בני יהודה – קולטים ולא שוכחים את הוותיקים

היישוב בני יהודה ממשיך להתרחב, ועומד לקלוט 49 משפחות בנוסף ל-350 המשפחות הקיימות. בהמשך מתוכנן כבר סבב של 50 משפחות בהרחבה נוספת תוך 5-8 שנים. איך מצליחים לשמור על המסגרת הקהילתית כשמדובר ביישוב גדול כל-כך?


הפעם במדור היישובים שלנו – אחד מהיישובים הגדולים בגולן שממשיך להתפתח בקצב מסחרר – בני יהודה. איך ממשיכים לגדול בקנה מידה משמעותי ובמקביל לשמור על המסגרת הקהילתית? יניב ברק, יו”ר הוועד ביישוב מספר על סוד ההצלחה.

יניב (בן 37) הוא בן היישוב, נשוי ואב לשלושה ילדים ולפרנסתו עובד כרואה חשבון במשרד BDO זיו האפט ובנוסף, מאמן כדורסל במתנ”ס גולן. אחרי ששימש כגזבר הוועד, לפני שנה וחצי מונה ע”י חברי הוועד לשמש כיו”ר בהתנדבות. למעט שנתיים בחו”ל, את רוב חייו בילה בבני יהודה ולכן היה עד להמון שינויים מאז ועד היום כפי שהוא מתאר: “ראשית היישוב הכפיל את כמות התושבים שלו. היום לצערי אני כבר לא מכיר את כל המשפחות כמו שהיה בעבר, ויחד עם זאת, היישוב היום מהווה מקור גאווה לתושבים ומקום שכיף להזדהות איתו. לדוגמא, כשהיינו ילדים תמיד היינו הולכים לראות איך חוגגים בגבעת יואב את חג השבועות. לשמחתי, בשנים האחרונות תושבי המושבים מסביב מגיעים לראות כיצד בבני יהודה מציינים את יום העצמאות וחג השבועות. בנוסף, היישוב תמיד היה מטופח ומגונן אולם בשנים האחרונות ולאחר העתקת ביה”ס היסודי למקומו הנוכחי הגינון מסביב פשוט מדהים בעיני.”

אילו אתגרים מעסיקים אותך כיום בתפקיד?

“מיום בו נבחר הוועד הקיים לכהונתו הוא עסוק במספר נושאים מרכזיים – הראשון הוא המשך מדיניות ההשקעה והקצאת משאבים בחינוך שנקבעה ע”י הוועד הקודם ויוצרת ‘שפה משותפת’ לילדי היישוב וגורמת לגאוות יחידה. הנושא השני הוא קידום שכונת ההרחבה שעתידה להתבצע בעתיד הקרוב מאוד ולהוסיף 49 מגרשים. האתגר השלישי הוא ניסיון הידברות ואחדות בין סקטורים שונים הקיימים ביישוב.”

איך מצליחים לשמור עדיין על המסגרת הקהילתית כשמדובר ביישוב כ”כ גדול?

“הסוד להצלחה טמון בחינוך והקצאת המשאבים. הוועד הקודם ומנהל הקהילה יצרו מערך חינוך בלתי פורמאלי המהווה גאווה ליישוב. מערכת החינוך פועלת כל השנה לרבות בחודשים יולי אוגוסט לכל הגילאים. במהלך כל השנה יש פעילויות חינמיות לכלל הילדים והנוער ברמה דו שבועית. אחד הדברים החשובים הוא שהחגים המרכזיים כמו יום העצמאות וחג השבועות מוכוונים לילדים באופן כזה שמושכים את הילדים, ההורים ובמקרים רבים את הסבים והסבתות. בנוסף, יש פעילויות נוספות דוגמת טיולי משפחות וטיולי פנאי פלוס לאוכלוסיה המבוגרת. מנהל הקהילה שנמצא בתפקידו כבר שש שנים הקים 12 ועדות וליווה אותן באופן כזה שהיום הוועדות מתנהלות לבד. כמות המתנדבים לכל פעילות ביישוב היא מרשימה מאוד ועל זה מגיע לו שאפו גדול.”

מה תמונת המצב כיום של הקליטה לבני יהודה?

“כיום יש בבני יהודה 350 משפחות ומצב הדיור ביישוב זועק. קשה מאוד למצוא דירות להשכרה ומחירי הדיור נסקו. זה הגיע למצב אבסורדי שעלות בית בגודל 72 מטר בן 20 שנה עולה כמו בניית בית חדש בגודל של 100 מטר. לכן אנחנו בשלבים אחרונים לאישור שכונת ההרחבה של 49 מגרשים. בשל המצב החברתי שזינק בשנים האחרונות היו לנו 190 מתעניינים וכרגע אנחנו בשלבי קליטה לאותם מגרשים כאשר 25 כבר עברו את מרבית תהליך הקליטה לרבות הפקדת דמי רצינות.

“אנו מעריכים כי לא יישארו לנו מגרשים פנויים עם מיצוי התהליך עם כל המתעניינים הרבים.”

איך אתה צופה שהיישוב עוד יתפתח בשנים הקרובות?

“קליטה של 49 משפחות חדשות שיהיו 14% מהמשפחות הקיימות מהווה שינוי דמוגרפי גדול ומשמעותי. תוכנית ההרחבה המקורית כללה למעלה מ-200 יחידות שהיו מיועדות להתאכלס בכמה סבבים. אני מעריך שסבב נוסף של קליטה מאסיבית של 50 משפחות יקרה עוד 5-8 שנים. חשוב מאוד בתהליך הקליטה להקצות משאבים לא רק לשכונת ההרחבה אלא במקביל להשקיע ולשפר את התשתיות הקיימות בשכונות הוותיקות ששם למעלה מ-40 שנה לא הורחבו כבישים למשל, לא הותקנו מעקות בטיחות. פנינו לקליטת המשפחות החדשות אבל אל לנו לשכוח את ותיקי היישוב וצרכיהם. אחרי הכל, בני יהודה היא בית נפלא. הבית של הוריי, הבית שלי והבית של ילדיי…

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?