“כל בדיקה שגרתית – לנסוע לטבריה”

תושבי רמת הגולן משתפים את השינוי באורח חייהם, מאז החלו לנהור המומחים של “מכבי שירותי בריאות” לצפון הארץ ומספרים מהי המשמעות עבורם של רפואה מקצועית קרוב לפתח דלתם


רק לפני שמונה שנים, רפואה מתקדמת בגולן הייתה בגדר ניב סיני עתיק עבור תושבי צפון הארץ. שירותי הרפואה היו בסיסיים בלבד ולצורך קבלת שירותי רפואה מתקדמים יותר, הם נאלצו לנסוע למרחקים, על מנת לקבל מענה רפואי הולם.

בשנים האחרונות, מאז הגיע פרופסור ירון דגן, שבחר להעתיק את חייו האישיים וניסיונו הרפואי העשיר למען תושבי הגולן, הוא הצליח לקדם את החזון שלו ולהביא את הרפואה המתקדמת ביותר לתושבי הפריפריה. דגן, בעל שני דוקטור ברפואה ובפסיכולוגיה קלינית ומומחה לרפואת משפחה ורפואה דחופה, הקים ארבע מרפאות של “מכבי” בגולן. הצוותים האיכותיים כוללים את מומחי הרפואה המבוקשים בארץ וביחד אתם, מוביל דגן לשינוי פני הרפואה בגולן.

נפגשנו עם מיכל גלר, חיים גנירם וליאור הדרי, תושבי הגולן ובעלי משפחות ושאלנו אותם מהי המשמעות עבורם שמומחי הרפואה בארץ מגיעים לגולן במיוחד בשבילם. הם משתפים את הימים הקשים שחוו לפני הגעתו של פרופסור דגן וצוות המומחים שבאו אחריו ומודים על הביטחון הרפואי שהם מעניקים להם ול-32 היישובים בגולן.

“מרגיש כמו רפואה פרטית”

מיכל גלר (42), נשואה + 7, מתגוררת 20 שנה, בחיספין: “כאחת שגרה פה שנים רבות, אני חייבת לציין, שמעולם לא הרגשתי את הרפואה כאן אצלנו, כפי שאני חווה אותה היום, כי היום אני בטוחה שיש לי למי לפנות”.

 במה שונה הרפואה היום לדעתך?

“זה מתחיל בעובדה שברגע שבראש המערכת עומדת דמות כמו פרופסור דגן, אז יש לזה השלכות על כל הצוות. הדרישה למקצוענות גבוהה כנראה מחייבת את כל הצוות שתחתיו”.

תסבירי

“אני חושבת, שהיום רופא לא נמדד רק במקצוענות שלו, אלא גם במענה האנושי שהוא מעניק. כמו בכל דבר, הלקוח הוא במרכז ואני מרגישה שאני מקבלת מענה הולם, מהצוות המשרדי ועד לרופאים המומחים. בחוויה שלי, זה פשוט מרגיש כמו רפואה פרטית יותר מאשר רפואה ציבורית. היחס פה הוא אישי”.

תוכלי לציין אירוע שבו קיבלת סיוע בזמן אמת?

“לפני זמן מה, לבעלי היה לחץ בחזה, היה חשש להתקף. פרופסור דגן בכבודו ובעצמו בדק אותו והתברר שזה לא משהו רציני. אתה יודע כמה פעמים הפנו אותנו למיון בעבר על כל פנייה? זו לא חוכמה להפנות למיון, שזה הכי קל להורות לתושבי הפריפריה, שנאלצים לנסוע שעה. יש לי פה רופא מומחה שנותן לי אבחון מדויק וזה נותן לי ביטחון לישון הרבה יותר טוב בלילה. יש לי שבעה ילדים. תחשוב איזה נטל זה מונע ממני. יש פה רפואת ילדים, נשים, עיניים, עור, פלסטיקה, כירורגית ואני יכולה לקבל מענה 7/24. לא האמנתי שיהיה דבר כזה כאן אצלנו”

יאור דהרי, כנף: “שמעתי שב’מכבי’ גייסו רופאים מומחים לגולן. כשהבנתי שזה לא חלום, מיד העברתי את כל המשפחה. יש לי היסטוריה של בעיות ברגל, היה לי דורבן, שברי מאמץ ובעיה בברך. אחרי כמה טיפולים אצל אורתופד מומחה של ‘מכבי’, הוא ידע לומר לי איפה הבעיה”

“המומחה מגיע אליי ספיישל”

ליאור דהרי (48), נשוי + 4, מתגורר 15 שנה, במושב כנף: “הייתי בקופה אחרת, לא חשוב שמות, היו לי בעיות בברכיים, סבלתי הרבה זמן ונאלצתי לנסוע עבור כל בדיקה שגרתית עד לטבריה, זה נשמע לך אנושי?”

אז מה עשית?

“שמעתי שב’מכבי’ גייסו רופאים מומחים לגולן. חשבתי שעובדים עליי. כשהבנתי שזה לא חלום, מיד העברתי את כל המשפחה. תבין, יש לי היסטוריה של בעיות ברגל, היה לי דורבן, שברי מאמץ ובעיה בברך. אחרי כמה טיפולים אצל אורתופד מומחה של ‘מכבי’, הוא ידע לומר לי איפה הבעיה. אני טופלתי חודשים ארוכים. תאמין לי, שבסוף חזרתי והצלחתי להשתתף במרתון שכל כך רציתי. מי היה מאמין”.

מהי המשמעות עבורך שטובי המומחים בארץ מגיעים אליכם לצפון?

“בשבילנו זו הקלה, לעומת מה שהיה פה לאורך השנים. מדברים שהרפואה בפריפריה לוקה בחסר. בא פרופסור אחד ומצליח לסחוף אחריו את כל סוללת הרופאים, זה מוכיח כמה אפשר לעשות אם באמת רוצים. אני היום מבין טוב מאוד שאני לא צריך לנסוע למרכז לראות מומחה, כי המומחה מגיע אליי ספיישל”.

 “היינו שבויים”

חיים גנירם (53), נשוי + 5, מתגורר ברמת מגשימים: “היינו שבויים לפני כן, כי לא היו לנו ברירות ואופציות אחרות”.

 

מה הכוונה?

“לא היינו מרוצים אף פעם מהשירות הרפואי של הקופה הקודמת. הילד שלי סבל משקד שלישי בגרון, אפילו למעבדת שינה לא שלחו אותו, לא ידעו בכלל מה יש לו, ‘יהיה בסדר’, אמרו לי והילד מסכן לא מפסיק לנחור ולסבול מכאבי גרון”.

אז מה עשית?

“הגיעה לאוזניי השמועה על רפואת מומחים בגולן, נפגשתי עם פרופסור דגן, הוא בדק את בני, ישר זיהה את הבעיה והפנה אותי למעבדת שינה והבעיה טופלה כלא הייתה”.

אתם מרגישים שינוי ברפואה בצפון?

“איזו שאלה. את כל המשפחה העברתי מאז ל’מכבי’. תשמע סיפור, לאבא שלי היה בעיות בעמוד השדרה. תוך כדי הבדיקה, הרופא שבכלל בדק לו את הגב, רואה כתם על גבו ובזכות הערנות שלו, גילו שיש לו סרטן העור. אתה יודע כמה זמן הייתה לו הנקודה הזאת? מעולם אף רופא אחר לא שם לב לכך”. 

אז אתה מרגיש יותר בטוח היום?

“בסופו של דבר, היחס עושה את ההבדל. כנראה שרופאים מומחים עוברים הכשרות גם ביחסי אנוש. אני אישית סובל מעודף משקל כבר שנים ומאז שהכרתי את הדיאטנית המומחית, יערה, היא מצליחה לנווט אותי, יודעת לומר את המילים הנכונות והיא היחידה שהצליחה לשמור אותי במסגרת, עובדה”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?