חייו הכפולים של מפקד נפת העמקים – אלוף משנה במיל’ חיים רוקח

“להיות איש מילואים משמע לנהל שני עולמות מקבילים”, כך אלוף משנה במיל’ חיים רוקח על השילוב בין עבודתו כאדריכל ובין 70 ימי מילואים בשנה כמפקד נפת עמקים בפיקוד העורף, שהוא לדבריו “עמוד השדרה של הידע והמקצועיות בשגרה ובחירום”


 

אלוף משנה במיל’ חיים רוקח, בן 53 נשוי ואב ל-5 בנות מתגורר במושב נוב שברמת הגולן. למחייתו עוסק אלוף משנה רוקח באדריכלות וכאשר נקרא למילואים משמש כמפקד נפת עמקים, נפה זו הינה הנפה הגדולה בארץ המכילה בתוכה 35 רשויות. במסגרת תפקיד זה אחראי על ההתנהלות האזרחית בשטח הנפה ועל הממשק בין הרשויות ונותני המענה המיידי בשעת חירום.

את שירותו הצבאי החל באוגוסט 79′ בחיל ההנדסה שבו יצא גם לקורס קצינים.

אלוף משנה רוקח לקח חלק במספר מלחמות ומבצעי חילוץ לאורך השנים. במלחמת לבנון הראשונה היה מפקד מחלקה, במהלך הלחימה נהרגו חיילים שהיו תחת פיקודו. בעת שחרורו נקרא למילואים והחליט שירצה לגוון ולהתנסות בדברים חדשים ולא מוכרים לו, כך הגיע לשירות בפיקוד העורף.

את שירות המילואים שלו בפיקוד החל בתור סגן מפקד פלוגת חילוץ והצלה ואט אט התקדם עד שהגיע לתפקידו הנוכחי – מפקד נפת העמקים.

במסגרת תפקידו במילואים יצא למשלחת שטיפלה בנפגעים ברעידת האדמה בטורקיה ובשנת 2006 בשעת מלחמת לבנון השנייה נקרא יחד עם הפלוגה שתחת פיקודו לטיפול בעיר צפת ובאזרחיה בשעת הלחימה, “אלו היו ימים קשים בגזרת הצפון ובעיר צפת בפרט, הרגשתי שאני ואנשיי מעניקים באמת מענה ראשוני ומקצועי ביותר לאוכלוסייה האזרחית. נתנו להם את ההרגשה שיש להם על מי לסמוך.” בשנת 2012 התמנה למפקד נפת העמקים.

על פניו אפשר לחשוב שאדם כמו אלוף משנה רוקח שלקח חלק פעיל כל כך במבצעי חילוץ וסיוע הומניטארי, לא יכול להרגיש תחושה של קושי בביצוע המשימה. אך לא כך הדבר, באסון המסוקים נקרא רוקח יחד עם פלוגתו למקום והחל בפינוי גופות ההרוגים באסון. “הזירה הייתה קשה מאוד, מבחינה אנושית העיניים לא מסוגלות להכיל רמה כזאת של כאב ומועקה. ברגעים כאלה אתה מבין שרק אנשי מקצוע יכולים ומסוגלים לתפעל את האירוע בצורה הטובה והמקצועית ביותר, ואז ההבנה הזו שאף אחד לא יכול לעשות את זה מלבדנו וזאת הסיבה שבגללה אנחנו כאן רק מתחדדת ומתעצמת בך.”

במהלך “צוק איתן” לקח חלק פעיל יחד עם פלוגתו אשר התמקמה בשטח העוטף ונתנה מענה ראשוני לתושבי העוטף. במסגרת פעילותם בין היתר היו אחראים על סיוע בנתינת מענה לאזרחי העוטף ולאוכלוסיות מיוחדות.

אירוע משמעותי שזכור לאלוף משנה רוקח הייתה השהייה שלו ושל פלוגתו באיבים שנמצאת בשטח העוטף. “היינו באיבים שבעוטף עזה, בו שהו עולים חדשים מאתיופיה. עולים שזה עתה הגיעו ארצה ולא כל כך הבינו את הרגישות והמורכבות הביטחונית שבאזור, הידיעה הזו שהם סומכים עלייך וביניהם אתה מייצג גם את הצבא וגם את רשות החירום הייתה שווה את הכול”.

אין צורך לתהות מה אלוף משנה רוקח חושב על מערך המילואים, עדויותיו מדברות בעד עצמן. “להיות איש מילואים משמע לחיות חיים כפולים, מצד אחד אתה מתנהל כאיש משפחה ומקצוע נורמטיבי לחלוטין ומנגד אתה משמש כאיש צבא לכל דבר ועניין. החל בהתייצבות לכ-70 ימי מילואים בשנה וכלה בקשר טלפוני יום יומי שוטף עם הפיקוד והחיילים ואנשי המילואים שתחת פיקודו.”

על פיקוד העורף מספר אלוף משנה רוקח בגאווה רבה. “אנשי פיקוד העורף מהווים את עמוד השדרה של הידע והמקצועיות בשגרה ובוודאי בחירום, הם משמרים את הידע והמסורת של הארגון- כוח היחידה עומד רבות על אנשי המילואים.”

רוקח יוצא בקול קורא לכל אנשי הסדיר שעתידים להשתחרר ולהצטרף למשפחת המילואים ומספר על התחושות שמלוות אותו. “כשאתה במילואים מערבולת של רגשות מציפות אותך, אתה מרגיש תחושה של אחווה, שליחות, תרומה והחשוב מכל, הרגשה שאם אתה לא תעשה את זה אף אחד אחר לא יעשה את זה במקומך.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?