כפר נשגב מגורים בקצרין

נא להכיר: “כפר נשגב” – מתחם מגורים חדשני לדור הכסף העומד לקום תוך כשלוש שנים במיקום פסטורלי על המדרון היורד מקצרין לנחל המשושים. הפרויקט נמצא בימים אלה בשלבי שיווק, וכבר מקווים שתוך כשנה עד שנה וחצי ניתן יהיה להתחיל בעבודות התשתיות


“כפר נשגב”, מתחם מגורים חדשני, שמוגדר כ”חוויית מגורים ייחודית לדור הכסף” עומד לקום תוך כשלוש שנים על המדרון היורד מקצרין לנחל המשושים, בסמוך לרובע 11.
אופי הכפר רחב הידיים נובע מתפיסה אורבנית מקורית, לפיה מתווים את התכנון מאפיינים כמו גיל המשתכנים בו, צרכים חברתיים ומשאבים כלכליים.
הכפר מיועד לשכבת גילאי 45 פלוס, אותה מכנים היזמים כ”דור הכסף” (שלב לפני גיל הזהב), שכבה מבוססת, עתירה במשאבי זמן פנוי,תעסוקה חופשית ועצמאית, רצון להרחבת אופקים, טיפוח הבריאות ורווחה האישית.

חזון הכפר, שהופך עתה למציאות, נרקם לאיטו במשך למעלה מ-12 שנה בקלסר של ביאטריס דיין, 51, מנהלת פרויקטים בתחום הבנייה, “יזמית בכל רמ”ח אבריה”.

מזה שלוש שנים מתחיל “כפר נשגב” להיבנות במסלולים שונים ומקבילים, השיווק מתבצע בימים אלה, 360 פניות כבר נרשמו במשרדי העמותה, כאשר הכפר מיועד ל-91 בלבד.

ביאטריס: “הסיפור התחיל לפני 12-13 שנה כששאלתי את עצמי יום אחד מה היית רוצה לעשות, איפה הייתי רוצה לחיות אחרי שהילדים יצאו מהקן?

באותה תקופה נחשפתי לעולם הרוח והמודעות העצמית ושמתי לב שבעשור האחרון משהו השתנה בדרך בה מתבגרים גילאי 45 ומעלה. שלא כמו הורינו, אנחנו נראים צעירים מגילנו, מלאי אנרגיה וחיות, דואגים לרווחתנו האישית, מבקרים בספא, עוברים למזון בריא, גוברת המודעות לטיפוח, לטיפולי יופי ואסתטיקה. מנגד שכבת גיל זו נוהרת יותר ויותר לעולם הרוח וערכיו, אם כי מבלי לוותר על חיים בבית מפנק ונוח, לנסוע במכונית חדשה, (ולא לחיות בסגפנות על הר בטיבט כפי שנתפס בעבר עולם הרוח), השילוב הנכון בין רוח לחומר.

“ראיתי בדמיוני הקמת כפר שמצד אחד מרוחק מאוד מהכרך הגדול, הזיהום והלחץ, במיקום פסטורלי, כמו שוויץ, מרחבים ירוקים ופתוחים, ליד מקור מים, בתים יפים, מפנקים ומרווחים. כפר, שבמרכז החיים בו עומד ההיבט החברתי, מסביב מתרחשת פעילות רבה של מדיטציות, סדנאות בנושאי מודעות ובריאות, מסלולי אופניים והליכה, ומנגד – מסיבות, קבלת שבת משותפת, הופעות בפאב הכפרי ועוד… זהו קונספט שמורכב מהמשולש: עולם הרוח, רווחה אישית, וצד חומרי/עסקי.

“מקום כזה מתאים לאנשים סביב גילאי ה-50, שהינם פרילנסרים, שפרנסתם אינה כבולה למיקום גיאוגרפי, בעלי חברות שניתנות לשליטה מרחוק, מקצועות הנחוצים לתפעול הכפר ו/או עיסוק שניתן להעבירו מאזור אחד למשנהו דוגמת עובד בנק שעובר לסניף בצפון.

“הרעיון נח אצלי בקלסר, בו אספתי חומרים ותמונות, מקורות השראה, כתבתי טקסטים על הקונספט, אספתי תמונות של כפרים, רשמתי לעצמי ערכים משותפים וסגנונות חיים שיאפיינו את חברי הכפר.

“לימים, החיים ניווטו את המסלול המקצועי שלי לעולם הנדל”ן, היתה לי משיכה לתחום, ולכן נרשמתי ללימודי השקעות נדל”ן.משם השתלבתי בקידום פרויקטים בתחום תמ”א 38, וסיימתי לימודי תעודה בטכניון של ניהול פרויקטים בבנייה.

“יום אחד, במהלך ישיבה עם קבוצת יזמים, הנושא צץ פתאום. כאשר סיפרתי על הרעיון והנחתי אותו על השולחן, אורו עיניהם. הם פקחו עיניים גדולות ואמרו: יש לך רעיון כזה ואת עוסקת בתמ”א במקום לקדם את זה? בואי נרים את זה!”

“הצגתי את הרעיון בפני האדריכל מיקי ורדי, עמו יש לי היכרות מוקדמת. ורדי, שהינו גם מתכנן שכונות קצרין, נפגש עם סמי בר לב ושמע מפיו על תכנון רובעים חדשים והרחבת תחומיה של קצרין. הוא יצר את הקשר בינינו, סמי נדלק והתחלנו לגלגל את המיזם ולנסות לקדמו. תהליך קידום הכפר והקמתו נמשכים כבר כשנתיים וכמה חודשים, שבהם על מנת לזכות בקרקע הקמנו את ‘עמותת נשגבים’, שכן עלינו לגשת למכרז כשיש לנו את כל 91 חברי העמותה כמספר הבתים. באופן מסוים זה מתנהל כמו קבוצת רכישה. על חברי העמותה לשלם דמי רצינות על מנת שנוכל לגשת למכרז, לזכות בקרקע ולהתחיל בבנייה.

כרגע יש רשימה של 360 מתעניינים.

הפרויקט מנוהל בפועל על ידי חברת “מצפן”, אשר אחראים על ההיבט התכנוני, המנהלי והחברתי.

כדאי להוסיף כי בכפר יקומו גם 28 צימרים, לאירוח הילדים, המשפחות, ואורחים שיגיעו לסדנאות ו/או פעילויות וכו’.”

מה אפשר לומר על דיירי העתיד?

“רוב האנשים שאנחנו נפגשים איתם גרים בבתים גדולים במרכז. הם רוצים לרכוש בית קטן יותר באזור מגוריהם הנוכחי ולרכוש בית נוסף בהפרש הכספי ב’כפר נשגב’. יש שיכולים להרשות לעצמם דיור הן במרכז והן בכפר ‘נשגב’. התחושה שלי שהמעבר יעשה בהדרגה, בשלב ראשון חלק מהחברים יחלקו את זמנם בין אמצע שבוע במרכז הארץ וסוף שבוע ארוך בכפר ולאט לאט הם יעשו מעבר שברובו ישהו בכפר. שינוי סגנון חיים הדרגתי.

“לסיום, חברי הכפר הינם דומים בסגנון החיים לו הם שואפים, בעלי ערכים זהים, אנשים בעמדות מפתח, שכבת גיל מבוססת יחסית, שכבה שמשפיעה כלכלית, גיל פעיל אקטיבי, עם מטרות להגשים ועם רצון ליהנות מחיי חברה תוססים. אפשר למצוא אותם ב’אשרם’ במדבר, בפסטיבלים רוחניים, במסיבות, ומנגד בהרצאות בנושאי יזמות, שוק ההון. זהו דור בשיא הבשלות והחיוניות. דור שרוצה לחיות כעת עם חברים דומים להם, להפיק את המרב מהאטרקציות של הגולן, טיולי אופניים וג’יפים,רפטינג, יקבי יין, סקי בחרמון, כל מה שהחבר’ה האלה אוהבים”.

שילוב ייחודי בין פרוייקטים קרקעיים לבין עולם הקהילה

שמוליק דודאי, מנכ”ל חברת “מצפן”, מנהלת המיזם, מסביר בראיון ל”שישי בגולן”, כי חברתו מתמחה בקונספט ייחודי,שמשלב את עולם ניהול הפרויקטים הקרקעיים עם עולם הקהילה והחברה. “באופן טבעי רוב הפרויקטים שלנו הינם במגזר הכפרי”, אומר דודאי. “הקונספט שהכנו הינו ייחודי, וזוכה להצלחה רבה. בימים אלו אנחנו מנהלים כ-30 פרויקטים שונים ברחבי הארץ.”

מהו לוח זמנים להקמת הכפר?

דודאי: “כרגע אנחנו עומדים לפני תחילת הפרק השיווקי של הפרויקט. השלב הבא יהיה מכרז על הקרקע, ובמקביל – קידום השלב התכנוני, וכל הממשק עם החברים הבונים – בחירת דגמים, תכנון סופי של הבתים תוך ההתאמות לכל בית. אנחנו מקווים שתוך כשנה עד שנה וחצי ניתן יהיה להתחיל בעבודות התשתיות.”

באיזו סוג בנייה מדובר?

“ככלל הבתים יבנו על פי רשימת דגמים. כרגע ישנם ארבעה טיפוסי דגמים, שיתכן שהם קצת יורחבו או ישתנו בהתאם לפידבק שיהיה מהחברים הבונים. במקביל, מתוכננים מבני ציבור לטובת תושבי הכפר – צימרים, ספא, בית קפה ועוד.

רוב ההשקעות בכפר יהיו על ידי הדיירים הבונים. בחלק מההשקעות תישא המדינה, כמקובל בפרויקטים דומים בקצרין.”

מה באשר לאישורי רשויות ומוסדות?

“עיריית קצרין וסמי בר-לב מכירים ותומכים בפרויקט. כל התכנון מתואם עם הוועדות והרשויות המתאימות. בעתיד נהיה זקוקים לאישור משרד השיכון בהתאם למקובל.”

האם יינתן סיוע למשתכנים?

“הסיוע יינתן בשני אופנים עיקריים: מצד אחד סיוע מהמדינה כמקובל בפרויקטים כאלו שנבנים ברמת הגולן. מצד שני אנחנו מרכיבים בימים אלו חבילת מימון אטרקטיבית מהבנקים המובילים לטובת המשתכנים בפרויקט.”

באילו ערוצים מתנהל השיווק של הכפר ופרסום הקמתו?

הפרויקט רק מתחיל כרגע בצעדיו הראשונים. ישנו אתר אינטרנט בכתובת http://www.kfar-nisgav.co.il/ וכן ניתן למצוא אותנו בפייסבוק תחת השם – כפר נשגב. בעוד מספר שבועות נתחיל במפגשים בבתים של חברים בכל הארץ, כאשר הכוונה לסיים את השיווק בתוך זמן קצר ביותר.

עמותת המשתכנים כבר הוקמה ופעילה. נשכרו כבר מספר אנשי מקצוע, והעבודה כבר מתבצעת.”

אתם בוודאי בקשר הדוק עם הגורמים בגולן?

“עם אנשי הגולן יש לנו קשר עמוק וחם. למעשה ניתן לומר שהבחירה ברמת הגולן ובקצרין למיקום הכפר הינה הרבה בזכות התמיכה והחיבוק החם של סמי בר-לב וכל צוותו. אין לנו ספק שהקשרים הראשוניים שנוצרו הם רק פתיח לקשרים הרבה יותר עמוקים שייווצרו בין המתיישבים בפרויקט לתושבי הגולן.”

“כפר נשגב”, מתחם מגורים חדשני, שמוגדר כ”חוויית מגורים ייחודית לדור הכסף” עומד לקום תוך כשלוש שנים על המדרון היורד מקצרין לנחל המשושים, בסמוך לרובע 11.

אופי הכפר רחב הידיים נובע מתפיסה אורבנית מקורית, לפיה מתווים את התכנון מאפיינים כמו גיל המשתכנים בו, צרכים חברתיים ומשאבים כלכליים.

הכפר מיועד לשכבת גילאי 45 פלוס, אותה מכנים היזמים כ”דור הכסף” (שלב לפני גיל הזהב), שכבה מבוססת, עתירה במשאבי זמן פנוי, תעסוקה חופשית ועצמאית, רצון להרחבת אופקים, טיפוח הבריאות ורווחה האישית.

חזון הכפר, שהופך עתה למציאות, נרקם לאיטו במשך למעלה מ-12 שנה בקלסר של ביאטריס דיין, 51, מנהלת פרויקטים בתחום הבנייה, “יזמית בכל רמ”ח אבריה”.

מזה שלוש שנים מתחיל “כפר נשגב” להיבנות במסלולים שונים ומקבילים, השיווק מתבצע בימים אלה, 360 פניות כבר נרשמו במשרדי העמותה, כאשר הכפר מיועד ל-91 בלבד.

ביאטריס: “הסיפור התחיל לפני 12-13 שנה כששאלתי את עצמי יום אחד מה היית רוצה לעשות, איפה הייתי רוצה לחיות אחרי שהילדים יצאו מהקן?

באותה תקופה נחשפתי לעולם הרוח והמודעות העצמית ושמתי לב שבעשור האחרון משהו השתנה בדרך בה מתבגרים גילאי 45 ומעלה. שלא כמו הורינו, אנחנו נראים צעירים מגילנו, מלאי אנרגיה וחיות, דואגים לרווחתנו האישית, מבקרים בספא, עוברים למזון בריא, גוברת המודעות לטיפוח, לטיפולי יופי ואסתטיקה. מנגד שכבת גיל זו נוהרת יותר ויותר לעולם הרוח וערכיו, אם כי מבלי לוותר על חיים בבית מפנק ונוח, לנסוע במכונית חדשה, (ולא לחיות בסגפנות על הר בטיבט כפי שנתפס בעבר עולם הרוח), השילוב הנכון בין רוח לחומר.

“ראיתי בדמיוני הקמת כפר שמצד אחד מרוחק מאוד מהכרך הגדול, הזיהום והלחץ, במיקום פסטורלי, כמו שוויץ, מרחבים ירוקים ופתוחים, ליד מקור מים, בתים יפים, מפנקים ומרווחים. כפר, שבמרכז החיים בו עומד ההיבט החברתי, מסביב מתרחשת פעילות רבה של מדיטציות, סדנאות בנושאי מודעות ובריאות, מסלולי אופניים והליכה, ומנגד – מסיבות, קבלת שבת משותפת, הופעות בפאב הכפרי ועוד… זהו קונספט שמורכב מהמשולש: עולם הרוח, רווחה אישית, וצד חומרי/עסקי.

“מקום כזה מתאים לאנשים סביב גילאי ה-50, שהינם פרילנסרים, שפרנסתם אינה כבולה למיקום גיאוגרפי, בעלי חברות שניתנות לשליטה מרחוק, מקצועות הנחוצים לתפעול הכפר ו/או עיסוק שניתן להעבירו מאזור אחד למשנהו דוגמת עובד בנק שעובר לסניף בצפון.

“הרעיון נח אצלי בקלסר, בו אספתי חומרים ותמונות, מקורות השראה, כתבתי טקסטים על הקונספט, אספתי תמונות של כפרים, רשמתי לעצמי ערכים משותפים וסגנונות חיים שיאפיינו את חברי הכפר.

“לימים, החיים ניווטו את המסלול המקצועי שלי לעולם הנדל”ן, היתה לי משיכה לתחום, ולכן נרשמתי ללימודי השקעות נדל”ן. משם השתלבתי בקידום פרויקטים בתחום תמ”א 38, וסיימתי לימודי תעודה בטכניון של ניהול פרויקטים בבנייה.

“יום אחד, במהלך ישיבה עם קבוצת יזמים, הנושא צץ פתאום. כאשר סיפרתי על הרעיון והנחתי אותו על השולחן, אורו עיניהם. הם פקחו עיניים גדולות ואמרו: יש לך רעיון כזה ואת עוסקת בתמ”א במקום לקדם את זה? בואי נרים את זה!”

“הצגתי את הרעיון בפני האדריכל מיקי ורדי, עמו יש לי היכרות מוקדמת. ורדי, שהינו גם מתכנן שכונות קצרין, נפגש עם סמי בר לב ושמע מפיו על תכנון רובעים חדשים והרחבת תחומיה של קצרין. הוא יצר את הקשר בינינו, סמי נדלק והתחלנו לגלגל את המיזם ולנסות לקדמו. תהליך קידום הכפר והקמתו נמשכים כבר כשנתיים וכמה חודשים, שבהם על מנת לזכות בקרקע הקמנו את ‘עמותת נשגבים’, שכן עלינו לגשת למכרז כשיש לנו את כל 91 חברי העמותה כמספר הבתים. באופן מסוים זה מתנהל כמו קבוצת רכישה. על חברי העמותה לשלם דמי רצינות על מנת שנוכל לגשת למכרז, לזכות בקרקע ולהתחיל בבנייה.

כרגע יש רשימה של 360 מתעניינים.

הפרויקט מנוהל בפועל על ידי חברת “מצפן”, אשר אחראים על ההיבט התכנוני, המנהלי והחברתי.

כדאי להוסיף כי בכפר יקומו גם 28 צימרים, לאירוח הילדים, המשפחות, ואורחים שיגיעו לסדנאות ו/או פעילויות וכו’.”

מה אפשר לומר על דיירי העתיד?

“רוב האנשים שאנחנו נפגשים איתם גרים בבתים גדולים במרכז. הם רוצים לרכוש בית קטן יותר באזור מגוריהם הנוכחי ולרכוש בית נוסף בהפרש הכספי ב’כפר נשגב’. יש שיכולים להרשות לעצמם דיור הן במרכז והן בכפר ‘נשגב’. התחושה שלי שהמעבר יעשה בהדרגה, בשלב ראשון חלק מהחברים יחלקו את זמנם בין אמצע שבוע במרכז הארץ וסוף שבוע ארוך בכפר ולאט לאט הם יעשו מעבר שברובו ישהו בכפר. שינוי סגנון חיים הדרגתי.

“לסיום, חברי הכפר הינם דומים בסגנון החיים לו הם שואפים, בעלי ערכים זהים, אנשים בעמדות מפתח, שכבת גיל מבוססת יחסית, שכבה שמשפיעה כלכלית, גיל פעיל אקטיבי, עם מטרות להגשים ועם רצון ליהנות מחיי חברה תוססים. אפשר למצוא אותם ב’אשרם’ במדבר, בפסטיבלים רוחניים, במסיבות, ומנגד בהרצאות בנושאי יזמות, שוק ההון. זהו דור בשיא הבשלות והחיוניות. דור שרוצה לחיות כעת עם חברים דומים להם, להפיק את המרב מהאטרקציות של הגולן, טיולי אופניים וג’יפים, רפטינג, יקבי יין, סקי בחרמון, כל מה שהחבר’ה האלה אוהבים”.

שילוב ייחודי בין פרוייקטים קרקעיים לבין עולם הקהילה

שמוליק דודאי, מנכ”ל חברת “מצפן”, מנהלת המיזם, מסביר בראיון ל”שישי בגולן”, כי חברתו מתמחה בקונספט ייחודי, שמשלב את עולם ניהול הפרויקטים הקרקעיים עם עולם הקהילה והחברה. “באופן טבעי רוב הפרויקטים שלנו הינם במגזר הכפרי”, אומר דודאי. “הקונספט שהכנו הינו ייחודי, וזוכה להצלחה רבה. בימים אלו אנחנו מנהלים כ-30 פרויקטים שונים ברחבי הארץ.”

מהו לוח זמנים להקמת הכפר?

דודאי: “כרגע אנחנו עומדים לפני תחילת הפרק השיווקי של הפרויקט. השלב הבא יהיה מכרז על הקרקע, ובמקביל – קידום השלב התכנוני, וכל הממשק עם החברים הבונים – בחירת דגמים, תכנון סופי של הבתים תוך ההתאמות לכל בית. אנחנו מקווים שתוך כשנה עד שנה וחצי ניתן יהיה להתחיל בעבודות התשתיות.”

באיזו סוג בנייה מדובר?

“ככלל הבתים יבנו על פי רשימת דגמים. כרגע ישנם ארבעה טיפוסי דגמים, שיתכן שהם קצת יורחבו או ישתנו בהתאם לפידבק שיהיה מהחברים הבונים. במקביל, מתוכננים מבני ציבור לטובת תושבי הכפר – צימרים, ספא, בית קפה ועוד.

רוב ההשקעות בכפר יהיו על ידי הדיירים הבונים. בחלק מההשקעות תישא המדינה, כמקובל בפרויקטים דומים בקצרין.”

מה באשר לאישורי רשויות ומוסדות?

“עיריית קצרין וסמי בר-לב מכירים ותומכים בפרויקט. כל התכנון מתואם עם הוועדות והרשויות המתאימות. בעתיד נהיה זקוקים לאישור משרד השיכון בהתאם למקובל.”

האם יינתן סיוע למשתכנים?

“הסיוע יינתן בשני אופנים עיקריים: מצד אחד סיוע מהמדינה כמקובל בפרויקטים כאלו שנבנים ברמת הגולן. מצד שני אנחנו מרכיבים בימים אלו חבילת מימון אטרקטיבית מהבנקים המובילים לטובת המשתכנים בפרויקט.”

באילו ערוצים מתנהל השיווק של הכפר ופרסום הקמתו?

הפרויקט רק מתחיל כרגע בצעדיו הראשונים. ישנו אתר אינטרנט בכתובת http://www.kfar-nisgav.co.il/ וכן ניתן למצוא אותנו בפייסבוק תחת השם – כפר נשגב. בעוד מספר שבועות נתחיל במפגשים בבתים של חברים בכל הארץ, כאשר הכוונה לסיים את השיווק בתוך זמן קצר ביותר.

עמותת המשתכנים כבר הוקמה ופעילה. נשכרו כבר מספר אנשי מקצוע, והעבודה כבר מתבצעת.”

אתם בוודאי בקשר הדוק עם הגורמים בגולן?

“עם אנשי הגולן יש לנו קשר עמוק וחם. למעשה ניתן לומר שהבחירה ברמת הגולן ובקצרין למיקום הכפר הינה הרבה בזכות התמיכה והחיבוק החם של סמי בר-לב וכל צוותו. אין לנו ספק שהקשרים הראשוניים שנוצרו הם רק פתיח לקשרים הרבה יותר עמוקים שייווצרו בין המתיישבים בפרויקט לתושבי הגולן.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?