גינה קהילתית פורחת בקצרין

בחצר המוזיאון בקצרין שוכנת לה פינת חמד אמיתית: הגינה הקהילתית. בכל יום שלישי אחה”צ נפגשים במקום מתנדבים ובני משפחתם, ומתפנקים בטבע. המתנדבים מכניסים קצת ירוק לחייהם, ובכל מפגש ושיתוף, גם הקהילה פורחת. כולם מוזמנים


מה זה בעצם גינה קהילתית? גינה קהילתית היא שטח שבו נפגשת קהילה מסוימת, לרוב מאותו אזור גיאוגרפי, ועוסקת בפעילות גינון. את הגינות מפעילים ומעבדים חברי הקהילה תוך יצירת וחיזוק קשרים הדדיים.

גינה קהילתית היא חלק מטרנד בינלאומי – גינה פורחת היא רווח נקי לכל המעורבים בדבר, הגינה עונה גם על הצורך של אנשים לבלות יותר בחוץ, להיפגש, לחוות, להרגיש ולגעת באדמה.

 הגינה הפכה למקום שמשלב בין שימור המתחם ההיסטורי ובין יוזמה ויצירתיות לאוכלוסיות שמתמודדת עם מוגבלויות  נפשיות, ומסייעת להם בבניית דימוי עצמי חיובי. כבר בהתחלה נוצר אמון הדדי רב בין המשתתפים ודינמיקה חיובית מעצימה

הגינה שלנו הקטנה, המקסימה והמטופחת בקצרין הוקמה על-ידי מתנדבים לפני מספר חודשים, ובה מגוון של ערוגות ירק, צמחי-נוי,וצמחי מרפא ומובילות אותה באהבה: רכזת המתנדבים ורכזת “עמיתים” שבמתנ”ס והגנן המלווה נדב דרימר.

מטרת הפרויקט היא להסיר את המחיצות, להכיר, להיפגש, לשוחח, לשתף. כאשר חסמי הדעות הקדומות יוסרו, שערי החברה ייפתחו בקהילה, ובכל מקום.

בכל יום שלישי בשעות אחר הצהריים ובאופן קבוע, נפגשים המתנדבים שמצרפים לעתים את בני משפחתם, ומתפנקים בטבע. הגינה המטופחת שוכנת לה בחצר המוזיאון והיא חלק מהנוף האורבאני. המתנדבים הכניסו ירוק לחייהם והם והצוות גאים על הפרויקט הנפלא.

הגינה היא מוקד מפגש מפרה של המתנדבים ושל משפחותיהם, בגינה מתקיימים שפע של מפגשים, פעילויות ואירועים יזומים של הקהילה וכל הבא בשעריה נהנה מגינה פורחת.

בנוסף, המקום מעניק למתנדבים עיסוק לשעות הפנאי, חיבור אל הקרקע וגם הזדמנות להכיר את זה את זה מקרוב, ליהנות מהחיבור אל הטבע, ולזכות בחיזוק תחושת השייכות והגאווה האישית והקהילתית.

הגינה הפכה למקום שמשלב בין שימור המתחם ההיסטורי ובין יוזמה ויצירתיות לאוכלוסיות שמתמודדת עם מוגבלויות  נפשיות, ומסייעת להם בבניית דימוי עצמי חיובי.

האווירה בקבוצה פתוחה, נעימה ומקבלת. וכבר בהתחלה נוצר אמון הדדי רב בין המשתתפים ודינמיקה חיובית מעצימה.

זו לא סתם גינה וצמחים, זהו תהליך של ריפוי והעצמה, נתינה והצלחה, בכל מפגש עודרים, עוקרים עשבים שוטים, משקים את הערוגות וממלאים את החזה באוויר טרי ובתחושת סיפוק מענגת.

המתנדבים מקדישים רבות מזמנם ומרצם, הם מגלים נחישות, התמדה ויצירתיות, במתנ”ס רואים בתחום הגינון הקהילתי ביישוב פתח לגיבוש קהילה יוצרת, פעילה, מעורבת ומובילה שינוי. המתנדבים יוצאים מהפעילות עם הרגשה טובה וחיוך על השפתיים ורק מחכים כבר לשבוע הבא לשוב ולפגוש את חבריהם לפרויקט.

הפעילות בגינה מספקת הזדמנות לזמן איכות משמעותי, כולם יחדיו בפועלם ומשמשים דוגמא לעשייה למען עצמם, למען הקהילה והסביבה. איזו גאווה שהמקום ציבורי ומתוחזק על ידי מתנדבי סיירת הורים ומתנדבי עמיתים מתנדבים, ביד רמה ובסיוע מקצועי בשיתוף המוסדות המוניציפליים ומתנדבים מזדמנים נוספים כמו, בני נוער חיילים, ואזרחים מהשורה.

 

תושבים המעוניינים להצטרף מוזמנים בשמחה:

אביבה 050-8668922 מיטב: 052-3115613

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?