טוראי אביאל פרץ – תותח

 חיל החלומות, כך רואה טוראי אביאל פרץ את חיל התותחנים אליו התגייס לפני חצי שנה. הוא מספר על המגוון האנושי, על רגעים של גאווה, על המערך הרקטי וטיל התמוז המפורסם אשר הגנו על הארץ במלחמות ישראל השונות. לחיות את החלום


טוראי אביאל פרץ אשר התגייס רק לפני כמה חודשים לחיל התותחנים, כבר מרגיש בבית. על אף אימונים קשים ועבודה ללא הפסקה הוא נחוש להביא לתודעת הלוחמים והן הציבור את חשיבות החיל הכחול.

עוד לפני גיוסו, שירות בחיל היה בראש סדר העדיפויות. “התגייסתי בנובמבר למקום שרציתי להיות בו מלכתחילה אך מצד שני גם היה נורא חדש וזר לי”. לקח לטוראי פרץ זמן קצר בשביל להבין את אופיו של חיל התותחנים “אנחנו עובדים קשה מאוד, כל אחד בצוות עושה מעל ומעבר כדי שהלוחמים בתוך שדה הקרב יוכלו ללכת בשקט. אנחנו מסייעים מבחוץ, אפשר להגיד אפילו שאנחנו שומרים על חיילי הרגלים. זה עניין של אמון בין שני הכוחות ונחישות לתת את כל כולך”.

מקום המדינה מגייס לחיקו חיל התותחנים שורה של לוחמים אמיצים המובילים קרבות אשר שינו את פניה של מדינת ישראל. הדור החדש של חיל התותחנים מתקדם מתמיד. אביאל הוא רץ קווי, כלומר תפקידו הוא לקשר בין התותח לנגמ”ש. “יש בתפקיד הרבה אדרנלין, ביום יום אני מתעסק עם חומרי נפץ אשר תלויים בזמן, למשל בדקה אחת יכולים להשתחרר ארבעה פגזים. יש משהו מאוד מספק במופעי האש שהחיל הזה מתמחה בו, זה תפקיד לנשמה”.

אביאל מספר כי מפריע לו שאנשים לא מכירים מספיק את החיל. “הרבה חברים סיפרו לי שלפני ‘צוק איתן’ הם לא העריכו את תפקידם של התותחנים, אך מאז ששמעו על תקריות שבהן הצלנו חיים, הם מבינים שאנו הגב של הלוחמים. החיל מספק כמות אש שהיא חיונית בלחימה”.

טוראי פרץ מתקדם בצעדים קטנים לעבר אין ספור אפשרויות לעתיד: “כרגע אני מסיים את ההכשרה שלי, זאת הייתה תקופה אינטנסיבית של אימונים גדודיים, שבועות בשטח ואין ספור אתגרים. אפשר להגיד שמצד אחד אנו מקבלים את הידע והמיומנות שיש לחיילי הרגלים ומצד שני יש לנו את הייחוד בהתמקצעות בכלים כמו נגמ”שים, תותחים ועוד. אני יודע שכל הדלתות פתוחות בפניי בחיל הזה – פיקוד, קצונה או כל דרך אחרת שאבחר בה”.

בהשבעה שלו כל המשפחה הגיעה בשביל לתמוך בו בסיום עוד פרק משמעותי בשירות: “אחי הקטן ראה את הירי של הפגזים, זה היה רגע של גאווה”. אחד הדברים שגרמו לאביאל לאהוב את החיל הזה הוא המגוון האנושי: “יש פה אנשים איכותיים, חברים לכל החיים. אנשים מכל העדות והרקעים שאפשר לדמיין. הצבא מגבש אותנו על אף השוני שיש ביננו”.

זו בהחלט השנה של חיל התותחנים – משילוב נשים ביחידת “מורן” ועד חידושים טכנולוגיים כמו יחידת רוכב שמים העוסקת בהפעלת כלי טיס בלתי מאויש, וכמובן איך אפשר לשכוח את המערך הרקטי וטיל התמוז המפורסם אשר הגנו על הארץ במלחמות ישראל השונות. כל אלה הופכים את המקום הזה לחיל החלומות שכל אדם שמחפש אתגרים וריגוש בלתי פוסק.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?