לעגל הזה חיכינו – בשר ברמה, ועוד איזה

ב”בשר ברמה” שדרגו את כל העניין ועשו כל מה שצריך כדי שתלקקו את האצבעות


“לא הודעת לי שתבואי לראיין”, אומר יאיר אדרי, כאשר הוא מוביל אותי לסיור בין ובתוך חדרי הקירור והעבודה של מפעל “בשר ברמה”, שהקים באזור התעשייה קצרין.

אדרי קוטע את התנצלותי על ביקור הפתע ללא תיאום מוקדם, דווקא מתאים לו להמחיש כך את רמת הניקיון והסדר השוררים כאן בכול ואני מגניבה הערה חרישית לעצמי – הלוואי וכך אצלי לפני שהילדים מודיעים לי שהם מגיעים לשבת. הכול כל כך במקומו, הלבן כל כך לבן, ריח של טריות מרחף כאן, הקבבונים עברו לדום בשורותיהם שיצאו מהמכונה, הנתחים מתיישנים להם במתינות בחדר הקירור, הבקרה סופרת דקות ושניות, על המדפים מגוון ענק של מוצרי בשר ודגים, לא רק כי פסח בפתח.

עד לפני חודשיים נקרא העסק “דגי קצרין” ולאחרונה, עבר הסבה והפך לחברה הנושאת בגאון את השם “בשר ברמה” – שותפות של אדרי עם מיכאל גבעון, המוכר לכל גם כג’בל, בעל בקר בחוות קצ’ה לשעבר, תושב רמת מגשימים, בוקר, מייבא בקר ועוסק בתחום עיבוד הבשר וייצורו.

“חי בריא” וגם מהזה טעים!

העסק עבר מעין מהפך, כאשר למפעל החל להיכנס בשר טרי, שהביקוש לו מתעצם מאוד, משני מקורות מהגולן: האחד הוא “חי-בריא” – התאגדות של מגדלים מהגולן, אשר משווקים בשר שגדל רק בגולן, ללא אנטיביוטיקה וזבל עופות ותחת פיקוח מחמיר מאוד. גם העגלים שמספקים את סוג הבשר הטרי השני צמחו כאן בגולן, בעדריו של מיכאל גבעון, אך הם זכו רק לטיפולים הרגילים.

“הפסדת”, חוזר אליי אדרי ועוצר את מבטיי המתפעלים מהנתחים היפים, “התחלנו את הבוקר כאן בשמונה וחצי עם בשר על האש, הטועמים רק לקקו אצבעות, אולי תגיעי שוב? תביני: לפני שבועיים, ביקר אצלנו מומחה ארצי ליישון בשר, כדי להמליץ איך לשפר את הקיים אפילו יותר. לאחר שטעם, רק הילל ושיבח את טיב היישון ואיכותו”.

 בוא נתחיל מהתחלה, מה כולל המפעל?

אדרי: “כדאי להדגיש כי המפעל כולו, החלק לטיפול בדגים והחלק לטיפול בבשר, לא נוצר יש מאין, אלא על פי הנחייה של טכנולוג מזון. הוא ייעץ כיצד לעשות, איפה למקם חדרי קירור ושטיפה. המפעל כולל חדר קירור ויישון, חדר קירור עופות, חדר הקפאה לקבלת סחורה וחדר הקפאה להוצאת סחורה. בנוסף עליהם, יש חדר לעיבוד עופות, חדר מכונות רובוטיות לייצר קציצות, קבבים, נקניקיות, צ’וריסוס, מרגז וכל מה שנחוץ למפעל כזה. אנחנו מוסיפים ומשדרגים עצמנו, עם מבט לקדימה.

“הבשר מוכשר ומנוקר, אנחנו מייצרים מגוון רחב, כולל חלקים פנימיים של העגל ויש אפשרות להשיג גם מוצרים של חב”ד, בהם מטפל איש חב”ד”.

 כמה קווים לדמותו של הבשר שיוצא מכאן?

“אני ערוך עם חדר יישון בטמפרטורה של אפס מעלות, כל חלק מתיישן במשך 14 ימים והלקוח יכול להמשיך את התהליך עד ל-21 ימים. הנתח מגיע לצרכן ברמה כזאת, עד שכל מי שלוקח בשר צלי טרי מספר חמש – חוזר. זה משהו שלא קונים בכל מקום.

“למפעל שלנו לא נכנסים מכונת הזרקה של מים ופוספטים ולא לחם או פירורי לחם, כך שגם אין בעיה של גלוטן. אנחנו עובדים עם מספר קטן מאוד של ספקים טובים ויקרים ומשתדלים להיערך בכמות, במחירים ובאיכות, כך שנהיה נגישים למקומיים. אפשר לומר כי פרנסה לא חסר.

“כרגע, אנחנו מעסיקים חמישה עובדים. בנוסף, נרכשה משאית חדשה להוצאת סחורה ויש פיקוח צמוד של רופא וטרינר. משגיח כשרות מטעם המועצה הדתית קצרין מגיע אלינו מדי יום, אך לבקשת רב העיר, הרב יוסף לוי, הכנסנו עובד שהוא נאמן כשרות ומקבל את כל ההנחיות מהמועצה הדתית קצרין”.

 אתם כמובן לא נשענים רק על תושבי הגולן כלקוחות?

“אנחנו רואים עצמנו כפורצים דרך ביציאה מהגולן; הסחורה שלנו מגיעה לכל הארץ, גם למסעדות אנינות.

“מבחינת הגולן, אנחנו משווקים למספר לא מבוטל של בתי עסק בגולן – לצרכניות בדרום הגולן, למסעדות כמו ‘איסקנדר’, עופות ושניצלים למעונות בגולן וכמובן, לפי הזמנה פרטנית ומכירה במפעל עצמו”.

 עם הפנים לעתיד, מה יתחדש בנוסף?

“לאחרונה, יצרנו קשר עם שף רציני, שמו שמור בינתיים אצלנו. לקראת חג העצמאות, אנחנו מתכננים לייצר בשרים מעושנים. כמו כן, באנו בדברים עם יקב בוטיק, ייתכן שנשלב גם את ‘בירה בזלת’, כדי לערוך כאן טעימות”.

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?