האוסקר העולמי של החקלאות למוצר מהגולן

בשבוע שעבר הוענק באמסטרדם פרס האגרו היוקרתי למוצר שפותח ברמת הגולן. מדובר בקוטל פטריות ירוק לשימוש בחקלאות אורגנית וקונבנציונלית המאושר לשימוש ב-26 מדינות. התכשיר זכה בפרס מוצר ההדברה הירוק הטוב של השנה


אוסקר לא פחות חשוב מזה ההוליוודי, קטף בשבוע שעבר מוצר ייחודי וחדשני שפותח בגולן, תחת השם “טימורקס גולד”, קוטל פטריות ירוק המבוסס על מיצוי צמחי ומאושר לשימוש בחקלאות אורגנית וקונבנציונלית ב-26 מדינות.

“טימורקס גולד” פותח בגולן על ידי חברת “ביומור ישראל”, והוא זכה בפרס Agrow Awards בקטגוריית מוצר ההדברה הירוק הטוב של השנה. הפרס הוענק בטקס חגיגי של תעשיית האגרו העולמית בקטגוריות שונות, שהתקיים בשבוע שעבר באמסטרדם, והוא המקבילה של פרס האוסקר בתעשיית הסרטים בהוליווד.

הרעיון לפתח תכשיר ביולוגי צמח לאחר שהות של דני נייפלד, אז תושב בני יהודה, באוסטרליה, שם הוא התוודע לתכונותיו המרפאות של שמן אתרי המופק מעץ התה שגדל בחוות האוסטרליות. נייפלד הבין את הפוטנציאל הגלום בשמן הזה ובתכונותיו המרשימות להדברת מיקרואורגניזמים בתחום הקוסמטי והרפואי. הוא פנה לפרופ’ משה ראובני, ראש המכון לחקר הגולן ומומחה למחלות צמחים והגישו יחדיו הצעת מחקר למדען הראשי לפיתוחו כתכשיר ירוק וטבעי להדברה אלטרנטיבית של מחלות בצומח. ראוי לציין כי שמן עץ התה מכיל למעלה מ-80 מרכיבים כימיים, שחלקם מונעים את פעילותן של פטריות מחוללות מחלות בצמחים ודוחים חרקים.

עם קבלת האישור להצעת המחקר, הוקם בשנת 2002 צוות מחקר בראשות פרופ’ ראובני, וד”ר גריגורי פיפקו, כימאי בכיר, שסייע בפירמול השמן למוצר שניתן ליישמו על הצמחים.

על יסוד זה, הוקמה חברת “ביומור ישראל בע”מ”, בחממה הטכנולוגית בקצרין. נייפלד היה מנהלה שנים רבות ופרופ’ ראובני, היה מנהלה המדעי. עם יציאתה מהחממה, הקימה החברה מעבדות, חממות ניסוי וקו ייצור לתכשיריה באזור התעשיה קצרין. בשיא פעילותה כאן מנתה החברה כ-25 עובדים, חוקרים ומפתחי מוצר ואנשי ייצור, רובם תושבי הגולן.

העבודה הנמרצת של צוות “ביומור”, לצד מגמות “ירוקות” בארץ ובעולם, הביאו לצמיחה מהירה בחברה. קבוצת “סטוקטון”, בבעלות פרטית של משפחת תירוש ממרכז הארץ, הפעילה ב-40 מדינות בתחום הסחר העולמי בחומרי הדברה, גילתה ענין בתכשירי “ביומור”, והאמינה בצוות הקטן. “סטוקטון” השקיעה בחברה במספר סבבים והפכה לבעל המניות הישיר, תוך שיתוף פעולה מסחרי הדוק בין “ביומור” אשר בקצרין ובין חברות-בנות של הקבוצה הפזורות בכל העולם. שיתוף פעולה זה הביא להתקדמות מסחרית מהירה.

בשנת 2004 הפכה “ביומור” לחברת הבת בבעלות מלאה של חברת “סטוקטון”.

התכשיר “טימורקס גולד” פותח בשנת 2006 על ידי צוות המחקר והפיתוח של חברת “ביומור” בקצרין והושק בתוך שנתיים והוא משמש כיום לטיפול במגוון רחב של מחלות כמו מיני קימחון, מיני כשותיות, חלדונות ועוד במגוון רחב של גידולי חקלאות.

ההצלחה העיקרית של התכשיר בלטה בפעילות כנגד מחלת הסיגטוקה השחורה הפוגעת בגידולי בננות באזורי הגידול העיקריים באמריקה הלטינית. יעילות התכשיר היתה דומה או טובה מזו של התכשירים הסינטטיים הכימיים המובילים בעולם. באמריקה הלטינית גם מתבצע אחוז ניכר מהמכירות, בחלקן ישירות לחקלאי ובחלקן בשיתוף פעולה עם זרועות ההפצה של ענקי התעשייה.

לפי כתבי ה”דה-מרקר”, מכירות טימורקס גולד עתידות להסתכם ב-9 מיליון דולר בשנת 2013.

 פרופ’ ראובני, בשובו מטקס קבלת הפרס בתחרות האגרו העולמית: “אנו גאים ונרגשים מהבחירה והזכייה בתחרות יוקרתית זאת בקטגוריית מוצר הדברה הביולוגית הטוב ביותר. הפרס ניתן לחברה על הרעיון עצמו, על החדשנות, על היעילות הביולוגית, על הטכנולוגיה ועל מסחורו המוצלח.

אנו רואים בפרס הוקרה והערכה לרמה הגבוהה של המוצר ‘טימורקס גולד’, שפותח בביומור בגולן, וזוכה להצלחה רבה ברחבי העולם, וכמובן למקצועיות של הצוות כולו בביומור ובחברת סטוקטון, המשקיעה משאבים רבים בתחום הפיתוח של תכשירים ירוקים ובהפצת טכנולוגיה ומוצרים ישראליים ברחבי העולם”.

 יצוין, כי לפני שנים אחדות הקים דני נייפלד בקצרין חברת בת נוספת – “אקווה-מור”, המיישמת את השימוש בחומר הפעיל של ה”טימורקס” כקוטל פטריות בתחום הווטרינריה של דגים.

לפני פחות משנתיים, החליטו הבעלים להעתיק את פעילת שתי החברות מאזור התעשיה בקצרין למרכז הארץ ולאחדן עם הפעילות של חברת “סטוקטון”. חברה זו ממשיכה להשקיע מאמצים גדולים בפיתוח של מוצרים חדשים טבעיים וידידותיים לסביבה יחד עם טכנולוגיות חדשות, בשיתוף עם מוסדות מחקר מובילים כמו מכון וייצמן ומוסדות אחרים בעולם.


כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?