דגש על רווחת התושבים

שלב ד’ בפיתוחו של מרכז “איתן”, הוצג לפני כשבועיים בפני תושבים ובעלי עסקים. הפיתוח יושלם במהלך 2018, דגש על רווחת התושבים


שמואל לוין

הדמיית מחשב: גנות-לרמן אדריכלים

כניסה ראשית לכל למקום יישוב צריכה להעניק למבקר את הרושם המקדים הנכון לגבי אופיו של המקום. קצרין מתהדרת בכניסה יפהפייה אל היישוב ומי שנכנס אליה מן הכיכר של דרך חרמון/רחוב דליות, אינו יכול שלא להתרשם מן המראה הרענן של מרכז “איתן”, על-שם סמל איתן אברהמי, בן היישוב, אשר נפל במלחמת לבנון, בדצמבר 1984.

כבר במבט ראשון, ניתן לראות שמרכז “איתן” הוא מרכז מסחרי שוקק חיים, מחד ומאידך, מקום המזמין את התושבים והאורחים כאחד לבוא ולשבת בו, להירגע, ליהנות ממסעדות טובות, פיצה ופלאפל ולאפשר לילדים להשתעשע בדרכים שונות. במובן מסוים, זהו, אופייה של קצרין: פרקטית, אבל עם איכות חיים של שלווה וחיי קהילה עשירים.

האדריכל שלומי גנות: “מרכז ‘איתן’ צריך להיות מקום שצומח מבפנים, אך תומך את כל מה שסביבו. במסגרת שלב ד’, יושם דגש על מיתון המפלסים ויורחבו המעברים בין החלק המערבי של מרכז ‘איתן’ ובין אזורי המסחר”

מרכז “איתן” נבנה ופותח עד עתה בשלשה שלבים. בשלב הראשון, הוכשרו מקומות חנייה לציבור, הוקמו מבנים לצורך מתן שירותים קהילתיים ונוצרו פינות ישיבה. בשלב השני, נפתחו שטחי המסחר, הוצב פסל המשחק והותקנו מתזי המים בכיכר. גם מבחר פינות הישיבה שופר. בשלב השלישי, הוקמה הרחבה הפנימית בין המתנ”ס והספרייה, נוספו סככות מגנות מפני שמש הקיץ היוקדת, נפתחו חזיתות מסחר ונוספו פינות ישיבה.

במהלך שנת 2018, יושלם פיתוח מרכז “איתן”, במסגרת שלב ד’, בעלות כוללת של שמונה מיליון ש”ח. ארבעה מיליון ש”ח יוזרמו לקופת המועצה מתקציב משרד השיכון ואת היתר מעביר משרד התיירות.

ב-6 בדצמבר, בהזמנת המועצה המקומית של קצרין, נערך ערב של מסירת מידע לגבי התכנית המוצעת, לתושבים ולבעלי עסקים. שלב ד’ של פיתוח מרכז “איתן” הופקד בידי האדריכל שלומי גנות, ממשרד האדריכלים גנות-לרמן. בנוכחות סוחרים ותושבים, הוצגה ההצעה לשדרוג ושיפור החלק המערבי של המרכז, קרי האזור שבין שטחי המסחר ובין המתנ”ס והספרייה של קצרין.

נותנים לציבור להראות לנו

בדברי הפתיחה לערב, אמר ראש המועצה, דימי אפרצב, שמטרת המפגש היא לתת לתושבים ולאנשי העסקים אפשרות לראות את פרטי התכנית ולהציג רעיונות, הערות, או הסתייגויות מן ההצעה. בשיחה עם “שישי בגולן”, סיפר דימי, שבשוודיה, למשל, משאירים את המדשאות החדשות בלתי מסומנות ואת התוואי הסופי להולכי הרגל קובעים על-פי סימני השחיקה בדשא…

“אנחנו פועלים לפי אותו עיקרון. נותנים לציבור להראות לנו את הדרך ולספר לנו מה רוצים”, אמר דימי.

האדריכל שלומי גנות הציג את עיקרי התכנית ובראשית דבריו, הדגיש שחשוב היה לו להתייחס לקצרין כאל בירת הגולן, מקום שבעתיד יהיה למרכז תיירות ותרבות לאזור כולו. “מרכז ‘איתן’ צריך להיות מקום שצומח מבפנים, אך תומך את כל מה שסביבו”, אמר גנות. “במסגרת שלב ד’, יושם דגש על מיתון המפלסים בין החלקים השונים במתחם המרכז ואפשרויות הגישה ממקום למקום תשופרנה. יורחבו המעברים בין החלק המערבי של מרכז ‘איתן’ ובין אזורי המסחר, ואולי יתווסף גם ‘פאביליון’ עגול, למסחר ולקיוסקים, בשטח שבין בנק ‘לאומי’ ובין הרחבה המרכזית.

“בכיכר עצמה, בין המתנ”ס והספרייה, יוצבו ספסלים לישיבה, שולחנות בית קפה, סככות, פסל למשחק ומבוך של מתזי-מים, לשמחתם של כל הילדים… ליד הספרייה, יוצב מסך ענק, שיאפשר הקרנת סרטים בחוץ, בערבי הקיץ. על הפרק, עומדים לתכנון גם שבילי אופניים שירושתו עם חלקי העיר ותחנת מידע והשכרה לרוכבי אופניים”.

מהנדס העיר, מנחם אריה, נכח אף הוא בפגישה והדגיש ששלב ד’ בפיתוח מרכז “איתן” לא נועד לשדרג בשום צורה את אזורי המסחר הקיימים, אלא רק ליצור שטחים ומתקנים לשימושם ורווחתם של התושבים. יחד עם זאת, יש להדגיש שפיתוח שטחי הפעילות היוצרת והחווייתית במערב מרכז “איתן”, יתרום רבות להזרמת לקוחות אל שטחי המסחר וההסעדה בחלקו המזרחי של המרכז ובסופו של יום, יצאו הכול נשכרים מהשלמתו של שלב ד’ לפיתוחו של מרכז “איתן”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?