יזמים צעירים בגולן

שלושה יזמים צעירים בוגרי קצרין שהשתחררו מהצבא והחליטו להקים עסק בגולן, מספרים כיצד נולד החלום המשותף – להחיות את תרבות הבילוי בגולן, על-ידי פתיחת פאב בסגנון שעוד לא היה כאן, בשילוב של טבע, מוסיקה ואווירה גולנית. בהצלחה!


אחת ההחלטות של חלק גדול מבוגרי קצרין והגולן לאחר סיום הצבא היא לעבור למרכז הארץ ובחלק נוסף מן המקרים לחו”ל. הבאנו לראיון שלושה בוגרי קצרין ורמת הגולן, שגב אפרים (23) תושב כנף, טל אדרי (23) תושב קצרין ושחר אהרוניאן (23) גם כן תושב קצרין, חברים טובים שסיימו צבא ולקחו החלטה “להישאר ולפתח את הגולן, עם כל הקושי הקיים”. הצעד הראשון בהחלטה האמיצה מתחיל בחלום משותף – להחיות את תרבות הבילוי בגולן.

אז מאיפה בעצם התעוזה והנחישות לקום בבוקר ולהחליט “לא זזים מהגולן”?

התשובות לפניכם.

בגיל 23, כשרוב החברים כבר לא באזור, איך מחליטים להישאר בבית ולא לעזוב?

“ההחלטה היא לא פשוטה, כולנו מודעים למצב העבודות ולאפשרויות ההתפתחות כאן באזור. אין ספק שהמצב פה לא קל עבור הצעירים, גם מבחינת עבודה, בילויים ולימודים. אבל אנחנו בחרנו להסתכל על זה בצורה אחרת, מבחינתנו להרים בגולן פרויקט זו סוג של שליחות. להכיר במצב הקיים, לא לברוח ממנו ולהתמודד איתו, זו בעצם המטרה שלנו.”

ובכל זאת, פיתוי המעבר למרכז הארץ קיים?

“האופציה הקלה והזמינה ביותר היא לקום מחר בבוקר, לעבור למרכז הארץ ומשם לנסות ולטפס למעלה, אבל כאן בחרנו אחרת וזה תהליך, אמנם תהליך ארוך אבל בהחלט חשוב. אם בכל דור של בוגרי המקום יישארו פה עוד ועוד תושבים ככה נוכל להתפתח, להתקדם ולבנות כאן מוקד איכותי של חיים מכל הבחינות.”

איך הגעתם להחלטה להקים ביחד את הפאב?

“הכל התחיל בשירות הצבאי שלי,” אומר שחר, וממשיך: “הייתי חוזר הביתה מהצבא ומוצא את עצמי בלי בילוי קרוב לבית, עברה לי מחשבה בראש לעשות הופעות מוזיקה בגולן. חיפשתי מקום מתאים, שיביא איתו את האווירה המיוחדת של רמת הגולן, הצעתי לשגב להצטרף למיזם ולאחר מספר בירורים הבנו שהסיפור קצת גדול עלינו. כל אחד המשיך לדרכו, אני טסתי לטיול בארה”ב, אבל הרעיון והרצון לחזור הביתה ולהעיר את חיי הלילה בגולן תמיד הידד לי בראש. בשיחת טלפון הראשונה שלי כשחזרתי לארץ שאל אותי שגב, ‘מה עם ההופעות? בוא נראה איך מתקדמים’. התחלנו להחליף רעיונות ועלתה מחשבה למנף את הרעיון ולתת מענה לצרכים של אנשי הגולן, לפתוח פאב, שבו יוכלו להתקיים הופעות באווירת רמת הגולן ושיהיה גם מקום בילוי בסגנון ייחודיי. כשחזרנו לבדוק עלויות הבנו שיהיה קשה לעשות זאת עם שני אנשים בלבד. חיפשנו מישהו שבראש שלנו ומתאים לנו, ובהחלטה משותפת וזריזה, טל אדרי קפץ לשנינו לראש. בהתחלה קיבלנו ‘לא’ תקיף. הוא היה פסימי לחלוטין לגבי העניין, אחרי בדיוק 24 שעות הוא חזר אלינו ואמר ‘אני אתכם, הרעיון ענק, הפוטנציאל גדול, נצא לדרך וננסה להביא משהו חדש לגולן’.”

עבודה משותפת כצוות, שלוש דעות, איך זה קורה?

“יש מספר יתרונות במגוון דעות, העובדה שאנחנו שלושה אנשים שמביאים כל אחד את תפיסת עולמו ואת נקודת המבט שלו גורמת להרבה השקעת מחשבה בכל החלטה. כל אחד בעבר שלו חווה בצורה אחרת את תרבות הבילוי, וכאשר שלושת החוויות האלו נפגשות יחד, נוצר פאב בסגנון ואווירה שונה ממה שיש באזור. זו בעצם הייחודיות, מגוון הדעות, ההחלטות המשותפות, זה מאתגר והרבה פעמים קשה, אבל לבסוף ההחלטה מגיעה והיא תמיד משותפת.”

חלוקת התפקידים ביניכם?

“הפאב מחולק לכמה מחלקות שונות – אלכוהול, מוזיקה, אוכל, ניהול ושיווק. המשימות מתחלקות לפי אופן המשימה, לפי מה שמתאים לכל אחד ובשורה התחתונה, אנחנו עושים את כל העבודה ביחד, כצוות. חשוב לנו לדעת שכל אחד יוכל לעשות את כל התפקידים על הצד הטוב ביותר, לכן עשינו המון טסטים לפני הפתיחה על מנת שכל אחד יכיר את המערכת ברמה הכי מקצועית שיש.”

מהו סגנון המקום? מה העיצוב שלו?

“הדגש העיקרי שלנו הוא על הטבע, רמת הגולן נמצאת באחד המקומות עם הטבע הכי יפים שיש בארץ. היה לנו חשוב להביא את הדגש של רמת הגולן, הרבה פסטורליות, ירוק בעיניים, והדגש המיוחד ביותר, הוא שנהר הירדן זורם ממש מתחת לרגליים. אנחנו מביאים את מה שרמת הגולן משדרת לנו, את מה שאנחנו גדלנו עליו בגולן ואת האווירה שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר.”

מהי הייחודיות של המקום?

“הדבר הראשון שחיפשנו הוא מיקום מנצח. מתחילתו של נהר הירדן ועד סופו אין מקום שאתה באמת יכול לשבת והמים זורמים ממש צמוד אלייך, הפאב תחת כיפת השמיים, פתוח לחלוטין, השקענו המון מאמצים לבנות מקום בסגנון שונה וחדש, משהו שעוד לא היה בגולן.

הפאב ישלב מספר סגנונות מוזיקה, ישראלית, בלוז, רוק, רגאיי וצ’יל אאוט, מטרת המקום היא לשדר רוגע, נינוחות, ניתוק מהמציאות הלא פשוטה, לבוא לשתות בירה קרה ובעיקר ליהנות.”

מה השאיפה באופן אישי מהמקום?

“אנחנו גדלנו בגולן, כל פעם שרצינו לצאת היינו חייבים להניע את הרכב ולנסוע מינימום חצי שעה למקום בילוי טוב, השאיפה שלנו היא ליצור משהו שעוד לא היה בגולן, חדש ושונה, ליצור בגולן תרבות בילוי ומוזיקה שתמשוך אליה את התושבים ותספק מענה לצורך של הבילוי.”

איך יהיה בנוי הסדר יום של המקום?

המטרה הסופית היא להגיע למצב שכל יום נהיה פתוחים, בתור התחלה החלטנו לפתוח שלוש פעמים בשבוע, ללמוד את הצורך של הקהל, את הביקוש שלו למקום ועם הזמן נדע להתאים את עצמנו לביקוש. בחמישי המקום יהיה דאנס בר, בשישי ליין צהריים, בערב שישי מוזיקה ישראלית, ובכל מוצ”ש תהיה הופעה של אמן בסגנון שונה מפעם לפעם. מטרה נוספת ולא פחות חשובה, היא שהפאב ייתן מענה לכל פלחי האוכלוסייה על מנת ליצור מקום בילוי שידבר לכולם.”

והיום, ימים בודדים לפני הפתיחה, איך זה לראות מקום עומד וקיים שנוצר מאפס?

“הרגשה מדהימה, כשמגיע הערב ואנחנו יושבים בפאב ומסתכלים על מה שבנינו זה נותן תחושה טובה, המקום הזה נבנה עם אהבה ענקית, אמונה גדולה ועם חלום שתמיד הידד לנו בראש.”

טל, שחר ושגב, מאחלים לכם הצלחה מלאה, תפרחו ותשגשגו. יש כוח גדול שנמצא אצל הצעירים, הרצון להצלחה לצד עבודה קשה הם הדרך להגשמת המטרה. הפיתוח המרכזי של רמת הגולן צריך להגיע מבוגרי המקום ועל כך מגיע לכם יישר כוח גדול על ההחלטה האמיצה. בהצלחה!


אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?