הפעם בסדרת הכתבות על יישובי הגולן, נתמקד בקדמת צבי

על היישוב קדמת צבי עוברת בימים אלה תנופת צמיחה מאוד משמחת. היישוב כולל 40 משפחות חקלאיות ותיקות לצד שכונה קהילתית תוססת המשתלבת יפה בתנופת הבנייה. אך מה שהכי מרגש זה, אלה הבנים החוזרים עם עגלות התינוקות שלהם


הפעם בסדרת הכתבות על יישובי הגולן, נתמקד בקדמת צבי שחבריה הראשונים התאספו בשנת 1981 ולאחר ארבע שנים עלו לנקודת ההתיישבות הראשונה במרכז הגולן.

עדנה אלאור ובעלה עזבו את קיבוץ נצר סירני והחליטו להצטרף לגרעין שהקים את קדמת צבי בתנאים לא פשוטים. “בגרעין הראשון היו 3-4 משפחות וגרנו בהתחלה בקלע”, היא מספרת: “בלי מים זורמים, טלפון – בלי כלום, פשוט עברנו לחיות באמצע שומקום. בעלי מאוד רצה לגור במושב, לא בקיבוץ, ולכן הסתובב באותם ימים בין התנועות המיישבות עד שהתאחדות האיכרים סיפרה לו על ההתיישבות החדשה ברמה. כך הצטרפנו לקבוצה הראשונה שכללה משפחות איכותיות מאוד שאהבנו והתחברנו אליהן מיידית. אני ילדתי שבועיים לפני העלייה ולכן הצטרפתי לקבוצה באוגוסט 81 – שלושה חודשים אחרי השאר, כך שבני היה הילד השלישי שהגיע ליישוב. מאז השתלבתי במערכת החינוך במועצה האזורית ואז עברתי לקצרין. בהמשך, חינכתי וניהלתי את ביה”ס גמלא במשך 8 שנים והיום אני בפנסיה, אך משתלבת בתוכנות חינוכיות שונות.”

אילו עקרונות הובילה אתכם בימי ההקמה?

“פעלנו לפי התפיסה של התאחדות האיכרים – יישוב פתוח שבו כל אחד יכול לעשות כרצונו ולהתפתח לכיוונו. לא הייתה אגודה חקלאית מאוד חזקה שארגנה הכל, אלא כל משפחה עבדה עצמאית למרות שבהתחלה תפקדנו חלקית כמושבוץ. כדי להתייצב, היישוב דאג לפרנסה עבור הגברים והנשים היו חופשיות ורשאיות לחפש עבודה בתחומן ולהתפתח בלי קשר לשיתופיות. במקביל התחלנו להקים את המשקים העצמאיים שלנו במרוכז – גידולי אגסים, אפרסמון, כרמים ועוד. לכל אחד יש את המשק הפרטי שלו ובשטחים הרחוקים, אך רובם מעובדים במרוכז.”

אילו תהליכים שינוי מרכזיים היישוב עבר מאז?

“קודם כל, בימים אלו אנחנו חווים תנופת צמיחה מאוד משמחת. לפני משהו כמו 15 שנה, פתחנו את היישוב לצמיחה קהילתית והיום היישוב כולל 40 משפחות חקלאיות ותיקות לצד חזרתם של בני המשק. במקביל, צומחת שכונה קהילתית ותוססת המשולבת יפה בתנופת הבנייה, אך מה שהכי מרגש זה, לראות את הבנים עם עגלות התינוקות שלהם מסתובבים בינינו.”

גם מבחינה קהילתית-חברתית, עדנה מספרת על פריחה שמובלת בידי הוותיקים: “מבחינה קהילתית-חברתית יש כל הזמן עשייה לגיבוש הקהילה ובניית ערכים משותפים וציר חינוכי-חברתי תרבותי. מדובר בתהליך מאתגר בגלל הקשרים הרופפים בין הקהילות ופער הגילאים שיצר המבנה היישובי, אך אנחנו עובדים על זה במרץ כדי לשפר את הקשרים החברתיים. השנה נבנית תוכנית תרבותית שנועדה להבליט את הדברים היפים ביישוב ומובילה אותה אחת החברות הוותיקות שעושה הכל בהמון אהבה לנושא. לאחרונה גם נבחרה מנהלת קהילה מהדור הצעיר, כך שנראה שיש תכונה טובה ביישוב.”

איך את רואה את המשך הדרך של קדמת צבי בשנים הבאות?

“קודם כל, הרחוב הראשון שבו אנחנו גרים, כבר כמעט הפך למרכז היישוב אז אני מקווה שלולאות היישוב ימשיכו להתרחב מסביבנו. אני מאמינה שכל מי שיבחר לגור פה, יראה את המקום כבית חם ואוהב ויתרום את חלקו לתזמורת המגוונת שיש פה. המונח תזמורת מאוד מתאים לקדמת צבי כי מדובר במגוון אנשים עם מגוון שאיפות ועשיות. קהילה מאוד עשירה ומגוונת ביכולות מתחומי אמנות ויזמים בתחומי החקלאות ונותר רק לקוות שהכל יבוא לידי ביטוי גם בתוך היישוב.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?