כנס בנושא בית השלישי בחלקת המגורים בנחלה

כנס לתושבי הפריפריה ורמת הגולן שייערך בקצרין בשבוע הבא יעסוק בתהליכים, שומות וטפסים שבעלי הנחלות והאגודות נדרשים לבצע בכדי להכין את השטח ליישום בית שלישי בנחלה בעידן “הנחלה המהוונת”. בכנס ישתתפו מומחים בתחום במגזר החקלאי


עו”ד אביגדור ליבוביץ


 

הבית השלישי בחלקת המגורים בנחלה! כמה סיפורים שמענו עליו, ערגה וכיסופים ליוו אותנו בשנים האחרונות בציפייה לרגע שבו יאושר הבית השלישי בנחלה. והנה התבשרנו כי הבית השלישי אכן אושר במועצה הארצית לתכנון ובשלב זה אנו ממתינים שיחלוף מניין הימים הנדרש בכדי שההחלטה תאושר סופית.

על מנת לבנות “שלוש יחידות בשלושה מבנים נפרדים” בנחלה עבור בעל הנחלה וקרוביו (בן, בן מאומץ, נכד), תחת המבנה שהיה קיים עד היום של “שלוש יחידות בשני מבנים” עבור שלושה דורות (אבא, בן ונכד נשוי), יש להכין את הנחלות ואת שטח משבצת האגודה.

ביום 14.1.16 יתקיים כנס בקצרין בחסות משרד עורכי הדין ליבוביץ, שער ושות’ ובהנחיית עו”ד אביגדור ליבוביץ, בו ישתתפו מומחים בתחום במגזר החקלאי ואשר יעסוק בכל התהליכים שבעלי הנחלות והאגודות נדרשים לבצע בכדי להכין את השטח ליישום ההחלטות עם דגש מיוחד לנחלות באזורי עדיפות ורמת הגולן.

החלטה חשובה שעומדת על הפרק בכנס, היא החלטה 1399 שאושרה בבג”ץ בחודש יוני 2011 ועד היום לא יושמה על ידי רשות מקרקעי ישראל. הרשות פועלת במרץ בכדי לגייס את כח האדם הנדרש ליישום ההחלטה עבור כ-600 מושבים וכ-270 קיבוצים והיא עומדת להיות מיושמת במהלך שנת 2016. במסגרת ההחלטה בעלי הנחלות יהפכו לבעלי זכויות חכירה לדורות, שהיא זכות קניין שתירשם בטאבו תחת זכויות “בר רשות” שקיימות ברוב המושבים עד היום ובהמשך לבעלי זכויות “חכירה מהוונת” בחלקת המגורים בנחלה.

בעלי נחלות מצפים כ-13 שנים (בעבר ההחלטה נקראה החלטה 979 משנת 2003), ליישום ההחלטה בייחוד באזורי עדיפות לאומית שכן היא מקנה הנחות עבור מושבים הנמצאים באזורי עדיפות לאומית (קו עימות – 0%, א’ – 31%, ב’ – 51%), שיהפכו את ההחלטה לאטרקטיבית במיוחד עבור המושבים ברמת הגולן. ההחלטה תאפשר להוון את חלקת המגורים ולרכוש את מלוא זכויות הבנייה הקיימות והעתידיות בנחלה, לרבות את האפשרות לפצל בית/מגרש מנחלה ובעתיד יותר מאחד ולחתום על הסכם חכירה מהוון ביחס לחלקת המגורים בנחלה שנקבעה לשטח של 2.5 דונם. ההחלטה מאפשרת להגדיל את שטח חלקות המגורים בנחלות לשטח של 2.5 דונם במקרים בהם היא קטנה יותר, ללא עלות והדבר ישפיע רבות על פוטנציאל הבנייה בנחלות לרבות עבור מבנים לפל”ח (פעילות לא חקלאית).

בכנס יוסברו התהליכים שעל בעלי הנחלות לבצע בכדי להכין את הנחלות על מנת שיעמדו בתנאי הסף ליישום ההחלטה ובייחוד הסדרה של שימושים חורגים וחריגות בנייה בנחלות ובשטחי האגודה וכן יוסבר התהליך של הכנת תצ”ר (תכנית לצרכי רישום) למושב בכדי שחלקות א’ של הנחלות יירשמו בלשכת רישום המקרקעין כחלקות נפרדות.

במסגרת החלטה 1399 שאושרה בבג”ץ ביוני 2011, בעלי הנחלות יהפכו לבעלי זכויות חכירה לדורות, שהיא זכות קניין שתירשם בטאבו תחת זכויות “בר רשות” שקיימות ברוב המושבים עד היום ובהמשך לבעלי זכויות “חכירה מהוונת” בחלקת המגורים בנחלה

בכנס נעסוק בתהליך שעל המושב לבצע בכדי להביא לכך שניתן יהיה לבנות בנחלה שלוש יחידות בשלושה מבנים, מהן הוראות התב”ע שהאגודה צריכה לפעול להכנתה, שתקבע את הוראות הבנייה בנחלות, תגדיל זכויות בנייה לסך של 750 מ”ר לפחות (עבור 3 יחידות), תסדיר גבולות, תקבע אזורי פל”ח ואזורי מסחר בשטחי המשבצת, תגדיל את חלקות המגורים ל-2.5 דונם, תקבע הוראות לפיצול מגרשים מנחלות והוראות נוספות שיידרשו ביחס למצבו התכנוני של כל מושב לרבות יישום החלטה 1445 שמאפשרת איוש נחלות פנויות בתוך 5 שנים במושבים באזורי פריפריה.

בכנס יוצגו שומות לדמי כניסה, דמי רכישה, דמי פיצול, דמי הסכמה, שומות להיטל השבחה שהועדות החלו להטיל על בעלי זכויות “בר רשות” וכיצד להתמודד עם שומות אלה.

בכנס ידונו באופן מעמיק בנושא של הורשה וצוואות, נושא שמעסיק רבות את בעלי הנחלות וגורם לעיתים קרובות למאבקי ירושה, יינתנו עצות כיצד לבצע חלוקה של הזכויות בין היורשים, עריכת צוואות וחלוקת עזבון במסגרת הליכי גישור בין יורשים לרבות השלכות המס בתהליך חלוקת העיזבון ובהליכי המכירה של הנחלה.

 


אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?