טרז אלוש – תשאירי לי פרח

הכירו את טרז אלוש, האישה שמאחורי חנות הפרחים “ליבלובים” שחזרה לאחרונה למיקומה המקורי במרכז המסחרי איתן. טרז מספרת על הרגע המרגש שבו גילתה את הפלא שבפרחים והתאהבה בהם, ומעניקה המלצות לסידורי פרחים על שולחן החג


 

המקום הכי צבעוני בקצרין ממשיך ללבלב כבר קרוב לשלושים שנה, בעיקר בזכות האישה המלבבת והמסורה טרז אלוש. בראיון כ”אורחת בשישי”, היא מספרת על הרגע המרגש בו גילתה את הפלא שבפרחים, על ההכנות לראש השנה ועל הערך המוסף שמוביל אותה משך כל השנים.

טרז הגיעה לקצרין מהיישוב אופירה בשארם א-שייח בשנת 82, לאחר ההסכם עם מצרים: “אחרי שבע שנים בשארם, הגענו לכאן בעקבות חבר, שהיה מפקד משטרה באופירה. הוא המליץ לנו לבוא לראות את קצרין בגולן, כי זה מקום מדהים לגדל בו ילדים. בנותיי היו אז קטנטנות אז חיפשתי מקום קטן כמו קיבוץ, כי אני לא אוהבת ערים גדולות. את החיבה לחיים בכפר, רכשתי בגינוסר לפני שנישאתי, כי יש לי זיכרונות נפלאים מהימים בהם יגאל אלון ביקש ממני להכין סידורי פרחים בחדר האוכל לקראת פסטיבל ריקודי עם. זו הייתה תקופה נפלאה”.

במה עסקת לפני תחום הפרחים?

“אני עוסקת כבר שנים בפרחים, אבל לפני כן בשארם עסקתי בחינוך הגיל הרך, תחום איתו המשכתי מעל לעשרים שנה, גם בקצרין, כאשר ניהלתי מועדוניות משפחתיות. בשנת 1990, החלטתי שבסיום יום העבודה בגן, אני ממשיכה לעבוד בסידור פרחים לאירועים במועצות ובמתנסים. בהתחלה לא היה קל ומפחיד כי לא הייתה אז מודעות כל כך לתחום, אבל יש לי אמונה מאוד גדולה איתה אני הולכת עד הסוף. עד טיפת דמי האחרונה אמשיך להיות במקום הזה שמשמח אנשים.”

את זוכרת את הרגע בו התאהבת בפרחים?

“כשהייתי בת 6 היה לנו בבית את צמח הרוסקוס עד שאבי חתך אותו, שם בדלי מים ושכח ממנו. כשהמים הסריחו, התחלתי לפורר את העלווה ואז נגלה לעיניי מחזה מדהים – כשזה נרקב, נשארים עלים של אורגנזה שקופה. ניקיתי את זה, ריססתי ומשם בעקבות הפלא שנגלה לעיניי האהבה התחילה. מאז אני קוטפת ושמה באגרטלים בכל הזדמנות, בין השאר בבר מצוות של אחיי. בגיל 17 התחלתי לסדר פרחים באולמות אירועים ובחתונות בחופי טבריה. בהמשך למדתי את כל התורה לעומק בביה”ס לשזירה של יוסי גיל במרכז ובתדמור. אפילו כשגרנו בשארם, מאחר ולא היו פרחים, הייתי מכינה זרים של קוצים ודרדרים.”

איך את מצליחה לשמור על כזו מקצועיות ומסירות משך כ”כ הרבה שנים?

“אמונה גדולה. מבחינתי ילדים ופרחים זה אותו דבר – מה שחשוב, היא הנתינה, לחוות את השמחה והאושר של זה שמקבל ממך. זה נותן לי כוח וערך מוסף, כי האושר הגדול הוא בנשמה וכסף עושים רק בשביל לסגור את החודש. מי שעובד רק בשביל כסף, יפסיק לעבוד מתישהו כי כשאתה עושה מתוך אהבה ונתינה, הלקוחות מרגישים את זה.”

יש לך המלצות לסידורי פרחים על שולחן החג?

“אני נוהגת תמיד להתאים את הסידורים לשולחנות, שואלת לאיזו מטרה זה מיועד – גודל השולחן, צורה וצבעים רלוונטיים. בחגים, הסידור צריך להיות נמוך בגובה של 15 ס”מ, כדי שהסועדים יוכלו להמשיך לדבר בלי שהפרחים יפריעו להם בעיניים. באופן כללי, כשבנאדם מתקשר להזמין זר, אני תמיד שואלת למי הוא מיועד ולאיזו מטרה – מה הגיל, התקציב והאופי של מי שיקבל את הזר. לרוב, אני רואה אדם ויודעת מראש מה הוא צריך, כי לכל זר יש מטרה – זו מומחיות שמתרחבת לתורה שלמה.”

לאחרונה, טרז חזרה עם החנות ‘ליבלובים’ למיקומה המקורי במרכז המסחרי איתן וניתן למצוא שם הרבה מעבר לפרחים, כפי שהיא מספרת: “מעבר לזרים, יש בחנות עציצים בתוך קרמיקות, סחלבים, זרי שוקולד בתוך קרמיקות, מארזי שוקולד בסלסלאות, בלוני הליום ועוד שמחות קטנות לרגעים יפים.”

איך מתקדמות ההכנות בימים אלו לקראת החג?

“כולם מגיעים אלי הביתה בחג, אבל אני נותנת לבתי את כרטיס האשראי עבור הקניות והיא גם בונה את התפריט ומכינה את רוב האוכל. המשפחה מבינה אותי, כי אני מגיעה מותשת בשעה מאוחרת בגלל כל ההתרוצצויות והכנות הפרחים. לקראת ראש השנה, אני משכירה בקדמת צבי חדר קירור, שבו ניתן לאחסן כמויות של פרחים ומעמידה צוות הכולל מעצבת ברמה גבוהה וכך מכינה במשתלה זרים וסידורים לכל ההזמנות. יום לפני החג, אני מביאה את הכל מוכן לחנות ומפה הלקוחות באים לקחת, או שאנחנו דואגים למשלוחים לכל הגולן.”

מה את מאחלת לתושבי הגולן?

“קודם כל שיהיו בריאים עם הרבה שמחה בלב. לתת לאחרים, כי עניין הנתינה הוא מהותי ואני מבטיחה שכל אחד מהם יקבל בחזרה – זה בעיניי האושר הגדול.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?