת תעסוקה מוגנת וטיפולים, לאוכלוסייה בתפקוד נמוך יותר.

בני בן מובחר: “אם בעבר, אותו אדם עם מגבלות היה יושב בבית והמשפחה הייתה צריכה לטפל בו ולהעסיק אותו, היום יצרנו עבורו בגליל המזרחי אפשרויות תעסוקה חדשות, נגישות מבחינה גיאוגרפית ואנו מעניקים סל שירותים מותאם, המאפשר התפתחות תעסוקתית משמעותית המשפיעה על כל תחומי החיים”

בצפון הגולן, הוקמו שלושה מרכזי תעסוקה נוספים. מרכז תעסוקה בוקעתא, הכולל קבוצה של כ-20 משתתפים עם מוגבלות שכליות, התפתחותיות ואינטליגנציה גבולית, מגיל 21 ומעלה. בשבועות הקרובים, המרכז צפוי להגיע לתפוסה מלאה ובשל הביקוש הרב, הכוונה היא להכשיר מבנה נוסף, שבו יפעל מרכז יום רב-נכותי מותאם, שיקלוט מועמדים נוספים, מבוקעתא והסביבה.

מרכז תמיכה וטיפול “תפוח”, נמצא במסעדֶה, ובמסגרתו מקבלים שירות 12 חניכים, המגיעים ממסעדה, מג’דל שמס ובוקעתא. מועדון תעסוקתי מאג’דל שאמס פועל בקרב קבוצה של 12 מבוגרים בעלי נכויות שכליות, התפתחותיות ואינטליגנציה גבולית ומקבל מהעמותה שירותים של תעסוקת בית, ליווי ותמיכה, באמצעות עו”ס ומדריכה.

בן מובחר: “אם בעבר, אותו אדם עם מגבלות היה יושב בבית והמשפחה הייתה צריכה לטפל בו ולהעסיק אותו, היום יצרנו עבורו בגליל המזרחי אפשרויות תעסוקה חדשות, נגישות מבחינה גיאוגרפית ואנו מעניקים סל שירותים מותאם, המאפשר התפתחות תעסוקתית משמעותית המשפיעה על כל תחומי החיים”.

גופר: “לראשונה, מתאפשר לחלק ניכר מאוכלוסיית היעד – אנשים עם מוגבלות, להיות חלק בלתי נפרד מהציבור הרחב, המתעורר בכל בוקר ויוצא לעבודת יומו, מתפרנס בכבוד וחי חיים מלאי תוכן ומשמעות. מעגלים חברתיים חדשים מתהווים ותחום הפנאי זוכה אף הוא לתשומת הלב הראויה, באמצעות תכניות העשרה וחוגים שמספקת העמותה”.

מה תפקידה???, נורית צור רבינו: “הפעילות הזו מתאפשרת אך ורק בזכות שיתוף הפעולה האזורי ועבודה מאוד צמודה עם כל מנהלות מחלקות הרווחה ברשויות האשכול, שהתגייסו באופן פנומנלי ממש, כדי לסייע למשפחות ולמטופלים. אנחנו מאוד גאים בעשייה, אולם עוד דרך ארוכה לפנינו, על מנת לספק עוד שירותים בעוד אזורים באשכול”.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?