אות יקיר ענף גפן היין לשנת 2015 הוענק למני פאר ז”ל

אות יקיר ענף גפן היין הוענק זו הפעם השלישית במסגרת אירועי פסטיבל “בשביל היין” ה-6. כנס היין הישראלי שנערך במכללת אוהלו נפתח בטקס הענקת אות יקיר ענף גפן היין למשפחתו של מני פאר ז”ל – איש תקשורת שהפך לכתב יין מהשורה הראשונה


 

לקראת פסטיבל בשביל היין ה-6, הוחלט שכנס היין השנתי אותו מובילות המכללות הצפוניות, מכללת אוהלו בקצרין ומכללת תל חי, יעסוק השנה בנושא אקטואלי ומרתק “תקשורת יין בדור ה- Y”. אי לכך, היה טבעי והתבקש ביותר שאיש תקשורת שעסק בענף היין, יהיה הדמות הראויה לו יוענק אות יקיר הענף. ללא היסוס וברוב קולות, התכנסה ועדת הבחירה המקצועית בראשות צחי דותן מנכ”ל מועצת גפן היין והחליטה להעניק את אות יקיר הענף למני פאר ז”ל. לאחר פנייה למשפחתו וקבלת אישור המשפחה להשתתף בכנס היין המקצועי, הוחלט רשמית על יקיר הענף לשנת 2015.

בטקס הפתיחה לכנס היין הישראלי שנערך במכללת אוהלו ביום חמישי האחרון, הוענק אות יקיר ענף הגפן והיין למשפחת פאר. בקהל נכחו רבים מתעשיית היין, אנשי תקשורת, אקדמיה, טלי עומר ראש אגף גליל – המשרד לפיתוח הנגב והגליל, מנכ”ל הרשות לפיתוח הגליל שמי כהן, ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה ואורחים נוספים.

מנכ”לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, סיגל שאלתיאל הלוי, ציינה: “פסטיבל בשביל היין מתקיים זאת השנה השישית בהצלחה רבה וכבר השיג לעצמו מעמד מכובד ביותר בקרב פסטיבלים דומים כאשר הוא חושף את הגליל ואת יקביו המשובחים לכולם.

מני פאר ז”ל היה דמות מיוחדת ויש לו זכויות רבות לא רק בתחום הבידור אלא גם בנושא האהבה ליין ואנו גאים להעניק למשפחתו את האות”.

מני פאר ז”ל נולד 6.91946 ונפטר ממחלה ב-3.9.2014. בראש ובראשונה היה פאר פרפורמר, שייזכר קודם כל בזכות הופעותיו הטלוויזיוניות. די היה בשהייה קצרה במחיצתו כדי לדעת שאת עולם היין הוא אהב לא פחות. אולי אפילו יותר. היה ידען מובהק בכל הנוגע ליין, כולל ביטוי מונחים ושמות אזורים צרפתיים במבטא שלא היה מבייש חובב יין פריזאי. על אף גילו וניסיון חייו, נותרה בו תשוקה אדירה ליין. ניכר היה שעולם זה, עם ההיסטוריה התרבותית הענפה שלו, עדיין הילך עליו קסם. ואם הזדמן לך לשתות יין במחיצתו, רבים היו הסיכויים כי תזכה לשמוע גם סיפור טוב ומעניין שהקנה ליין רובד נוסף מעבר לטעמי פרי הגפן. למרות חיבתו הברורה ליינות בורדו, פאר מחזיק מניות רבות גם בקידום יקבי ישראל ותרבות היין הישראלית. זאת הוא היטיב לעשות במסגרת תפקידו כעורך המגזין “יין, גורמה ואלכוהול” ובמדור היין ב”מעריב”, שאותו הקפיד לפרסם עד ימיו האחרונים. אפילו לאחר היוודע דבר מחלתו ושידורו של אותו ראיון עצוב אך אופטימי אצל אמנון לוי, התפרסמה כתבה נרחבת ומפרגנת פרי עטו אודות יקב “דלתון” הצפוני. (מתוך כתבתו של איתי גלייטמן, הארץ).

בהמשך הכנס, נחשפו המשתתפים למגוון הרצאות מעולם היין והתקשורת המלווה אותו, הרצאות שניתנו ע”י טובי אנשי המקצוע בענף. כמו כן התקיים פאנל שכלל כתבי יין, אנשי יחסי ציבור ואנשי שיווק. מעניין היה לראות את היענות הקהל והשתתפותו הערה הן בפאנל והן בהערות, הארות ושאלות לצוות המרצים. באי הכנס העלו נקודות חשובות לדיון ולמחשבה עתידית: האם דור ה-Y מחפש חדשנות בתחום היין, הנחשב לשמרני ומסורתי בישראל, או שמא דווקא דור זה מחפש את הרומנטיקה שביינות ובשיטות הוותיקות והמוכרות של עולם היין. נקודה נוספת שעלתה לדיון עסקה בדרכים הנכונות והטובות ביותר להנגיש לדור ה-Y את היין ואינפורמציה הכרוכה בו, בין שהשיווק נעשה בדרך של שיווק מוצר ובין שהשיווק מוכר את היין כחוויה שהשתייה היא רק אחד ממרכיביה. הכנס הותיר במשתתפים רצון למפגשים נוספים ופתח נקודות מעניינות למחשבה ולדיונים שילוו את הענף עוד זמן רב.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?