יהודייה, מג’רסה וזאכי – יותר מזה?

רגע לפני פתיחת הקיץ הרשמית ברשות הכנרת ממליצים: מסלול קסום בתוך מקורות המים – יהודייה, מג’רסה וזאכי ב”שביל סובב כנרת”

ביום רביעי, (21.6), ניכנס באופן רשמי לעונת הקיץ. רגע לפני כן, ממליץ רכז “שביל סובב כנרת”, ברשות הכנרת, דניאל וקנין, על מסלול קסום ב”שביל סובב כנרת”, הכולל ביקור במקורות מים שונים, תצפיות קסומות וחוויה ייחודית על שפת הכנרת.

את הרכב יש להחנות בדרך העפר, בצמוד לגשר אריק, הצד הצפון-מזרחי של הגשר. יורדים לעבר הכנרת ומכאן מתחיל המסלול – צועדים על השביל האדום כ-200 מטרים ופונים שמאלה, לעבר סימון שביל ירוק, בצמוד לשמורת הבטחה, שמקיפה את שפכי הנחלים של הירדן והגולן לכנרת.

נצעד לכיוון מזרח, כשמימין השמורה ומשמאל – שטחי חקלאות, בהם מגדלים מנגו, עד שמגיעים לחורשת איקליפטוסים. אחריה, נפנה שמאלה, בצמוד לערוץ קצר, על הדרך הירוקה, בין השטחים החקלאיים, חולפים על פני סבך קנים, פונים ימינה ומגיעים לערוץ נחל זורם, בעומק כ-30 ס”מ – הזאכי. ממשיכים עוד כ-100 מטרים קדימה ושם ממתין מקור מים נוסף – נחל יהודייה.

לאחר חציית היהודייה, פונים ימינה, לעבר “שביל סובב כנרת”. צועדים על סימון השביל כ-500 מטר, לעבר עיקול חד שמאלה ולאחר מכן, ימינה, כק”מ קדימה, פונים ימינה, לעבר מטע תמרים ולאחר מכן, מגמת הצעידה הנה לכיוון מזרח, בצמוד לגבול השמורה.

צועדים בסמוך לגדר, בין השמורה למטעים, לעבר חורשת זיתים, בה ניתן להאזין לפכפוך מי המג’רסה, שפך דליות. כאן, ניתן לסיים את המסלול בפנייה שמאלה לעבר המג’רסה, או לחלופין, לפנות ימינה ולהמשיך ב”שביל סובב כנרת”, בצמוד למטע הזיתים ולצינור השאיבה. חולפים על פני שער בקר ופונים על פי הסימון על עמוד החשמל – שמאלה. לאחר 500 מטר, עוברים על פני מתקן שאיבה, צועדים כקילומטר נוסף, עד למלון הנופש “כינר”. נכנסים לבוסתן שפותח ומתוחזק על ידי קבוצות מתנדבים הפועלות ב”שביל סובב כנרת”. בקצה הבוסתן, ניצבת אנדרטת גוליבר וחוף “כינר” – נקודת הסיום של המסלול.

אורך המסלול: 9 ק”מ (ניתן לקצר לכ-5 ק”מ)