יעלי אליה מדי

יעלי אליה מדי ממושב יונתן היא האישה שמאחורי “קפה יעלי” בכפר האמנים של אניעם שחגג לאחרונה 3 שנים לקיומו. כיצד מגיעה בוגרת לימודי א”י והיסטוריה, שמעידה על עצמה כי היא לא מבשלת, לפתיחת בית קפה ואיך כל זה משתלב עם חיי המשפחה?


 

הפעם במדור האירוח הדרמנו קצת עד למושב יונתן, כדי להכיר את יעלי אליה מדי שחלקכם אולי מכירים כבעלת ‘קפה יעלי’ שנמצא בכפר האמנים של אניעם. יעלי נשואה לנפתלי, מנהל תפעול במדרשת הגולן ואם לחמישה ילדים: אוראל לומדת בכיתה י’ באולפנית בטבריה, שיאל בכיתה ז’ בחטיבה של הישיבה בחיספין, אפרת נפטרה לפני 8 שנים וחצי ממחלה בשריר הלב, יונתן בכיתה א’ בבית ספר גולן וטלי בגן גפן ביונתן.

מתי נפתח הקפה ומה הוביל אותך להחלטה לפתוח את המקום?

האמת היא שמגיל מאוד צעיר חלמתי על עסק משלי, והנה ההוכחה שחלומות מתגשמים. בשנים האחרונות הרצון לפתוח עסק היה מאוד חזק, רציתי עסק שישלב מפגש עם אנשים, ותהיה בו נגיעה יצירתית ושהמהות שלו תעשה טוב לאנשים. מפגש אקראי עם בעלי המקום הפך את החלום למציאות. בית קפה הוא לא רק מקום לאכול בו, הוא מקום להיפגש, להירגע ולנקות את הראש, לחגוג להתפנק, לחזק את הזוגיות וגם לאכול, ואני מוצאת את עצמי מתעוררת כבר שלוש שנים כל בוקר בשמחה ובהתרגשות להגיע לבית הקפה, לפגוש את האנשים, לארח אותם ולספק להם חוויית אוכל ואירוח נעימה וטובה.

בנוסף חשוב לי שיהיו במקום גם תכנים, לכן מתקיימים סדנאות וערבים מיוחדים. לאחרונה התחברנו עם החברותא בקפה למפגשים להעשרת הזוגיות עם סדנא מונחית שזכו להצלחה גדולה. קיימנו לאורך זמן לימוד משותף של דתיים וחילונים. קבוצות מגיעות לארוחות עם סדנאות באמנות יצירה ורוח, מקיימים אירועים משפחתיים. לפני כמה חודשים חגגנו 3 שנים ל’יעלי’ וזה מדהים איך הזמן עובר כל כך מהר כשנהנים.

תמיד עסקת באוכל ואירוח? אם לא, במה לפני כן?

לא עסקתי בתחום האוכל לפני שפתחתי את יעלי. אני בכלל באה מתחום ידיעת הארץ והתיירות, למדתי לימודי א”י והיסטוריה, הדרכתי טיולים והייתי רכזת הדרכה במדרשה לטיולים בחצור. במקביל, יחד עם בעלי היינו רכזי נוער ביונתן במשך 5 שנים, ואח”כ עשיתי הסבה והייתי מנהלת קהילה ביונתן ושיווקתי את המגרשים בהרחבה. איכשהו החיים הובילו אותי להגשים את החלום ולפתוח את ‘יעלי’. תמיד אהבתי את המפגש עם אנשים, אני מאוד נהנית לארח ולהכיר אנשים חדשים. אני אמנם לא מבשלת, אבל אופה את העוגות ומאוד נהנית מהיצירה. יש לי צוות נהדר של אנשים מדהימים בלעדיהם לא הייתי מצליחה, הם בעצם העוגן של המקום.

ספרי על רגע בלתי נשכח או תגובה שקיבלת מאנשים שהגיעו לקפה?

אני מקבלת המון תגובות טובות על המקום, על האנרגיות הטובות שיש בו, על האוכל על השירות וההרגשה המשפחתית במקום. מאוד מתרגשת שהורים מספרים לי שבימי הולדת משפחתיים הילדים רוצים ללכת רק ל’יעלי’, שמחה לראות מטיילים חוזרים כל שנה, נהנית לקבל מסרונים מלקוחות, כמו “אנחנו ביעלי, איפה את?” הפכנו להיות בית לרבים מתושבי הגולן וזו הרגשה מרוממת, אבל רגע בלתי נשכח היה כשלקוחה אמרה לי שאת הברית מילה לבן שלה היא רוצה לעשות רק אצלי. הייתי מלאת התרגשות והרגשתי זכות עצומה לעשות ברית מילה – חגיגה שמחה של חיים חדשים.

העיסוק הזה משתלב איכשהו בחיי המשפחה או שאת השאר זה פחות מעניין?

המשפחה היא חלק בלתי נפרד מהעסק. אי אפשר להצליח בעסק מסוג זה בלי משפחה תומכת, עוזרת ומפרגנת. הבעל והילדים מאוד שותפים בכל המהלכים, בבחירת המנות, בחידושים, בהמלצות, הילדים באים לעזור בחופשים. אמנם השם הוא ‘יעלי’ אבל זה לגמרי עסק משפחתי.

מה סוד הקסם בעינייך של כפר האמנים?

כפר האמנים אניעם הוא מדרחוב קסום, פנינה תיירותית מיוחדת ויפה בגולן. אבן שואבת למטיילים וגם לאנשי הגולן בזכות הרבה שלווה ואווירה מיוחדת בכפר.

מתי הגעת לגולן ומאיפה?

אני ילידת צפת העיר השכנה וגרה בגולן קצת יותר מ- 15 שנים.

למה בחרת לעבור דווקא ליונתן?

כשחיפשנו מקום לגור בו כזוג צעיר, התלבטנו בין השומרון לגולן וכשהגענו לבדוק יישובים בגולן מיד התאהבנו בגולן ובמושב יונתן שהוא כל כך יפה ומטופח והאנשים טובים ומאירי פנים, שההחלטה לבחור בו הייתה מאוד מהירה.

איך היית מתארת את הקהילה ביונתן?

הקהילה ביונתן היא מתנה. יונתן הוא מושב דתי שהמקימים שלו הם אנשים ערכיים ומדהימים שהתוו בסיס מאוד איתן ואיכותי למושב, וכל מי שהגיע בהמשך השתלב בתוך המארג המיוחד הזה. היישוב מאוד מגוון מבחינת האנשים, רמת הדתיות והעיסוקים, ובכל זאת ישנה לכידות חברתית מצד אחד ופתיחות לכל אדם לחיות את חייו מהצד השני, וזה לא ברור מאליו וראוי להערכה. יונתן זה מושב של הרבה חסד ונתינה של אנשי רוח ועשייה. בתחילת הדרך היינו רכזי נוער ביישוב וראינו נוער גולני ערכי, היה לנו ברור שבמקום כזה אנחנו רוצים לגדל את ילדינו. זו גאווה להיות חלק מקהילה שכזאת ולגדל ילדים במקום כזה שיש בו הרבה יופי אנושי וסביבתי.

מה את הכי אוהבת בגולן?

הגולן מבחינתי זה חלום, גן עדן אמיתי. השקט, הרוגע, השלווה, החיים בשמורת טבע והאנשים. אני מתעוררת בבוקר מסתכלת בחלון ומודה לה’ על היופי הזה.

אם היה משהו אחד שיכולת להעתיק מתל אביב לגולן, מה הוא היה?

אני מאוד אוהבת את בתי הקפה המלאים בתל אביב, את תרבות בתי הקפה, שאנשים עוצרים בדרך לקפה טוב, פאנלים שמתכנסים על כוס קפה, פגישות עסקיות שמתקיימות בבתי קפה. רוצה שהמקום שלי יהיה מלא כל יום במשך כל היום כמו בתל אביב.

מה את אוהבת לעשות בזמנך הפנוי?

בנוסף לבית הקפה, אני גם מפיקה שבתות תוכן במלון כינר, במסגרת תוכניות כינור לנפש. סיימתי עכשיו קורס עיתונות, אני גם אמא ורעיה, לא נשאר הרבה זמן פנוי. אבל כשיהיה לי כזה, מקווה שאכתוב ספר.

מה היית ממליצה למשפחה ששוקלת לעבור ליונתן?

ללכת על זה מכל הלב.

מה עושה בד”כ בשישבת?

שישיבת הם ימים למשפחה, מנוחה, עיתונים וספרים.

כוונות לעתיד?

במישור האישי מאחלת למשפחה שלי חיים טובים בריאות שמחה ונחת. במישור המקצועי, אני רוצה שיעלי יהיה בית קפה מלא באנשים לאורך כל היום. ושכל מי שיצא ממנו, יצא עם חיוך והרגשה טובה ואנרגיות חיוביות.

מה את הכי אוהבת לקרוא ב”שישי בגולן”?

אני קוראת אותו מתחילתו עד סופו, מתעדכנת מה קורה בגולן, מה חדש, ואיזה עסק נפתח. אצלנו בבית רבים מי עובר עליו ראשון כבר ביום חמישי.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?