כנס כנרת לתיירות בינלאומית דן בתיירות דיגיטלית

כנס כנרת הבינלאומי ה-9 לתיירות נפתח השבוע במכללה האקדמית כנרת. השנה מתמקד הכנס במקומה והשלכותיה של התיירות הדיגיטלית על ניהול, שיווק ותפעול הענף

כנס כנרת הבין-לאומי לתיירות הוא הכנס האקדמי השנתי הגדול בישראל בתחום ומתקיים זו השנה התשיעית ביוזמת המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת. בכנס משתתפים חוקרים ומומחי תיירות מהעולם ומישראל, מרצים וסטודנטים לתיירות ואנשי מקצוע מתעשיית התיירות הישראלית.

השנה מתמקד הכנס במקומה והשלכותיה של התיירות הדיגיטלית על ניהול, שיווק ותפעול הענף. השימוש הגובר בטכנולוגיות תקשורת, ברשת האינטרנט ובטלפונים חכמים יוצר שינויים דרמטיים בסביבה הכלכלית, החברתית והתיירותית. שינויים אלה ממשיכים להתפתח בקצב הולך וגובר, באופן היוצר מחדש וממציא מחדש את תחומי התיירות והמלונאות

קתרינה פישר, מומחית בין-לאומית מגרמניה, לשיווק דיגיטלי של תיירות: “התוכן הוא זה שעושה את ההבדל המשמעותי בין הצלחה לכישלון באינטרנט ולפיכך, גם ברשתות החברתיות. גם אם שמים מודעת פרסום מצוינת, אם אין תוכן מעולה שיגבה אותה – לא תהיה הצלחה לאורך זמן. לכן, תוכן הוא תמיד הסוגיה החשובה ביותר”

ראש המחלקה לתיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, ד”ר אלון גלבמן, פתח את הכנס:

“ההיבטים הדיגיטליים של ענף התיירות לאורכו ולרוחבו, כולל הפעלתו ושיווקו, הופכים להיות בעלי חשיבות והשלכות מהפכניות לענף התיירות. לכן, כל מי שעוסק כיום בתיירות, בשטח ובאקדמיה, מעוניין להיחשף לידע ולתובנות המשקפות את המצב הנוכחי ואת המגמות המסתמנות. אנו גאים מאוד בכך שכנס כנרת הבין-לאומי ממשיך להוות גורם התורם לקידום התיירות במדינה, תוך חשיפה והעלאת הדיון בסוגיות מרכזיות ובסוגיית התיירות הדיגיטלית, בפרט. אנו שמחים כי הצלחנו גם השנה להביא לכנס חוקרים בעלי שם ומומחים בתחומם מאנגליה, שבדיה, גרמניה וארגון התיירות העולמי, כמו גם חוקרים ואנשי מקצוע מובילים מתעשיית התיירות בישראל”.
ד”ר ערן כתר, מומחה למשברי תיירות ומרצה במחלקה לתיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, הציג בכנס דרכים אפקטיביות לשימוש בפייסבוק ככלי לשיווק תיירות ולשיקום דימוי במשבר. ד”ר כתר הציג מחקר שערך על אמצעי הפייסבוק בהם השתמשה לשכת התיירות של נפאל, על מנת להתגבר על הנזק התדמיתי האדיר למדינה לאחר רעידת האדמה הגדולה שהתחוללה בה ב-2015. לדבריו, פייסבוק מאפשר לתקשר בו-זמנית עם המון קהלים שונים, לשגר להם מסרים מרגיעים ולומר להם לאן להתפנות. כך שמדובר בפלטפורמה רבת-כוח ומאוד מגוונת, שיש לה השפעה קריטית על שיקום חוויות התיירות ביעדים שונים בעולם אשר חוו משבר. מצד שני, לפייסבוק אין בלעדיות על הכוח הזה. הנתונים מראים, כי חלה מגמת ירידה בשימוש בפייסבוק בקרב צעירים בארה”ב מול עלייה בשימוש בסנאפצ’ט.

מנכ”ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר: “השבוע התבשרנו כי שנת 2016 הסתיימה עם עלייה של כ-4% בכניסות תיירים לישראל. אסטרטגיית השיווק של המשרד מותאמת לתנודות ולשינויים בתחום התיירות בעולם ובמיוחד למעבר לתיירות עצמאית, הנשענת על כלים דיגיטליים. בהתאם לכך, קידמנו שיתופי פעולה עם סוכני תיירות אונליין הגדולים בעולם, דוגמת ‘אקספידיה’ ו’טריפ אדוויזר’, לצד קמפיינים אטרקטיביים, השקעה בשווקים חדשים ופיתוח תתי-מותגים הרלוונטיים לקהלי יעד שונים. בין היתר, שמנו דגש על יצירת ביקוש בסין ובהודו, מהן נרשמה עלייה של עשרות אחוזים בכניסות תיירים לארץ”.

התוכן עושה את ההבדל

קתרינה פישר, מומחית בין-לאומית מגרמניה לאסטרטגיות שיווק דיגיטלי של תיירות, הציגה את הדרכים בהם ארגונים לשיווק תיירות עירונית או אזורית משתמשים ברשת החברתית, כדי לשווק את המותג שלהם ומקיימים באמצעותה קשרים עם תיירים ותיקים, חדשים ופוטנציאליים. לדבריה, “ישנן מספר שאלות קריטיות שכל ארגון לשיווק תיירות עירונית או אזורית (DMO) צריך לשאול את עצמו, על מנת לשווק בהצלחה במדיה החברתית. למרבית לשכות התיירות אין ולו מושג קלוש מהו הסיפור שהן משווקות. הן מתקשרות נושאים, מידע, או חדשות ברשת החברתית כפי שעשו במשך שנים במדיה המסורתית. אך הגולשים באינטרנט, לקוחות קיימים, או פוטנציאליים, אינם מעוניינים בדרך כלל בסוג כזה של מידע ובעיקר, המידע הזה אינו מביא אותם לכדי פעולה.

“התוכן הוא זה שעושה את ההבדל המשמעותי בין הצלחה לכישלון באינטרנט ולפיכך, גם ברשתות החברתיות. גם אם שמים מודעת פרסום מצוינת, אם אין תוכן מעולה שיגבה אותה – לא תהיה הצלחה לאורך זמן. לכן, תוכן הוא תמיד הסוגיה החשובה ביותר. קל לבחור ברשת חברתית שבה רוצים לעבוד, אבל חשוב יותר לדעת מהו השלב הבא וכיצד מביאים תמונות, סרטונים, בלוגים ופוסטים שישרתו את הסיפור שלכם”.

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?