ילדות – תערוכת רחוב תשיעית בקצרין

תערוכת הרחוב התשיעית בקצרין מוקדשת לנקודות מבט שונות על הילדות, אותה חוויה אוניברסלית המשותפת לכולנו. רוב היצירות הן של מבוגרים ומיעוטן של ילדים ונוער, ובכולן ניתן למצוא געגועים למה שהיה ואיננו, אבל תמיד נשאר חלק ממי שאנחנו 


ילד יודע שהוא ילד. נו, “זאת כל ילד יודע”. אבל תפיסת תקופת הילדות שעברנו, זו מתחילה להתגבש רק בעמדנו על סף ההתבגרות. או-אז אנו מתבוננים אחורה, ועם ההתבוננות באות התובנות. בעת שאנו מתבגרים ונאבקים למצוא משמעות למצבנו הקיומי – אנו מתחילים לגבש לנו פרספקטיבה לגבי תקופת ילדותינו. ועם התובנות מתחילה נוסטלגיה, געגוע טמיר לתמימות, למה שהיה ואיננו, ויחד עם זאת – שלעולם לא לגמרי אבד, שעם זיכרונותינו תמיד טמון בתוכנו, חלק ממי שאנחנו.

בתערוכה הצנועה שלפניכם נקודות מבט שונות על הילדות. רובן יצירות של מבוגרים ומיעוטן של ילדים ונוער.

הילדות הנגלית לפנינו בציורים היא אוניברסלית. יש בה ביטויים לדמיון ולסיפורי מעשיות על דובים, גמדים ופטריות, למשחקים בבית ובחוץ, לנדנדה, לכדור, להפרחת בועות סבון, לרכבת ההפתעות, לפאזל ולצעצועים אחרים. זוהי ילדות ישראלית שמדיפה ריח מלוח של חוף-ים וניחוח מתוק של גלידה מרעננת בשמש שלנו, העזה, אבל יש כאן גם ביטוי סנטימנטלי לילדות מאוד אירופאית של מי שלא נולד כאן והנושא עמו נוף ילדות מושלג או יערות בשלכת אדומה.

מעבודות רבות עולה קשר מיוחד בין הילד לטבע ולבעלי החיים: לטיפוח חיות מחמד, לביקור בגן-חיות או בחוות רכיבה, לטיול בשדה פורח, למשחק בחוץ או סתם למציאת משהו מעניין בחצר.

אך הילדות איננה תקופה מושלמת שזיכרונה מעלה רק את מה שהיה נעים וטוב בה. לפעמים אנו נזכרים בסיוט לילי, בפחד, לפעמים בבדידותו של הילד היחיד מול החברה או במצבי התכנסות ומופנמות. ולפעמים הגעגוע למה שהיה ולמי שהיה עמנו ואיננו, וגם למי שאנו עצמנו היינו – מעלה דוק עדין של עצב.

העבודות הקטנות הן של תלמידי התכנית החינוכית “ניצוצות”, ילדים בני 10-12 (מכיתות ה’-ו’) על סף גיל ההתבגרות. הנושאים שבחרו מגוונים. תהליך העבודה כלל התבוננות וחקר, תכנון מוקדם, קשר אישי לנושא המתואר והתנסות במיומנויות של ציור וצבע. תכנית “ניצוצות” עוסקת בקידום ובטיפוח ילדים ובני נוער מצטיינים באמנויות על ידי יצירת מסגרת איכותית למימוש כישוריהם הייחודיים, תוך דגש על פיתוח ערכי מצוינות אישית וחברתית.

לצדן של עבודות הילדים מוצגות גם שתי עבודות של נערות בנות 15 מאולפנת גילה שבקצרין. עבודות הילדים והנוער מנסות לתפוס את הרגע החמקמק של התגבשות התודעה שהיא עדיין ילדית אבל גם בוגרת, והן עוזרות לגלות לנו מה זה בשבילם להיות ילד.

רוב היוצרים הם תושבי קצרין ומשתתפים בה גם אורחים מן הגולן והגליל.

 

משתתפים:

אורי זכריה / אירנה בלוב / אנדרי קם / דויד מימוני / ד”ר עדית קמחי / ורד לנס / יונתן זוהר / יונתן פיגובסקי / לאה דור / נורית אורבך-מאירוביץ’ / נתן אטיאס / סמדר שיאחי / עדה סימוניץ / פרופ’ יוסי גמזו / ציפי דינרמן / אולפנת גילה, קצרין: אור כהן ושרה ושלה / חדווה ברדה ומלי אלמושנינו / תכנית “ניצוצות” בהנחיית אורנה אורן / הילדים: אופק כהן ואריאל וייס / גאיה סלע / הלל ליבוביץ’ ורחל אנגלמאייר / טאי גרוולאס, עוז קוראי ועופר נקש / יובל קידר ותום ברקוביץ’ / יהונתן לוגסי ונתנאל סדן / טליה אפלבאום וטליה גלעד / מאור הילמן

לאה דור, אוצרת

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?