אות ההתנדבות של קצרין – לאנשים שאכפת להם מהקהילה

עשרה תושבים יצטרפו השנה לרשימת מקבלי “אות ההתנדבות” של קצרין: מאיר גיגי, לידיה ויפים ברונשטיין, יוסף גרוסמן, אלכסנדר טחובר, ידידיה עמוס ירקוני, אופק כהן, בנימין נפתלי, עכסה עופר, בלה צפניה. על נתינה ללא הפסקה, מאמץ ודבקות במשימה


מאז יום הולדתה השלישי בשנת 1980, מעניקה קצרין ביום חגה את “אות ההתנדבות” לתושבים שמפליאים בנתינה לאורך ימים ושנים.

האות הוענק כבר למאות אנשים, אך קצרין לא מתקשה לאתר מדי שנה מתנדבים נוספים ותחומים חדשים, כי אנשים טובים תמיד עומדים באמצע הדרך בגולן, 24 שעות ביממה, צריך רק להאיר עליהם מעט.

“התברכנו בקהילה חמה ומחבקת, תושבים ערכיים, הרואים לנגד עיניהם את טובת הכלל, העשייה המשותפת והתרומה”, אמר דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין, לעשרת מקבלי האות השנה.

“אתם המתנדבים, מראים שיש אנשים שאכפת להם מהקהילה בה הם חיים, שקמים ועושים מעשה ונותנים מעצמם למען אחרים”, ציין אפרצב.

ברכות חמות למקבלי האות, לממליצים עליהם שתמצית דבריהם מובאת כאן ולקהילה שזכתה שיהיו בין תושביה.

מאיר גיגי – על פועלו למען חיילי צה”ל

מישל מאיר גיגי, מכונאי ואב לארבעה, מתנדב למען חיילי צה”ל בקצרין ובבסיסים, בכל ימות השנה ובחגים, כאשר הוא עושה זאת בשיתוף פעולה פורה ומתמשך עם מוסדות החינוך ביישוב. הוא מפגין מסירות ודבקות במשימה, בחריצות, בחום ובאהבה, תוך ויתור על נוחות אישית בימי חול ובמועד. השפעתו על איכות החיים בקהילה ניכרת בחיבור בין ילדי קצרין עם חיילי צה”ל באמצעות משלוח אגרות ברכה וחבילות שי לחיילים.

גיגי אף פעיל מתנדב בוועדת חזות העיר, בקידום האגודה לתרבות הדיור, ובמבצע “תפוח בדבש” – חלוקת מצרכי מזון לחיילים נזקקים.

לידיה ויפים ברונשטיין – על פועלם למען הקשישים

בני הזוג ברונשטיין, ילידי 1938, הינם ניצולי שואה והורים לשניים, עלו מאוקראינה בשנת 1990 ושנתיים לאחר מכן כבר החלו בפעילות התנדבותית, אותה הם ממשיכים עד היום.

לידיה יזמה והובילה פרויקטים כמו הקמת פינת זיכרון בספריית קצרין, הכנת חוברת על ניצולי שואה יוצאי ברית המועצות, יצירת קשר עם תורמים וסיוע הומניטרי לניצולי שואה. היא פעלה רבות לקידום מעמדם ושיפור תנאיהם של ניצולי השואה בקצרין ובארגון מפגשי ניצולים עם תלמידים וחיילים ועוד.

יפים מתנדב בארגון ניצולי השואה בקצרין, פועל ללא הרף לקידום הצרכים של אוכלוסיית הקשישים ביישוב, בתחומי היום יום והתרבות.

הוא מתנדב ב”קרן אורו של חסד” ובפרויקט “חבק וסע” לבטיחות התלמידים בבית ספר “גמלא”, מסיע אנשים ומביא מוצרים לניצולי שואה ולנזקקים בקצרין.

עבור בני הזוג ברונשטיין התנדבות היא דרך חיים. הם עושים הכל ביסודיות ובאחריות, תמיד ניתן לפנות אליהם, יפים מתנדב גם מוקדם בבוקר וגם מאוחר בלילה.

ההתנדבות והמסירות שלהם מעוררות השראה, הם פועלים למען אנשים בגילאים שונים ולמען העברת המסר לדורות הבאים בתחום החינוך והרווחה.

יוסף גרוסמן – על התנדבות בתחום הילדים והנוער

יוסף גרוסמן, גמלאי משרד החינוך, מתנדב בסיירת הורים בשבע השנים האחרונות, ופועל לצמצום התנהגויות אנטי-חברתיות מצד אחד ומהווה אוזן קשבת לבני הנוער מהצד השני. כל שבוע, בכל עונות השנה, נוכל למצוא את יוסף מסייר ברחובות ובטיילות ואם לא – אז רוכב על אופניים.

הוא משתתף בסיורים, בפעילות יזומה ובהדרכות, מדבר עם הנערים בגובה העיניים בשיחות אל תוך הלילה, במטרה למנוע ונדליזם ברחובות, לתרום לצמצום התנהגויות סיכוניות, ולשמש אוזן קשבת לנוער בקצרין.

 אלכסנדר טחובר – על התנדבות בתחום הדת

אלכסנדר טחובר, מורה ואב לשבעה, מתנדב לפעילות בערבים כבר משנת 2000. הוא מתנדב בבתי הכנסת, בהעברת שיעורי תורה לילדים ולמבוגרים ומגלה אחריות ורצינות רבה בהתנדבותו בתחום.

טחובר ייסד משנה יומית בקצרין, הקים את השיעורים להורים לילדים, מעביר תהילים בבית הכנסת במקבץ. הוא משקיע זמן רב לתאום נושא המשנה היומית בקצרין בשלושה בתי כנסת ומקפיד שכל השיעורים יתקיימו גם כשנדרשת השקעה מצידו.

איכות החיים בקהילה הדתית בקצרין השתפרה עקב הידע הרב בשיעורי התורה ובמשנה היומית ובזכות זאת סיימו את הש”ס לפני שנה. הוא מקפיד לא לבטל שיעורים וממלא מקומם של רבנים אחרים בעת הצורך.

 ידידיה עמוס ירקוני – על התנדבות בתחום החינוך

ידידיה ירקוני, בן 16 ותלמיד ישיבה תיכונית, עובד בהתנדבות בחווה החקלאית בקצרין בשלוש השנים האחרונות. הוא פועל עם התלמידים שהגיעו ללמוד בחווה, בתחזוקה השוטפת, בעזרה לצוות, בשיפור המקום, בתפעול הגינה הקהילתית, לרווחת כלל תושבי קצרין. הוא מגיע לחווה לפחות אחת לשבוע ובחופשים לפחות פעמיים ובכל עת שעזרתו נדרשת. הוא עוזר בכל תחום – בעבודות קשות הדורשות מאמץ פיזי, בחוץ, בחום ובקור ואף מהווה מעין אח בוגר לתלמידים, בליווי בטיולים ופעילויות שיא בתוך החווה ומחוצה לה. התלמידים מכירים אותו, רואים אותו בעבודתו ומקבלים דוגמה אישית מעולה לעבודה קשה וטובה ולמעלה מזה – להתנדבות, עזרה הדדית וחשיבה על האחר.

אופק כהן – על פועלו למען החינוך ביישוב

אופק כהן, בן 15, בוגר בית הספר “גמלא”, לומד בפנימיית “בויאר”. בהיותו בסוף כתה ז’ החליט להתנדב למען ילדי קצרין בבית הספר של הקיץ ומאז הוא מתייצב מידי שנה ומתנדב ימים מלאים בקייטנה של החופש הגדול. הוא מגלה אחריות, מפעיל את הילדים, מהווה חלק בלתי נפרד מהצוות ומסור למשימתו.

אופק מגיע בכל בוקר, קשוב, מפגין יחס חם ומיוחד, דואג ומסור, מפעיל את התלמידים בפעילויות ערכיות ונוכחותו משפיעה רבות על הילדים שמגלים אליו אהבה והערכה רבה לאופק.

כנער מתבגר הוא מהווה דוגמה ומופת בערכיו לבני נוער אחרים, זאת ללא תמורה ותוך הענקה מיכולותיו הלימודיות והחברתיות לכלל התלמידים. הוא יוזם פעילויות ומשחקים ובדרכו שלו הוא דואג לקירוב לבבות, לאחדות ולאהבת חינם.

בנימין נפתלי – על פועלו בתחום הרווחה והמשפחה

בני נפתלי, בעלי “פרנצ’וק”, יליד 1947 ואב לארבעה, משמש כמנהל רובע בחירום מזה שמונה שנים וכזרוע ביצועית של מטה החירום היישובי. הוא פעיל בחגים ומועדים, משתתף בתרגילים, בהכשרות ובפעילות ביטחונית שוטפת של מערך מל”ח, בשיתוף צה”ל, משרד הכלכלה ורשות רח”ל ומפגין ידע רב.

בני מתנדב שנים רבות בסיירת צח”י, מוביל בתחומו, אחראי ומעניק תחושת בטחון ובטיחות רבה בקרב הקהילה. תמיד נענה בשמחה לסייע בשעת משבר, במסירות ונאמנות עם מוטיבציה רבה. הוא אהוד על כולם, משרה אווירה טובה, עם מוסר התנדבות גבוה, נעים הליכות ומסביר פנים, בעל יוזמה, מעוף וחריצות שמשפיעים על הסובבים אותו. פעילותו מהווה דוגמה ומופת לאחרים, הובלתו ערכית וניתנת באהבה רבה.

בני אף סיים קורס סע”ר – סיוע ראשוני עצמי וקיבל כלים לסיוע ללכודים. הוא מסייע רבות למועצה על מנת להעלות את מוכנותה להתמודדות בשעת חירום ולוקח חלק פעיל בהפעלות המועצה בשגרה ובחירום. הוא מצטיין בפעילותו ההתנדבותית הענפה לטובת הזולת והעזרה ההדדית.

עכסה עופר – על פועלה למען החינוך

עכסה עופר, צברית, ילידת 1928 ואם לשניים, מתנדבת כמורה וכנגנית מנדולינה ותיקה. בארבע השנים האחרונות היא עובדת בהתנדבות עם נגנים צעירים מכיתות ג’-ח’ בפרויקט הנגינה תזמורת “סינקופה” מטעם תכנית קרב ומועצת קצרין.

עכסה שמה את קידום החינוך המוסיקלי והתרבות לילדי קצרין כנר לרגליה. היא משתתפת בקביעות בחזרות התלמידים ומציעה שיעורים פרטניים בהתנדבות לילדים. המפגש הבין-דורי הייחודי ויוצא הדופן של הנגנים הצעירים עימה מעורר בקרב הילדים השראה וכבוד רב כלפי נגנית מנדולינות ותיקה.

עכסה עופר היא נגנית עסוקה, הנוסעת רבות לסדנאות נגינה בחו”ל. המפגש איתה יצר חיבור בין העשיה והחינוך שמתרחש בין כותלי בית הספר לבין הקהילה.

בלה צפניה – על התנדבותה בתחום הילדים והנוער

בלה צפניה, גמלאית של בנק לאומי, מתנדבת בגן “תאנה” זו השנה הרביעית כ”סבתא גן”. היא מגיעה אחת לשבוע, מלמדת את נושא זה”ב ומשתלבת בכל פעילויות הגן, עם רגישות ואכפתיות יוצאים מהכלל לכל ילד, תוך שהיא נכונה להושיט יד ועזרה בכל. הנושא בו היא מטפלת -בתחום זהירות בדרכים וזהירות בכלל – חשוב מאד, במיוחד לילדי הגן. בלה מגיעה תמיד עם אותה שמחה, רואה הכל בחיוב ומשרה רוח טובה על כל הסובבים אותה. היא מביאה לגן חומרים מסודרים משלה, בסוף השנה כל ילד מקבל תלקיט עם סיכום הפעילויות ודפי צביעה לחופשה.

אות המתנדב בקצרין

המיזם מנוהל בידי מזכירת המועצה לילך גבע, וההמלצות על המתנדבים מגיעות אליה מפעילי הרשות ומתושבי המקום.

הקריטריונים לקבל האות כוללים פירוט הפעילות ורציפותה; מסירות מאמץ ודבקות במשימה; מידת החדשנות והיצירתיות בפעילות; נימוקים ופירוט הפעולות הייחודיות המהוות בסיס להמלצה וממחישות את הצטיינות המועמד.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?